Τις τάσεις που διαμόρφωσαν τα επαγγελματικά ταξίδια το 2022 αποκάλυψε σε πρόσφατη έρευνα η Booking.com.
Ειδικότερα, ανέλυσε τις συμπεριφορές των επαγγελματιών ταξιδιωτών σε μικρές έως μεσαίες εταιρείες, στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία.
Σύμφωνα με τις τρέχουσες τάσεις, παρά το γεγονός ότι τα επαγγελματικά ταξίδια έχουν τεθεί σε παύση για μερικά χρόνια, είναι ξανά στην ημερήσια διάταξη και επίκαιρα όσο ποτέ.
Πόσο τακτικά ταξιδεύουν οι επαγγελματίες ταξιδιώτες
Ο αριθμός των επαγγελματικών ταξιδιών που πραγματοποιούνται ετησίως από τις μικρές έως μεσαίες επιχειρήσεις (SMB) του δείγματος αλλάζει ανάλογα με ορισμένους παράγοντες – συμπεριλαμβανομένου του μεγέθους της εταιρείας, της τοποθεσίας και του εάν το ταξίδι είναι διεθνές ή εγχώριο.
Γεωγραφικές επιρροές στα επαγγελματικά ταξίδια
Το Ηνωμένο Βασίλειο ταξιδεύει τα περισσότερο, με μέσο όρο 23 ταξίδια το χρόνο και οι ΗΠΑ δεν υστερούν πολύ με 22, ενώ ο μέσος Γερμανός υπάλληλος μιας μικρομεσαίας εταιρείας ταξιδεύει λιγότερο, με μέσο όρο 18 ταξίδια ανά έτος.
Ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο αναφέρεται ότι έχει 5,5 εκατομμύρια επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα, μόνο το 0,7% από αυτές έχει 50-249 υπαλλήλους και ένα ακόμη μικρότερο 0,1% έχει 250+ υπαλλήλους.
Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των επιχειρήσεων (5,47 εκατομμύρια) απασχολούν 0-49 υπαλλήλους. Αυτό σημαίνει ότι ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο ταξιδεύει περισσότερο, πολλά από αυτά τα επαγγελματικά ταξίδια θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν από πολύ μικρό αριθμό εργαζομένων ή ατομικών επιχειρηματιών, καθώς 1,4 εκατομμύρια από αυτές τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν υπαλλήλους και 4,1 εκατομμύρια δεν έχουν υπαλλήλους.
Διεθνή vs εγχώρια επαγγελματικά ταξίδια
Εξετάζοντας πόσο μακριά πηγαίνουν οι επαγγελματίες ταξιδιώτες, οι απαντήσεις στην έρευνα μας δείχνουν ότι από τις συμμετέχουσες εταιρείες, οι επιχειρήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου πραγματοποιούν περισσότερα διεθνή ταξίδια από εκείνες στις ΗΠΑ και τη Γερμανία.
Σε όλες τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία, η πλειονότητα των ετήσιων επαγγελματικών ταξιδιών που πραγματοποιούν μικρές και μεσαίες εταιρείες είναι τοπικά – αν και οι εργαζόμενοι από το Ηνωμένο Βασίλειο φαίνεται να πηγαίνουν περισσότερο στο εξωτερικό και να ταξιδεύουν λιγότερο στο εσωτερικό.
Οι ΗΠΑ έχουν τη μεγαλύτερη διαφορά στη συχνότητα των ταξιδίων εξωτερικού έναντι εσωτερικού – με ταξίδια εσωτερικού πέντε φορές υψηλότερα, κατά μέσο όρο, από τα διεθνή. Γενικά, η επιχειρηματική κουλτούρα στις ΗΠΑ τείνει να επικεντρώνεται περισσότερο στις εγχώριες αγορές, καθώς φιλοξενεί ένα ευρύ φάσμα βιομηχανιών. Αν σκεφτεί κανείς ότι οι ΗΠΑ έχουν σχεδόν το ίδιο μέγεθος με ολόκληρη την ηπειρωτική Ευρώπη, αυτό μειώνει επίσης την ανάγκη για ταξίδια εκτός της χώρας για επαγγελματικούς λόγους.
Με τόσες πολλές χώρες σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους, τα διεθνή ταξίδια δεν είναι μόνο πιο προσιτά στην Ευρώπη, αλλά είναι σχεδόν απαραίτητα.
Συνολικά, τα δεδομένα υποδηλώνουν ότι όταν πρόκειται για ταξίδια εσωτερικού, οι αμερικανικές επιχειρήσεις στο μεγαλύτερο άκρο της μικρής έως μεσαίας κλίμακας συγκεντρώνουν τα περισσότερα μίλια. Αντίθετα, όταν εξετάζουμε τα διεθνή ταξίδια, οι μικρότερες βρετανικές εταιρείες πρωτοστατούν.
Σε ποιους τομείς ξοδεύουν τα περισσότερα χρήματα
Το 93% των μικρών έως μεσαίων επιχειρήσεων κάνουν έξοδα κυρίως για τα ξενοδοχεία, γεγονός που τα καθιστά τις πιο συνηθισμένες δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια.
Οι πτήσεις είναι η δεύτερη πιο κοινή δαπάνη για επαγγελματικά ταξίδια (83%), ακολουθούμενες από ενοικιάσεις αυτοκινήτων (63%) και τις κρατήσεις σε τρένα (52%). Μόνο το 12% των μικρών και μεσαίων εταιρειών ξοδεύουν χρήματα σε λεωφορεία ως μέρος των επαγγελματικών τους ταξιδιών.