Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι Ολλανδοί (σχεδόν τα τρία τέταρτα) θέλουν να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές στα ταξίδια. Αλλά λιγότερο από το ένα τρίτο είναι πρόθυμο να πληρώσει περισσότερα για αυτό, σύμφωνα με έρευνα της Booking.com ανάμεσα σε πάνω από 33.000 ταξιδιώτες από 35 χώρες.
- Μόνο το 30% των Ολλανδών θεωρεί ότι η τρέχουσα κλιματική κρίση αποτελεί λόγο για να ζήσουν πιο βιώσιμα, σε σύγκριση με το 53% παγκοσμίως.
- Ενώ το 76% των ταξιδιωτών παγκοσμίως δηλώνει ότι θα κάνει πιο βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές φέτος, το ίδιο ισχύει μόνο για το 48% των Ολλανδών.
Η ενεργειακή κρίση και η άνοδος των τιμών έχουν αντίκτυπο στις δαπάνες όλων. Ωστόσο τα τρία τέταρτα των Ολλανδών αναμένουν πώς τα πάντα θα γίνουν ακόμα πιο ακριβά.
Το 61% προβλέπει επίσης περαιτέρω επιδείνωση του κλίματος τους επόμενους έξι μήνες, έναντι 49% παγκοσμίως.
Το δίλημμα μεταξύ τιμής και πλανήτη
Η ετήσια έρευνα της Booking.com το 2023 αποκαλύπτει το δίλημμα μεταξύ τιμής και πλανήτη.
Οι άνθρωποι δυσκολεύονται με αυτό όταν κάνουν κράτηση για ταξίδια. Με την αύξηση του πληθωρισμού και το ανοδικό κόστος, το οικονομικό κλίμα είναι ριζικά διαφορετικό από ένα χρόνο πριν.
Οι τουρίστες από τις Κάτω Χώρες βρίσκουν πιο βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές απλώς πολύ ακριβές (53%), ενώ πέρυσι αυτό ήταν στο 41%.
Οι Ολλανδοί ταξιδιώτες ανησυχούν για τη δυνατότητα πληρωμής των λογαριασμών. Επομένως είναι δευτερεύουσας σημασίας να γίνει πιο βιώσιμη η ταξιδιωτική τους συμπεριφορά.
- Φέτος το 62% (πέρυσι 35%), των Ολλανδών λέει ότι κλείνει τον κλιματισμό όταν δεν βρίσκεται στο κατάλυμα.
- Το 67% (πέρυσι 40%) δηλώνει ότι επαναχρησιμοποιεί τις πετσέτες.
Πόσο σημαντικά είναι για τους Ολλανδούς τα βιώσιμα ταξίδια
- Το 80% όλων των ερωτηθέντων θεωρεί πιο σημαντικά τα αειφόρα ταξίδια. Οι άνθρωποι λένε ότι αναλαμβάνουν δράση -αρχικά στο σπίτι, αλλά τώρα και όταν ταξιδεύουν- έχοντας στο μυαλό τους ένα πιο βιώσιμο μέλλον.
- Το συναίσθημα αυτό στην Ολλανδία είναι στο 62%.
- Επιπλέον, το 41% των Ολλανδών (έναντι 39% παγκοσμίως) δεν πιστεύει ότι οι βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές κράτησης είναι στην πραγματικότητα οι πιο αειφόρες.
Λίγες επιλογές για βιώσιμα ταξίδια
Ωστόσο, δεν είναι μόνο η τιμή και η εμπιστοσύνη που εμποδίζουν τους Ολλανδούς να ταξιδεύουν πιο βιώσιμα.
- Πάνω από το ένα τρίτο (35%) πιστεύουν ότι δεν υπάρχουν επαρκείς βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις ταξιδιού.
- Το 60%, πιστεύει ότι οι ταξιδιωτικοί οργανισμοί προσφέρουν πολύ λίγες βιώσιμες επιλογές (το 2022 αυτό ήταν στο 50%).
Οι Ολλανδοί είναι καλοί στην αναζήτηση
- Ενώ το 44% όλων των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι δεν γνωρίζουν πού μπορούν να βρουν τα πιο βιώσιμα ταξίδια. Αλλά αυτό ισχύει μόνο για το 31% των Ολλανδών.
- Επίσης το 62% των ξένων επισκεπτών στην Ολλανδία αναζητά μια αυθεντική ταξιδιωτική εμπειρία. Αλλά οι μισοί δεν ξέρουν πώς και πού να βρουν εκδρομές ή δραστηριότητες που διασφαλίζουν ότι θα ανταποκριθούν στην τοπική κοινωνία.
«Τα ολλανδικά αποτελέσματα της έρευνας είναι αρκετά απογοητευτικά, λέει ο Kees Jan Boonen, παγκόσμιος επικεφαλής του βιώσιμου προγράμματος ταξιδιών στην Booking.com.
Είναι κρίμα να βλέπουμε ότι οι βιώσιμες επιλογές φαίνεται να είναι εις βάρος της αύξησης των τιμών και του πληθωρισμού, αν και το καταλαβαίνουμε φυσικά.
Η Ολλανδία έχει πολύ χαμηλές βαθμολογίες παγκοσμίως στον τομέα των βιώσιμων ταξιδιών, γεγονός που δείχνει ότι υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά να γίνει.
Οι σημερινοί ταξιδιώτες είναι αυτοί που οδηγούν τη θετική αλλαγή και θέλουμε να τους βοηθήσουμε να το κάνουν αυτό.
Τα περισσότερα βιώσιμα ταξίδια είναι μια επένδυση στον κόσμο και στην Booking.com θέλουμε να διευκολύνουμε όλους να απολαμβάνουν τις διακοπές τους με πιο υπεύθυνο τρόπο.
Ελέγχουμε κάθε μέρος του ταξιδιού, από τη διαμονή μέχρι τα αξιοθέατα, ώστε να μπορούμε να προσφέρουμε το καλύτερο στους ταξιδιώτες.»