Το φαγητό και το ποτό, έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στα μελλοντικά ταξιδιωτικά σχέδια των τουριστών.

Πολλοί ταξιδιώτες επιλέγουν να επισκεφθούν έναν προορισμό γνωστό για την κουζίνα του, σύμφωνα με έρευνα του BIT Observatory στο πλαίσιο της φετεινής διεθνούς τουριστικής έκθεσης BIT Milan.

Γαστρονομία και οίνος προάγουν λιγότερο γνωστούς προορισμούς και συμβάλλουν στην επιμήκυνση της τουριστκής περιόδου, σύμφωνα με την έρευνα.

Τρόφιμα και τα ποτά που αντιπροσωπεύουν περίπου το 25% των δαπανών κάθε τουριστών και σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορούν να ανέλθουν στο 35%, μπορούν συμβάλουν στην αειφόρο τουριστική ανάπτυξη, ιδιαίτερα στις αγροτικές γνωστες περιοχές, καθώς και στη διατήρηση των τοπικών παραδόσεών, αναφέφεται στην έρευνα.

Μετά από τις ΗΠΑ, η Ιταλία είναι η χώρα που αναζητείται περισσότερο από τους ταξιδιώτες για την κουζίνα και τα κρασιά της (Πηγή: TripAdvisor, 2017), με τα σκήπτρα να κρατούν τρεις Ιταλικοί προορισμοί η Φλωρεντία, το Μιλάνο και η Ρώμη (Πηγή: Booking, 2016).