Η έκδοση 2023 του Bit Milano, της διεθνούς τουριστικής ανταλλαγής  που φιλοξενείται στην Allianz MiCo, θα πραγματοποιηθεί από την Κυριακή 12 έως την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου.

Μια έκδοση, αυτή που έρχεται σύντομα, που θα μπορεί να φωτογραφίζει και να ερμηνεύει τον κόσμο των μεταπανδημικών ταξιδιών , χάρη στην παρουσία κάτω από την ίδια στέγη μιας μεγάλης εκπροσώπησης όλων των αλυσίδων εφοδιασμού, από τις ιταλικές περιφέρειες έως τους ξένους τουριστικούς φορείς, από Κοινοπραξίες με ιδιωτικούς φορείς, τον ξενοδοχειακό κλάδο ή μεταφορείς.

Διεθνής τουρισμός , κορυφαίος προορισμός Ιταλίας

Η Ιταλία βρίσκεται στην τέταρτη θέση παγκοσμίως για τις διεθνείς τουριστικές ροές με έσοδα 21,3 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά +22,7% το 2020. Επιβεβαιώνοντας το ενδιαφέρον των Belpaese για ταξιδιωτικές προθέσεις για τους επόμενους μήνες, με 9% των προτιμήσεων, η Ιταλία είναι δεύτερη μόνο μετά τη Γαλλία (11%) και ισότιμα ​​με την Ισπανία. Το 62% των ερωτηθέντων σε έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών σχεδιάζει ενδοευρωπαϊκά ταξίδια τη χειμερινή περίοδο και το 70% σχεδιάζει ένα ταξίδι τους επόμενους έξι μήνες (+4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι).

Σχεδόν έφτασε στα προ πανδημίας επίπεδα

Σύμφωνα με την Enit, τον Νοέμβριο η Ιταλία είχε το υψηλότερο ποσοστό πληρότητας εγκαταστάσεων που κρατήθηκαν μέσω διαδικτυακών ταξιδιωτικών γραφείων μεταξύ των κύριων ευρωπαϊκών χωρών (37%). Τον ίδιο μήνα, λοιπόν, η Ιταλία παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση στις διεθνείς αεροπορικές κρατήσεις προς τη χώρα, +65% σε σχέση με το 2021.

Όσον αφορά τη διεθνή κατάσταση, ο UNWTO αναφέρει επιτάχυνση της ανάκαμψης, η οποία έχει πλέον φτάσει στο 65% των προ-πανδημικών επιπέδων . Οι μηνιαίες συγκρίσεις αναδεικνύουν αναλυτικά την ανοδική τάση: ενώ τον Ιανουάριο οι διεθνείς αφίξεις ήταν 64% χαμηλότερες από το 2019, τον Σεπτέμβριο η διαφορά είχε μειωθεί στο 27%. Μόνο το τρίτο τρίμηνο, οι διεθνείς αφίξεις εκτιμάται ότι ήταν 390 εκατομμύρια, το 50% του συνόλου από την αρχή του έτους.

Η Ευρώπη συνεχίζει να ηγείται της ανάκαμψης . Μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου, υποδέχθηκε 477 εκατομμύρια διεθνείς αφίξεις, ίσες με το 68% του παγκόσμιου συνόλου, φτάνοντας το 81% των προπανδημικών επιπέδων. Υπερδιπλασιάστηκε σε σύγκριση με το 2021 (+126%), τροφοδοτούμενη κυρίως από την έντονη ζήτηση από άλλες περιοχές του κόσμου και, ειδικότερα, από τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Εάν η προοδευτική εξάλειψη ή μείωση των περιορισμών σε όλες σχεδόν τις χώρες έχει βοηθήσει στην ενίσχυση της ανάπτυξης, η πραγματική ώθηση φαίνεται να προέρχεται από τα νέα στυλ ταξιδιού . Δεν είναι τυχαίο ότι η Έκθεση Αειφόρου Ταξιδιού 2022 που προωθείται από την Booking, η οποία πήρε συνεντεύξεις από 30.000 ερωτηθέντες σε 32 χώρες, δείχνει πιο συνειδητοποιημένες, βιώσιμες και με σεβασμό επιλογές σε όλη την ταξιδιωτική εμπειρία, ήδη από την κράτηση. Το 93% των Ιταλών και το 81% σε παγκόσμια κλίμακα θεωρούν σημαντικό να ταξιδεύουν με βιώσιμο τρόπο.

