Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τις στάσεις και τις προθέσεις των τουριστών σε σχέση με τον κοινωνικό και οικολογικό αντίκτυπο στα ταξίδια, αποκαλύπτει έρευνα της Booking.com σε 32.000 ταξιδιώτες από 34 χώρες.
Εν μέσω αυξανόμενης συζήτησης για τον αντίκτυπο του τουρισμού στους προορισμούς, φαίνεται ότι οι ταξιδιώτες είναι πλέον πιο συνειδητοποιημένοι.

  • Το 53% έχει πλέον επίγνωση του αντίκτυπου του ταξιδιού στις κοινότητες καθώς και στο περιβάλλον.
  • Τα δύο τρίτα (69%) θέλουν τώρα να αφήσουν τους προορισμούς καλύτερα από όταν έφτασαν.
  • Πάνω από τους μισούς (57%) πιστεύουν ότι ο τουρισμός έχει θετικό αντίκτυπο συνολικά στον τόπο διαμονής τους. Ωστόσο, λένε ότι χρειάζονται προσαρμογές ώστε να αναπτυχθούν οι προορισμοί με υγιή ρυθμό.

Κατανόηση των αναγκών των κατοίκων της περιοχής

Το 48% πιστεύει ότι υπάρχει η σωστή αναλογία τουρισμού στις περιοχές που ζουν. Αλλά, ως κάτοικοι επισημαίνουν ορισμένες από τις κοινές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σχετικά με τον τουρισμό, όπως:

  • Κυκλοφοριακή συμφόρηση (38%).
  • Σκουπίδια (35%).
  • Συνωστισμός (30%).
  • Αύξηση κόστους ζωής (29%).

Παρά αυτές τις ανησυχίες, μόνο ένας μικρός αριθμός (16%) πιστεύει ότι ο περιορισμός του αριθμού των τουριστών στον προορισμό τους είναι η απάντηση.
Αντίθετα, τονίζουν την ανάγκη για επενδύσεις στις κοινότητες τους με βελτιωμένες μεταφορές (38%), διαχείριση απορριμμάτων (37%) και προστασία περιβάλλοντος.

  • Όσον αφορά τη συμπεριφορά επισκεπτών στον τόπο διαμονής τους, συχνά ή πάντα σέβονται τα τοπικά ήθη και έθιμα (53%), ενώ υποστηρίζουν τις τοπικές επιχειρήσεις (54%).
  • Το 73% θέλει τα χρήματα που ξοδεύει να επιστρέψουν στην τοπική κοινότητα.
  • Το 77% αναζητά αυθεντικές εμπειρίες αντιπροσωπευτικές της τοπικής κουλτούρας.

Οι πιο συνειδητές συνήθειες γίνονται mainstream

  • Σε παγκόσμιο επίπεδο το 2025, τα ταξίδια με μεγαλύτερη αειφορία παραμένουν σημαντικά για τους περισσότερους τουρίστες (84%).
  • Κοιτάζοντας πίσω στη 10ετία, τα δεδομένα δείχνουν πώς έχει γίνει μεγαλύτερη προτεραιότητα για πολλούς όταν σχεδιάζουν ταξίδια. Το 2016 λιγότεροι από τους μισούς τουρίστες παγκοσμίως (42%) πίστευαν ότι ταξίδευαν πιο βιώσιμα.
  • Μέχρι το 2025, το 93% παγκοσμίως θέλει να κάνει πιο βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές και σε κάποιο βαθμό το έχει κάνει.
  • Παράλληλα, υπήρξαν αλλαγές στα επίπεδα ευαισθητοποίησης, στις προτιμήσεις και στις προτεραιότητες όσον αφορά στο τι θεωρούν οι τουρίστες ότι έχει πιο θετικό αντίκτυπο στους τοπικούς προορισμούς, τις κοινότητες και τα οικοσυστήματα.
  • Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, πολλές συνήθειες που σχετίζονται με τη μείωση των απορριμμάτων και την κατανάλωση ενέργειας έχουν γίνει ολοένα και πιο κυρίαρχες. Παραμένουν οι κορυφαίες επιλογές όταν οι ταξιδιώτες σκέφτονται να επηρεάσουν τον αντίκτυπο των ταξιδιών τους.
  • Το 2020, το 43% έκλεισε τον κλιματισμό/καλοριφέρ στο κατάλυμα του όταν δεν ήταν εκεί και μέχρι το 2023 αυτό έφτασε στο 67%.

Η φετινή έρευνα δείχνει ότι συμπεριφορές που σχετίζονται με την κοινότητα και τον οικονομικό αντίκτυπο βρίσκονται πλέον δίπλα σε αυτές τις περιβαλλοντικές επιλογές.

Οι ταξιδιώτες εξετάζουν συνειδητά τρόπους με τους οποίους μπορούν να ελαχιστοποιήσουν τον αντίκτυπο των προορισμών που επισκέπτονται, είτε αναζητούν συμβουλές για αποδράσεις σε άλλες εποχές του χρόνου (39%) είτε επισκέπτονται εναλλακτικούς προορισμούς για να αποφύγουν τον συνωστισμό (36%).