Σύνταξη: tourismtoday.gr

Ο πιο δροσερός καιρός, οι πρωτόγνωρες εμπειρίες και η ευκαιρία για αδιάκοπο προσωπικό χρόνο βρίσκονται ψηλά στις λίστες επιθυμιών για τους ταξιδιώτες από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) το 2024, σύμφωνα με έρευνα της Booking.com.

Η μελέτη Travel Predictions 2024 αποκαλύπτει επίσης ότι οι άνθρωποι που ζουν στα ΗΑΕ αναζητούν βιωσιμότητα, ύπνο, οικονομική εξοικονόμηση και γαστρονομικές εμπειρίες στα επαγγελματικά ή στα αναψυχής ταξίδια.

Σχεδόν 28.000 ταξιδιώτες από 33 χώρες συμμετείχαν στην έρευνα, με τα ΗΑΕ να περιλαμβάνονται για πρώτη φορά.

Σε αναζήτηση δροσιάς

  • Με τον ζεστό καιρό των ΗΑΕ όλο το χρόνο -και τις καυτές θερμοκρασίες το καλοκαίρι- το 75% οι τουρίστες από τα ΗΑΕ επιλέγουν ψυχρότερα κλίματα για ταξίδια, σε σύγκριση με το 56% όλων των συμμετεχόντων στην έρευνα.
  • Και ενώ το 81% των ταξιδιωτών θα αναζητήσουν προορισμούς με βάση το νερό το επόμενο έτος, μόνο το 34% των παραθεριστών από τα ΗΑΕ θα επιλέξει μια υδάτινη απόδραση.

Με το 2023 να είναι το Έτος της Αειφορίας στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το COP 28 προ των πυλών, τα υπεύθυνα, φιλικά προς το περιβάλλον ταξίδια είναι περισσότερο στο μυαλό των πολιτών και των κατοίκων της χώρας από ποτέ.

  • Πάνω από το 75% των ταξιδιωτών των ΗΑΕ επιθυμούν να δουν τη βιωσιμότητα στην πράξη και θα επιλέξουν ξενοδοχεία με καινοτομία αειφορίας που θα ωφελούν, σε σύγκριση με το 53% των άλλων ταξιδιωτών.
  • Το 81% τουριστών των ΗΑΕ θέλει να δει την ύπαιθρο στα ταξίδια του με τους χώρους πρασίνου, τη φυτική ζωή να αποτελούν αναπόσπαστο μέρος των καταλυμάτων που έχει επιλέξει.
  • Οι ταξιδιώτες των ΗΑΕ θέλουν επίσης να αισθάνονται συνδεδεμένοι με το περιβάλλον και τις κοινότητες στον προορισμό. Πάνω από τους μισούς αναζητούν επισκέψεις σε απομακρυσμένες τοποθεσίες όπου μπορούν να βυθιστούν στο τοπικό οικοσύστημα.
  • Εν τω μεταξύ, το 73% επιθυμεί να χρησιμοποιεί βιώσιμες ταξιδιωτικές εφαρμογές ως μέρος των τουριστικών του σχεδίων.
  • Ο αειφόρος σχεδιασμός, η αρχιτεκτονική και η καινοτομία περιλαμβάνονται επίσης στις λίστες διακοπών τους.

Καλός ύπνος

Δεν είναι μυστικό ότι μια υπέροχη μέρα ξεκινά με έναν καλό βραδινό ύπνο και οι ταξιδιώτες των ΗΑΕ σχεδιάζουν να κλείνουν τα μάτια τους όταν ταξιδεύουν το 2024.

  • Περίπου το 70% λέει ότι ο αδιάκοπος ύπνος θα είναι το κύριο επίκεντρο των διακοπών του το επόμενο έτος, σε σύγκριση με το 58% όλων των συμμετεχόντων.
  • Το 75% των ταξιδιωτών με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα θα χρησιμοποιήσει τις επόμενες διακοπές του ως καθαρό «χρόνο για εμένα», πηγαίνοντας solo διακοπές αφήνοντας πίσω τους συντρόφους και τα παιδιά τους για να δώσουν προτεραιότητα στην ευημερία τους και να καλύψουν το κενό στον ύπνο τους.