Ο ρόλος του Bit Milano

«Ο τουρισμός στην Ιταλία αυξάνεται, το 2023 αναμένεται αύξηση 30% – δήλωσε ο Luca Palermo , Διευθύνων Σύμβουλος της Fiera Milano -. Το Bit 2023 θα είναι επιτυχημένο γιατί θα μας δει να συγκεντρώσουμε στο Μιλάνο όλες τις κύριες ιταλικές περιοχές, τους σημαντικότερους πολιτιστικούς προορισμούς της χώρας και θα φιλοξενήσει πολλές ξένες χώρες. Αναμένουμε μια σημαντική διεθνή παρουσία, υπάρχουν χώρες που δεν μπορούν να είναι εκεί λόγω Covid, όπως η Κίνα και ο ασιατικός κόσμος και λόγω πολέμου, αλλά πολλές άλλες όπως η Αμερική, η Αφρική και η Μέση Ανατολή, θα είναι εκεί και θα το χαρακτηρίζουν αυτό έκδοση».

«Τα νέα στυλ ταξιδιού θα είναι η βάση του Bit, το οποίο εξελίσσεται – εξήγησε το Παλέρμο –. Ένας τουρισμός που έχει ολοένα και μεγαλύτερη επιθυμία να ανακαλύψει και να δει, πιθανώς επειδή η αδυναμία ταξιδιού κατά τη διάρκεια του Covid μας έκανε να ξαναβρούμε την επιθυμία για λεπτομέρεια και ό,τι όμορφο και εξαιρετικό έχει να προσφέρει η χώρα μας ».

«Ο τουρισμός ξεκινά ξανά, γιατί μετά από δύο χρόνια της πανδημίας, όλος ο κλάδος είχε μεγάλες δυσκολίες. Το 2022 μας λέει ότι υπάρχει επανεκκίνηση, αλλά πρέπει να είμαστε απολύτως έτοιμοι να τα πάμε καλύτερα το 2023 και να εκμεταλλευτούμε όλες τις τουριστικές προσφορές ξεκινώντας από αυτές της έκθεσης, κάτι που είναι πολύ σημαντικό – εξήγησε η υπουργός Τουρισμού, Daniela Santanchè -.Πρέπει ακόμα να δυναμώσουμε τους εαυτούς μας και να συνειδητοποιήσουμε τις πολλές ομορφιές της Ιταλίας. Έχουμε 56 Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Unesco και πρέπει να ξέρουμε πώς να τα αξιοποιήσουμε στο έπακρο. Είδαμε ότι η πανδημία άλλαξε τις ροές, σημειώθηκε αύξηση του αμερικανικού τουρισμού, αλλά χάσαμε Ρώσους τουρίστες, έναν τουρισμό υψηλής ποιότητας του οποίου η έλλειψη έχει προκαλέσει την απώλεια πολλών εσόδων. Πρέπει να τα δώσουμε όλα, έχω τη μεγάλη φιλοδοξία ο τουρισμός να γίνει, όχι στα λόγια, η πρώτη εταιρεία στην Ιταλία».

Τρεις μακρο-εκθεσιακοί χώροι

Εκτός από την επιβεβαίωση του ως η κορυφαία αγορά στον κόσμο για ιταλικά προϊόντα, το Διεθνές Χρηματιστήριο του Μιλάνου συγκεντρώνει μια ευρεία εκπροσώπηση όλων των αλυσίδων εφοδιασμού κάτω από μια στέγη, από τις Περιφέρειες έως τους ξένους τουριστικούς φορείς, από κοινοπραξίες έως ιδιωτικούς φορείς, την ξενοδοχειακή βιομηχανία ή μεταφορείς. Στην επόμενη έκδοση, οι πωλητές θα παρουσιάσουν το καλύτερο από μια προσφορά ικανή να ανταποκριθεί στις εξελισσόμενες ανάγκες των ταξιδιωτών σε ένα πλαίσιο που συνδυάζει μια πλήρη επισκόπηση του κλάδου και εστίαση σε αναδυόμενες θέσεις, χάρη στους τρεις μακρο-εκθεσιακούς τομείς: Αναψυχή με τις προτάσεις προορισμών και παρόχων, η BeTech για ψηφιακές υπηρεσίες και νεοφυείς επιχειρήσεις και το Mice Village αποκλειστικά αφιερωμένο στα επαγγελματικά ταξίδια.

