H Boeing επισκίασε την Airbus μετά από τέσσερις ημέρες συμφωνιών στην φετινή Αεροπορική Έκθεση του Ντουμπάι, υπογραμμίζοντας την έντονη ζήτηση ειδικά για αεροσκάφη ευρείας ατράκτου και επιστρέφοντας δυναμικά μετά από αρκετά χρόνια χαμηλής απόδοσης μετά από μεγάλα σκάνδαλα σε επίπεδο ασφάλειας.

Η Boeing εξασφάλισε παραγγελίες 295 αεροσκαφών σε σύγκριση με τις 86 παραγγελίες της Airbus μέχρι την τέταρτη ημέρα του μεγαλύτερου αεροπορικού γεγονότος της Μέσης Ανατολής, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας και ενημέρωση από ειδικούς του κλάδου.

Η Airbus βρίσκεται αντιμέτωπη με ανησυχίες αναφορικά με το κόστος και την απόδοση των κινητήρων Rolls-Royce στα αεροσκάφη της.

Η Boeing ξεκίνησε την πρώτη μέρα της έκθεσης με μια τεράστια παραγγελία για 90 αεροσκάφη του μοντέλο 777 ευρείας ατράκτου από την Emirates Airlines του Ντουμπάι σε τιμή 52 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ακολουθούμενη από μια παραγγελία 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τη θυγατρική της Emirates και την αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους FlyDubai για 30 αεροσκάφη Boeing 787 Dreamliners.

Η μεγάλη ζήτηση για αεροσκάφη ευρείας ατράκτου υποδηλώνει τόσο τις ευνοϊκές προοπτικές σε ό,τι αφορά στα αεροπορικά ταξίδια μεγάλων αποστάσεων όσο και τη δυναμική της αγοράς της Μέσης Ανατολής.

Οι αγορές έδειξαν ότι το Ντουμπάι αναδεικνύεται σε κορυφαίο διαμετακομιστικό κόμβο μεταξύ Ανατολής-Δύσης, προσπαθώντας να αυξήσει το μερίδιο αγοράς του εν μέσω αυξανόμενου ανταγωνισμού και επέκτασης των αερομεταφορών στην Τουρκία, την Ινδία και τη Σαουδική Αραβία.

Η τουρκο-γερμανική αεροπορική εταιρεία SunExpress πραγματοποίησε τη δεύτερη μεγαλύτερη παραγγελία αεροσκαφών Boeing μετά την Emirates. Ακολούθησαν η Ethiopian Airlines, η FlyDubai, η SCAT Airlines του Καζακστάν καθώς και οι Royal Jordanian και Royal Air Maroc. Η Airbus σε συνεχείς συνομιλίες για παραγγελίες αλλά και κριτική για τους κινητήρες.

Η Airbus, η οποία είχε κυριαρχήσει σταθερά στις τελευταίες εκθέσεις του Ντουμπάι, υστερεί τώρα έχοντας εξασφαλίσει 86 παραγγελίες αεροσκαφών, τη μεγαλύτερη από την Air Baltic. Η Ethiopian Airlines παρήγγειλε 11 από την Airbus A350-900, ενώ η EgyptAir αγόρασε 10 αντίστοιχα αεροσκάφη.

Επίσης, η Emirates παρήγγειλε 15 A350-900 σε μία τιμή 6 δισ.δολαρίων, μια παραγγελία πολύ μικρότερη από ό,τι αναμενόταν προηγουμένως, αφού ο πρόεδρος του αερομεταφορέα, Tim Clark, επέκρινε ανοιχτά το κόστος και τη συντήρηση που απαιτούνται για τους κινητήρες Rolls-Royce στα Airbus A350.