Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι Έλληνες και Ισπανοί ξενοδόχοι είναι οι πιο αισιόδοξοι στην Ευρώπη για τα έσοδα του 2023, το ερχόμενο εξάμηνο. Αυτό αποκαλύπτει η δεύτερη έκδοση του Ευρωπαϊκού Βαρόμετρου Φιλοξενίας, της Booking.com σε συνεργασία με τη Statista.

Τα καταλύματα που βρίσκονται κοντά στη θάλασσα αναμένεται να έχουν μια χρονιά ρεκόρ, το 2023. Το 57% θεωρεί την αυξημένη σημασία των διακοπών για τους ταξιδιώτες ως μια σημαντική ευκαιρία για τις επιχειρήσεις τους. Το ερχόμενο εξάμηνο:

  • Μία στις δύο επιχειρήσεις καταλύματος στην Ευρώπη εκφράζει αισιοδοξία.
  • Το ένα τρίτο είναι ουδέτερες.
  • Μόλις μία στις 10 να εκφράζει απαισιοδοξία.

Οι ξενοδόχοι της Πορτογαλίας εμφανίζονται ως οι πιο αισιόδοξοι για το μέλλον, καθώς καταγράφουν και την ισχυρότερη ανάπτυξη σε πληρότητες και τιμές δωματίου.

Τα επίπεδα πληρότητας και οι τιμές δωματίου παρουσίασαν αύξηση στις περισσότερες επιχειρήσεις καταλυμάτων στην Ευρώπη κατά το περασμένο εξάμηνο.
Σχεδόν οι μισοί Ευρωπαίοι ξενοδόχοι περιμένουν ιστορικό ρεκόρ εσόδων στις επιχειρήσεις τους για το 2023.

Η γενική εικόνα είναι θετική

Στην Αυστρία, για κάθε έναν ξενοδόχο που αξιολογεί τις εξελίξεις του τελευταίου εξαμήνου κακές, αντιστοιχούν 81 άλλοι οι οποίοι τις αξιολογούν ως θετικές ή πολύ θετικές.

Ακόμη και σε χώρες με χαμηλότερη αναλογία, όπως η Γαλλία και η Ελλάδα, η θετική αίσθηση υπερκαλύπτει την απαισιόδοξη σε ρυθμό έξι προς ένα.

Οι ξενοδόχοι σε Ισπανία, Πορτογαλία, Αυστρία και τις Σκανδιναβικές χώρες εμφανίζονται πιο αισιόδοξοι για την τρέχουσα κατάσταση και τις μελλοντικές εξελίξεις στον κλάδο.
Αντίθετα, οι επαγγελματίες στη Γαλλία, την Ιταλία και την Ελλάδα είναι πιο συγκρατημένοι.

Τα καταλύματα της Ευρώπης αναγνωρίζουν τη σημασία των κυβερνητικών πολιτικών στην επιτυχία των επιχειρήσεών τους.

Ακόμα και σε χώρες όπου το κλίμα είναι πιο συγκρατημένο, όπως η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ολλανδία, ο ρυθμός όσων πιστεύουν ότι οι πολιτικές έχουν σημασία προς όσους πιστεύουν ότι δεν έχουν είναι 2 προς 1.

Ωστόσο, οι ξενοδόχοι της Ιταλίας, της Γερμανίας, της Αυστρίας και της Ελλάδα συνεχίζουν να θεωρούν τις πολιτικές αυτές επιβλαβείς για τις επιχειρήσεις τους, ενώ, αντίθετα, οι ξενοδόχοι της Πορτογαλίας, της Ολλανδίας και των Σκανδιναβικών χωρών τις θεωρούν ευνοϊκές.

Το ενεργειακό κόστος παραμένει η κορυφαία πρόκληση

Το ενεργειακό κόστος παραμένει η κορυφαία πρόκληση της βιομηχανίας, ενώ οι ξενοδόχοι ανησυχούν και για τις μακροοικονομικές συνθήκες, το προσωπικό και τα αυξημένα κόστη τροφοδοσίας.

Η αντίληψη των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η βιομηχανία παρουσιάζει αύξηση σε σύγκριση με το προηγούμενο Βαρόμετρο.

Κορυφαία προτεραιότητα είναι οι επενδύσεις στις υποδομές, αλλά και ο διακριτός ρόλος των κυβερνήσεων στην ανάπτυξη δεξιοτήτων του προσωπικού, οι επενδύσεις στο μάρκετινγκ προορισμού και η ψηφιοποίηση των κρατικών υπηρεσιών.

Σημαντικές είναι οι διαφορές που εντοπίζονται μεταξύ μεμονωμένων ξενοδοχείων και ξενοδοχειακών αλυσίδων, με τα ξενοδοχεία που διαθέτουν ανεξάρτητη διαχείριση να αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες προκλήσεις σε όλες τις συνιστώσες.

Αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες δυσκολίες στην πρόσβασή τους σε κεφάλαια ενώ και η αύξηση των πληροτήτων και των τιμών δωματίου τους γίνεται με πιο αργούς ρυθμούς.

Στις ξενοδοχειακές αλυσίδες, τα δύο τρίτα (64%) περιμένουν θετική ή πολύ θετική εξέλιξη μέσα στο ερχόμενο εξάμηνο, έναντι αντίστοιχου ποσοστού 42% το 2022.
Οι προσδοκίες για τις μελλοντικές επιδόσεις τους είναι επίσης υψηλότερες έναντι των ανεξάρτητων ξενοδοχείων.

Η ενσωμάτωση της ανερχόμενης τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης στα ξενοδοχεία παραμένει σε χαμηλά ακόμη επίπεδα, κάτι που σύμφωνα με τη Booking.com αποδίδεται στην ουσία της φιλοξενίας, δηλαδή στην ανθρωποκεντρική εμπειρία η οποία βρίσκεται στην καρδιά των ξενοδοχείων.

Οι ξενοδόχοι των Σκανδιναβικών χωρών είναι εκείνοι που έχουν ενσωματώσει σε μεγαλύτερο βαθμό την τεχνητή νοημοσύνη, σε ποσοστό 13%, ενώ στην Ολλανδία το 32% των ξενοδόχων ανέφερε ότι προτίθεται να ξεκινήσει να την αξιοποιεί μέσα στο ερχόμενο εξάμηνο.