Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι Ολλανδοί (52%) θεωρούν σημαντικά τα βιώσιμα ταξίδια, αλλά δεν λαμβάνουν υπ΄όψιν τον παράγοντα αειφορία στον προγραμματισμό ή στην κράτηση μιας απόδρασης.
Αυτό αποκαλύπτουν νέα δεδομένα έρευνας της Booking.com για τα αειφόρα ταξίδια. Το “σφυροκόπημα” σχετικά με τις βιώσιμες διακοπές μπορεί ακόμη και να γυρίσει μπούμερανγκ.
Το 34% των Ολλανδών ταξιδιωτών έχει βαρεθεί να ακούει συνεχώς για την κλιματική κρίση. Φαίνεται πως η ευκαιρία για συλλογική δράση είναι πιο σημαντική από ποτέ.
Ωστόσο, στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι η πρόοδος προς μια πιο βιώσιμη ταξιδιωτική βιομηχανία παραμένει προτεραιότητα.
Αμφιβολίες για τον αντίκτυπο
- Με περισσότερους από τους μισούς Ολλανδούς ταξιδιώτες να θέλουν να ταξιδεύουν πιο βιώσιμα τους επόμενους δώδεκα μήνες (52%), υπάρχουν σαφώς θετικές προθέσεις. Ωστόσο, ορισμένοι δεν φαίνονται πεπεισμένοι για τον αντίκτυπο τους.
- Το 27% από αυτούς, πιστεύει πως η κλιματική ζημιά που έχει γίνει μέχρι στιγμής είναι μη αναστρέψιμη και κάτι που δεν θα αλλάξει τις ταξιδιωτικές τους επιλογές.
- Η κλιματική αλλαγή δεν είναι τόσο κακή σύμφωνα με το ένα τέταρτο των Ολλανδών ταξιδιωτών (25%). Κι αυτή η αμφιβολία για τις επιπτώσεις επηρεάζει τις ταξιδιωτικές επιλογές τους.
- Επικρατεί η πεποίθηση ότι τα ταξίδια είναι πολύ ακριβά για να γίνει η αειφορία το πιο σημαντικό ζήτημα (26%).
- Επιπλέον, η αποθάρρυνση συμβάλλει στο αίσθημα αδυναμίας. Πάνω από το ένα τέταρτο (28%) θεωρεί ότι είναι άσκοπο να είναι κανείς πιο βιώσιμος σε έναν προορισμό που δεν κάνει τίποτα για την ίδια την βιωσιμότητα.
Κοινή ευθύνη και περισσότερες ευκαιρίες συνεργασίας στον κλάδο
- Παρά το γεγονός ότι σχεδόν οι μισοί Ολλανδοί τουρίστες (47%) επιθυμούν να φύγουν από τους προορισμούς καλύτερα από ό,τι έφτασα, ένα μεγάλο ποσοστό δεν θεωρεί ότι η ευθύνη γι’ αυτό ανήκει πάντα στους ίδιους.
- Το 41% θεωρεί τις κυβερνήσεις ως το πλέον κατάλληλο μέρος για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων.
- Το 40% επισημαίνει την ταξιδιωτική βιομηχανία για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
- Επιπλέον, το 43% πιστεύει ότι οι κυβερνήσεις θα πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη με την εκπαίδευση σχετικά με τις συνέπειες των ταξιδιών και του τουρισμού.
Τι λειτουργεί λοιπόν; Η ενημέρωση και η εκπαίδευση φαίνεται να είναι σημαντικά βήματα προς την κατεύθυνση πιο βιώσιμων επιλογών μετακίνησης.
- Το 31% των Ολλανδών θεωρεί ότι τα καταλύματα με σήμα αειφορίας είναι πιο ενδιαφέροντα. Εδώ, η συνέπεια των προτύπων πιστοποίησης είναι ζωτικής σημασίας για την αναγνώριση αυτού του γεγονότος.
- Tο 64% ζητά τις ίδιες πιστοποιήσεις αειφορίας σε όλες τις πλατφόρμες κρατήσεων.
- Ωστόσο, ο αριθμός όσων επιθυμούν να μάθουν περισσότερα σχετικά με το λόγο για τον οποίο το κατάλυμα έχει λάβει ένα τέτοιο σήμα μειώθηκε 24 ποσοστιαίες μονάδες (36%) σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Αυτό υποδηλώνει την ανάγκη για απλή και σαφή επικοινωνία που διευκολύνει τις επιλογές, ανεξάρτητα από τις προτεραιότητες.
Η βιωσιμότητα είναι μεταδοτική
Παρά τις όποιες απογοητεύσεις, οι ταξιδιώτες που επιλέγουν συνειδητά τη βιωσιμότητα παρατηρούν ότι τα ταξίδια τους αποκτούν μεγαλύτερη αξία.
Οι τουρίστες από την Ολλανδία αισθάνονται καλύτερα κατά τη διάρκεια βιώσιμων ταξιδιών και αυτό το θετικό συναίσθημα τους ακολουθεί και στο σπίτι τους (37%).
Οι βιώσιμες εμπειρίες στις αποδράσεις αποτελούν πηγή έμπνευσης και σχεδόν οι μισοί (47%) αισθάνονται παρακινημένοι να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές και στην καθημερινή ζωή.