![airbus-dasmoi](https://www.tourismtoday.gr/wp-content/uploads/2022/12/airbus-dasmoi.jpg)
Η Boeing δεν θα καλύψει τη ζήτηση παράδοσης για τα εμπορικά της αεροσκάφη μέχρι το 2030, προέβλεψε o επικεφδαλής μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης στον κόσμο.
Ο Gediminas Ziemelis, ιδρυτής και πρόεδρος του Ομίλου Avia Solutions με έδρα το Δουβλίνο, έκανε τα σχόλια μετά από επίσκεψη στις εγκαταστάσεις της Boeing στο Σιάτλ.
Ο επικεφαλής του ACMI (αεροσκάφους, πληρώματος, συντήρησης και ασφάλισης) και του παρόχου wet-lease βρισκόταν στο εργοστάσιο για μια τελετουργική υπογραφή με την διευθύνουσα σύμβουλο της Boeing Stephanie Pope, για παραγγελία έως και 80 Boeing 737 Max 8, που δόθηκε τον Νοέμβριο. Η παραγγελία χωρίζεται σε 40 σταθερά αεροσκάφη και 40 επιλογές.
Τόσο η Airbus όσο και η Boeing έχουν υποστεί σημαντικές διακοπές στην αλυσίδα εφοδιασμού από την πανδημία, εμποδίζοντας την ικανότητά τους να βασίζονται στα αρχεία παράδοσης του 2018.
Η Boeing παρέδωσε 348 αεροσκάφη το 2024, αφήνοντάς της μια συνολική εκκρεμότητα άνω των 5.500 απλήρωτων παραγγελιών. Η Airbus κατάφερε να παραδώσει 776 αεροσκάφη το 2024, τέσσερα κάτω από τον επίσημο στόχο της.
Ο αμερικανός κατασκευαστής μαστίζεται από ζητήματα ασφάλειας μετά από δύο ατυχήματα που αφορούσαν 737 Max 8 το 2018 και το 2019, στα οποία σκοτώθηκαν 346 άτομα. Ένας πίνακας έπεσε από ένα νέο Alaska Airlines 787 Max 9 πριν από ένα χρόνο, με αποτέλεσμα η Boeing να πληρώσει 160 εκατομμύρια δολάρια ως αρχική αποζημίωση. Στη συνέχεια, η εταιρεία αντιμετώπισε μια μακρά απεργία από τους μηχανικούς και βυθίστηκε στο μεγαλύτερο ετήσιο έλλειμμα από την πανδημία των 11,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι.
Ωστόσο, ο Ziemelis πιστεύει ότι η Boeing θα έχει ξεπεράσει τα προβλήματα παραγωγής της μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Είπε: «Έχω δει από πρώτο χέρι ως πελάτης ότι η Boeing γυρίζει τη γωνία στα ζητήματα παραγωγής της.
«Προβλέπω μια σταδιακή επιστροφή στα επίπεδα παραγωγής του 2018 τόσο από την Airbus όσο και από την Boeing καθώς προχωράμε στην υπόλοιπη δεκαετία.
«Αυτό το έτος, και ίσως το 2026, θα είναι τα τελευταία χρόνια που ο κλάδος θα έχει πραγματικό αντίκτυπο από τις παραδόσεις που χάθηκαν.
«Μέχρι το 2030, αναμένω και οι δύο κατασκευαστές να έχουν ξαναρχίσει την κανονική λειτουργία τους».
Ο Ziemelis, ο οποίος συμμετείχε στην τελετή ορκωμοσίας του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ στην Ουάσιγκτον, πρόσθεσε: «Οι πιο έντονοι επικριτές της Airbus και της Boeing είναι πιθανόν να είναι καιροσκοπικοί, επιδιώκοντας να αξιοποιήσουν τις τρέχουσες προκλήσεις για καλύτερες συμφωνίες. Όταν κάναμε την εναρκτήρια απευθείας παραγγελία μας με την Boeing πέρυσι, το κάναμε με βάση την εμπιστοσύνη μας στο αεροσκάφος και στην εταιρεία. Αυτή η πεποίθηση παραμένει ακλόνητη».
Η Certares Management, μια αμερικανική εταιρεία διαχείρισης επενδύσεων που εστιάζει στον τομέα των ταξιδιών και του τουρισμού, μαζί με την εταιρεία επενδυτικών συμβουλών Knighthead Capital Management, επένδυσαν 300 εκατομμύρια ευρώ στην Avia το 2021.
Ο όμιλος διαχειρίζεται 221 αεροσκάφη και είναι μητρική εταιρεία σε περισσότερες από 250 θυγατρικές, συμπεριλαμβανομένων των SmartLynx Airlines, Avion Express, BBN Indonesia Airlines και KlasJet.