του Γιάννη Τσιρογιάννη

 

O ανταγωνισμός σίγουρα θα τα βρει σκούρα όταν πρέπει να αντιμετωπίσει την BMW Χ2 πρωτίστως στο δρόμο. Διότι εκεί είναι αναμφισβήτητα το πιο σπορ compact SUV που κυκλοφορεί στην πιάτσα. Προσέξτε, αναφερόμαστε σε SUV όχι σε κάποιο hot hatch…

Η X2 απευθύνεται σε ένα πιο νεανικό και ανήσυχο κοινό, με λιγότερες απαιτήσεις για χώρους και περισσότερες για πρεστίζ και οδηγική ευχαρίστηση.

Σε όλους αυτούς θα αρέσει πολύ. Προσωπικά, με κέρδισε η οδική της συμπεριφορά η οποία δείχνει να αψηφά την εγγενώς αντίρροπη αρχιτεκτονική της κατασκευής της.

Υπό αυτή την έννοια πέτυχε διάνα στο στόχο της. Για τα υπόλοιπα (ποιότητα, εργονομία, τεχνολογία) δεν είχα αμφιβολίες ότι θα βρίσκονταν στο σύνηθες υψηλό επίπεδο. Αλλά είναι η εμφάνιση και η αίσθηση που τη διαφοροποιούν, όχι μόνο από τα υπόλοιπα της κατηγορίας της, αλλά ενδεχομένως και από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας της BMW.

Συνδυάζει ιδανικά την ακλόνητη σταθερότητα με μια αμεσότητα στην απόκριση του εμπρός μέρους που θυμίζει κυνηγόσκυλο σε δράση.

Η ανάρτηση είναι κάποιες στιγμές υπερβολικά σκληρή, αλλά αυτό γίνεται πιο αντιληπτό (και εκνευριστικό) σε χαμηλή ταχύτητα. Οσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, περνάει πάνω από λακκούβες και κυματοειδείς ανωμαλίες με πιο «αφράτο» τρόπο.

Σε εξαιρετικά σπάνιες περιπτώσεις θα νιώσεις να αναπηδά πάνω σε στροφή με ανώμαλο οδόστρωμα. Το τιμόνι, από την άλλη, δεν είναι το πιο δυνατό της σημείο. Εχει υπερβολικά βαριά υποβοήθηση, χωρίς όμως αυτό να μεταφράζεται σε αντίστοιχα μπόλικη αίσθηση.

Εχοντας και την κίνηση στους εμπρός τροχούς, θα ήθελα λίγο περισσότερο feedback σε σχέση με το που βρίσκονται κάθε φορά.

Και πάλι, όμως, ο ρυθμός που μπορείς να κερδίσεις σε έναν ανοιχτό (και λιγότερο ανοιχτό εδώ που τα λέμε) επαρχιακό δρόμο είναι αντίστοιχος ενός hatch GT, με αντίστοιχα περιορισμένες κλίσεις μάλιστα.

Μου άρεσε ιδιαίτερα η BMW X2, με όποιο κινητήρα κάτω από το καπό (η δική μας φορούσε τον diesel των 2,0 λίτρων με ισχύ 190 ίππους παρακαλώ) αποτελεί μια από τις εκπλήξεις στο αυτοκινητικό γίγνεσθαι το τελευταίο διάστημα. Οι τιμές ξεκινούν από τα 33.730 ευρώ για την sDrive 18 των 1,5 λίτρων βενζίνης με τους 140 ίππους.