Καθηλωτικές γευστικές εμπειρίες στο ταξιδιωτικό μενού του 2024

  • Πάνω από το 75% ενδιαφέρεται περισσότερο από πριν να μάθει για τις must-eat λιχουδιές, τα παραδοσιακά πιάτα και τις γαστρονομικές δημιουργίες των ξένων χωρών που επισκέπτεται.
  • Περισσότερο από το 85% των ταξιδιωτών από τα ΗΑΕ θέλουν να δοκιμάσουν γηγενείς κουζίνες όπου κι αν πάνε.

Οι γαστρονομικοί ταξιδιώτες έχουν επίσης όρεξη για εικονική πραγματικότητα και τεχνητή νοημοσύνη ως μέρος της εμπειρίας τους, με σχεδόν τους μισούς να αναζητούν καθηλωτικές, «φυτικές» γαστρονομικές εμπειρίες, το 2024.

Ευημερία

Η έρευνα της Booking.com δείχνει ότι οι παραθεριστές στοχεύουν να νιώσουν πιο ζωντανοί, να ξανασκεφτούν τον εαυτό τους και να απολαύσουν την ανωνυμία του ταξιδιού το 2024.

  • Πάνω από το 83% των ταξιδιωτών από τα ΗΑΕ λένε ότι αισθάνονται πιο ζωντανοί όταν βρίσκονται σε διακοπές και φιλοδοξούν να είναι περισσότερο σαν τους εαυτούς τους στις διακοπές στην καθημερινή τους ζωή πίσω στο σπίτι.
  • Περισσότερο από το 70% θα χρησιμοποιήσει τις διακοπές του για να ξανασκεφτεί και να τα βρει τον εαυτό του, αγκαλιάζοντας νέες πτυχές της προσωπικότητας του και αξιοποιώντας στο έπακρο την ελευθερία και τις ευκαιρίες που μπορούν να προσφέρουν τα ταξίδια.
  • Σχεδόν το 60% θα πλήρωνε για να νοικιάσει ένα καλύτερο αυτοκίνητο από αυτό που οδηγεί, σε σύγκριση με το 42% των παγκόσμιων συμμετεχόντων.

Προγραμματισμός και τεχνολογία

Οι ταξιδιώτες των ΗΑΕ πρωτοστατούν όσον αφορά τον προγραμματισμό διακοπών μέσω τεχνολογίας.

  • Σχεδόν τα δύο τρίτα (60%) εμπιστεύονται την τεχνητή νοημοσύνη για τον προγραμματισμό κάθε πτυχής του ταξιδιού τους, σε σύγκριση με λιγότερους από τους μισούς (48%) όλων των ταξιδιωτών που συμμετείχαν στην έρευνα.
  • Ενώ οι Gen-Z, Millennials και Gen-X είναι πιο πιθανό να υιοθετήσουν την τεχνητή νοημοσύνη, οι baby boomers και η σιωπηλή γενιά επίσης στρέφονται όλο και περισσότερο στην τεχνολογία για βολικά, ευέλικτα και εύχρηστα ταξίδια.

Φθηνότερα ταξίδια, πιο πλούσιες εμπειρίες

Οι ταξιδιώτες το 2024 αναζητούν οικονομικές διακοπές σε συνδυασμό με εμπειρίες luxury, σύμφωνα με την Booking.com.

Το 70% παραθεριστών από ΗΑΕ επιδιώκει να μειώσει το κόστος των διακοπών επιλέγοντας προορισμούς όπου η καθημερινή ζωή είναι φθηνότερη από ό,τι στην πόλη του ή ταξιδεύοντας σε λιγότερο απομακρυσμένα μέρη για να αποφύγουν τα έξοδα μετακίνησης.

Ωστόσο, οι ταξιδιώτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για εμπειρίες πολυτέλειας όταν φτάσουν στον προορισμό τους.

  • Το 62% των τουριστών από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα θα πληρώσει για ένα ημερήσιο πάσο σε θέρετρο πέντε αστέρων αντί για διαμονή.
  • Σχεδιάζουν επίσης να μειώσουν το κόστος των διακοπών τους κάνοντας διακοπές εκτός περιόδου αιχμής. Το 56% σκέφτεται να ταξιδέψει με τα παιδιά του κατά τη διάρκεια της σχολικής περιόδου (47% σε παγκόσμιο επίπεδο).