Γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης

Η BMW 330e αποτελεί την κορυφαία τεχνολογική εκδοχή τής έβδομης γενιάς τής Σειράς 3 και υιοθετεί κάποια αισθητικά στοιχεία τα οποία πρωτοεμφανίστηκαν στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα τής βαυαρικής φίρμας.

Εξωτερικά, οι διαφορές στη μάσκα με την ευρύτερη γρίλια, τη νέα διαμόρφωση του προφυλακτήρα και των φωτιστικών σωμάτων κάνουν την φρεσκαρισμένη 3άρα να έχει ένα πιο δυναμικό πλέον πρόσωπο. Πίσω, τα επανασχεδιασμένα LED φώτα με το σκουρόχρωμο κάλυμμα, ο πιο γωνιώδης προφυλακτήρας και τα κάθετα ανακλαστικά στις άκρες του προσδίδουν μια σαφώς πιο ενδιαφέρουσα εικόνα σε σχέση με πριν.

Εντός, η επανασχεδιασμένη 3άρα διαθέτει τη νέα οθόνη «BMW Curved Display». Στο ενιαίο πλαίσιό της συμπεριλαμβάνονται η έγχρωμη οθόνη 12,9 ιντσών στον πίνακα οργάνων και η οθόνη αφής 14,9 ιντσών στο κέντρο της κονσόλας. Οι φυσικοί διακόπτες απουσιάζουν από το ταμπλό καθαυτό και όσοι υπάρχουν είναι τοποθετημένοι εργονομικά μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού. Εκεί είναι και ο αντίστοιχος μικρός διακόπτης για τον χειρισμό τού αυτόματου κιβωτίου «Steptronic» οκτώ σχέσεων. Αναβαθμίστηκε επίσης περαιτέρω και η ποιότητα των υλικών, όπως επίσης βελτιώθηκε και το επίπεδο του βασικού εξοπλισμού, κυρίως με την αύξηση του αριθμού των συστημάτων υποβοήθησης τού οδηγού και προειδοποίησής του για ενδεχόμενο κίνδυνο.

Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς τού Plug-in υβριδικού συστήματος είναι 292 ίπποι και η μέγιστη συνολική ροπή φτάνει τα 420 Nm. Βεβαίως, η συνδυαστική δύναμη επιτυγχάνεται χάρη στο σύστημα που η BMW ονομάζει «XtraBoost» και με επιλεγμένο από τον οδηγό το πρόγραμμα «Sport» (δες παρακάτω). Η πρόσθετη ισχύς από το «XtraBoost» προέρχεται μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα ο οποίος αποδίδει 41 ίππους επιπλέον, για έως 10 δευτερόλεπτα κάθε φορά, κάνοντας τη μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύ να φτάνει τους 292 ίππους. Το θετικό είναι ότι αυτό γίνεται ακόμα και όταν οι μπαταρίες δεν έχουν επαρκή ενέργεια ή έχουν αδειάσει εντελώς.

Πάντως όπως και να επιτυγχάνεται η ισχύς, αναμφισβήτητα αυτή και η ροπή είναι πολύ καλές και ταιριάζουν στην εικόνα και στον χαρακτήρα μιας BMW, ενώ ικανοποιούν και τον υποψήφιο αγοραστή που αναμένει κάτι ανώτερο από ένα μοντέλο της. Η μέγιστη ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα των συσσωρευτών είναι 12,0 kWh (πραγματική 11,2 kWh). Με φορτιστή 3,7 kW μπορούν να πληρωθούν με ενέργεια από το 20%-80% σε διάστημα 2 ωρών και 40 λεπτών της ώρας.

Όταν είναι πλήρως φορτισμένες οι μπαταρίες του συστήματος, η 330e Sedan μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητη σε μια μέγιστη θεωρητική απόσταση μεταξύ 54 χλμ. έως 62 χλμ. (κατά «WLTP»). Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μπορέσαμε να καλύψουμε σχεδόν 48 χλμ. κινούμενοι αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, εντός πόλης (μόνο οδηγός, χωρίς αποσκευές). Τέλος, η τελική ταχύτητά της περιορίζεται τα 140 χλμ./ώρα όταν τη ροπή μεταφέρει στους πίσω τροχούς μόνο το ηλεκτρικό μοτέρ.

Η επανασχεδιασμένη BMW 330e Sedan δείχνει ταυτόχρονα δυναμική και πολυτελής στο δρόμο με έναν χαρακτηριστικό τρόπο που δεν μπορείς να αγνοήσεις. Μια BMW όμως είναι κατασκευασμένη πρωτίστως για τον οδηγό της και από αυτόν τον κανόνα δεν ξεφεύγει η 330e Sedan. Ο οδηγικός χαρακτήρας της μπορεί να μεταβληθεί εμφανώς μέσω του συστήματος «Drive Modes». Στη συγκεκριμένη έκδοση, με τον Plug-in υβριδικής διάταξης κινητήρα, αυτό διαθέτει τέσσερις επιλογές: «Electric», «Hybrid Eco», «Hybrid» και «Sport». Επίσης, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει και αυτό λειτουργία «Sport» κατά την οποία οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται αμεσότερες.

Η 330e Sedan ταιριάζει απόλυτα με τη διάθεσή σου αλλά και την επιλογή του ρυθμού που επέλεξες. Ως αμιγώς ηλεκτροκίνητη είναι ήσυχη και με άμεση επιτάχυνση όποτε χρειαστεί.

Με το υβριδικής διάταξης σύστημα εν λειτουργία, έχεις πάντα τη δύναμη που θες για να κινηθείς όπως ακριβώς επιθυμείς. Η εμπλοκή τού θερμικού κινητήρα είναι σχεδόν ανεπαίσθητη και το επίπεδο θορύβου χαμηλό ακόμα και όταν αυξάνεται η ταχύτητα κίνησης. Η αποτελεσματικότητα στη λειτουργία του (σύστημα PHEV) δεν αφορά μόνο στις όποιες επιδόσεις αλλά και στην κατανάλωση καυσίμου. Η μέση τιμή ανήλθε στα 6,8 λίτρα/100 χλμ., με τη διαμόρφωση «Hybrid Eco», αυτή που θα χρησιμοποιήσει δηλαδή κάποιος που θέλει να αξιοποιήσει την ισορροπία ανάμεσα στις επιδόσεις και την οικονομία καυσίμου.

Η τιμή αγοράς της BMW 330e ανέρχεται στα 52.300 ευρώ