Αναμένονται εκατοντάδες αγοραστές υψηλού προφίλ από όλο τον κόσμο , με ιδιαίτερα πολυάριθμες παρουσίες, κατά σειρά, από τις ΗΠΑ, την Ισπανία, τη Γαλλία, τον Καναδά και τη Γερμανία. Μεταξύ των άλλων αγορών που εκπροσωπούνται περισσότερο είναι η Πολωνία, η Βραζιλία, η Σαουδική Αραβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Ολλανδία.

Εστίαση στη βιωσιμότητα και την τεχνολογία

Η μεγάλη προσοχή στη βιωσιμότητα θα είναι το μοτίβο του Bit 2023 με προτάσεις για έναν όλο και πιο προσεκτικό ταξιδιώτη, που θέλει να γνωρίσει τον προορισμό όχι «ως τουρίστας» αλλά με τον ίδιο σεβασμό και αυθεντικότητα όπως οι ντόπιοι: από τον αργό τουρισμό μέχρι την προσιτή πολυτέλεια, από την ευχαρίστηση στη φύση και την ύπαιθρο. Επιστρέφει επίσης η μορφή των εκδηλώσεων Bringing Innovation Into Travel , οι οποίες γνώρισαν μεγάλη επιτυχία τα τελευταία χρόνια χάρη σε μια σειρά εκδηλώσεων που κυμαίνονται από συναντήσεις με μεγάλες διεθνείς προσωπικότητες έως επαγγελματικά εργαστήρια για την ανάπτυξη της επιχείρησης, εμπνευσμένα από τα μακρο-θέματα Megatrends , Καινοτομία, Βιωσιμότητα, Ποιότητα και Ένταξη.

Οι μεγάλες τάσεις θα είναι οι πρωταγωνιστές ραντεβού όπως το Territories και το metaverse , μια ανάλυση του τρόπου με τον οποίο η εικονική εμπειρία μπορεί να οδηγήσει στον πραγματικό κόσμο ή, από μια αργή και βιώσιμη προοπτική, ο φυσιοκρατικός τουρισμός: η ευαισθητοποίηση των «χρήσιμων» ταξιδιωτών , για να ενισχύσετε τις επιπτώσεις στα εδάφη της αυξανόμενης επιθυμίας να βυθιστείτε στη φύση. Θα υπάρξουν επίσης γνώσεις για τα πιο πολλά υποσχόμενα τμήματα, όπως η εποχή της ευχαρίστησης : όχι μόνο για εργασία, μια υβριδική φόρμουλα ταξιδιού που αναβιώνει μετά την πανδημία, ή ο τουρισμός εισερχόμενου και εγγύτητας, μια ευκαιρία να επισκεφθείτε ξανά την περιοχή ως λεκάνη απορροής βιώσιμη εμπειρία.

Ανάμεσα στα ραντεβού που είναι αφιερωμένα στο ιταλικό προϊόν, Made in Italy , τα μεγάλα γεγονότα και η επικράτεια, που θα παρουσιάσουν τον τρίχρωμο τουρισμό του αύριο στο όραμα των πρωταγωνιστών του ή το Mice, high-end Italy, να μειώσει τις ευκαιρίες του επιχειρηματικού τουρισμού στην πιο πολυτελές κλειδί, ή ακόμα και Pnrr και τουριστικός σχεδιασμός των περιοχών, που θα κάνει τον απολογισμό των δυνατοτήτων του Σχεδίου Τουρισμού.

Η τεχνολογία και ο ψηφιακός μετασχηματισμός αντιπροσωπεύουν μια άλλη μεγάλη πρόκληση για τον κλάδο και υπάρχουν πολλά ραντεβού όπως οι τεχνολογίες 4.0 και η επαυξημένη πραγματικότητα στο Τα νέα εργαλεία που θα αλλάξουν για πάντα τα ταξίδια, αλλά και το Digital nomads: η πρόκληση του νέου προορισμού, με νέες προτάσεις και start-ups για την ενίσχυση του αυξανόμενου τμήματος των απομακρυσμένων επαγγελματιών, o Ταξιδιωτική τεχνολογία, η επιτυχία ξεκινά από ένα απρόσκοπτο ταξίδι, μια συζήτηση για το πώς να αυτοματοποιηθούν οι διαδικασίες με γνώμονα τη βιωσιμότητα και την ΕΚΕ.

Το νέο project #seviaggisivede συνεχίζεται στα κοινωνικά δίκτυα και είναι παρόν στην ιστοσελίδα, τη μορφή που δημιούργησε η Bit που αναδεικνύει την αξία της ταξιδιωτικής εμπειρίας μέσα από τη φωνή γνωστών προσωπικοτήτων και ταξιδιωτών.