
Ο αυξανόμενη συμφόρηση του εναέριου χώρου και οι πιο απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες έχουν διαταράξει τα αεροπορικά ταξίδια αυτό το καλοκαίρι παρά τις εντεινόμενες προσπάθειες να περιοριστούν οι καθυστερήσεις και οι ακυρώσεις.
Αυτό σύμφωνα με τον επικεφαλής του ολοκληρωμένου ελέγχου επιχειρήσεων της British Airways, Richard Treeves, ο οποίος είπε: «Ο εναέριος χώρος έχει γίνει πιο συμφορημένος, εν μέρει λόγω του πολέμου της Ουκρανίας και εν μέρει λόγω της ζήτησης. Ο ευρωπαϊκός εναέριος χώρος είναι εξαιρετικά συμφορημένος – ειδικά αν πετάτε από το Ηνωμένο Βασίλειο στην Ελλάδα, την Τουρκία ή την Κύπρο».
Ο Treeves είπε στο συνέδριο Business Travel Association (BTA) στο Γιβραλτάρ την περασμένη εβδομάδα: «Ο καιρός γίνεται επίσης πιο απρόβλεπτος [και] ο καιρός που είδαμε το καλοκαίρι έχει κάνει μεγάλη πρόκληση να λειτουργήσουμε το πρόγραμμα που θέλουμε».
«Αυτό δεν είναι ιδιαίτερο για τη ΒΑ. Η ακρίβεια το καλοκαίρι στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Βόρεια Ευρώπη είναι απίστευτα δύσκολη λόγω του καιρού και των περιορισμών στην εναέρια κυκλοφορία».
Ένα εσωτερικό email προς το προσωπικό της British Airways από τον επικεφαλής επιχειρησιακό διευθυντή René de Groot και τον επικεφαλής τεχνικό διευθυντή Andy Best στο τέλος της περασμένης εβδομάδας αναγνώρισε «oτι ήταν ένα δύσκολο καλοκαίρι» λόγω αναστάτωσης .
Αποκάλυψε ότι το 42% των πτήσεων της ΒΑ είχαν διακοπεί λόγω καθυστερήσεων στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας φέτος, από 24% το 2019, αν και ήταν χαμηλότερο από το επίπεδο διαταραχών πέρυσι.
Ο Treeves αμφισβήτησε μια πρόταση ότι η BA είχε χειρότερη απόδοση από άλλες εταιρείες, επιμένοντας: «Έχουμε δώσει τεράστια έμφαση στην ακρίβεια και ξεπεράσαμε όλες τις άλλες παλαιού τύπου εταιρείες [στην Ευρώπη]».
Επισήμανε: «Εκτελούμε περισσότερες από 850 πτήσεις την ημέρα και έχουμε 100 αεροσκάφη στον αέρα ανά πάσα στιγμή».
Ο Treeves είπε στο BTA: «Θέλουμε να λειτουργήσουμε σε υψηλότερο επίπεδο. Δεν εφησυχάζουμε. Αλλά τελικά αυτό είναι ένα πρόβλημα που βλέπουμε σε ολόκληρο τον κλάδο».
Είπε ότι η BA εργάζεται «για να προβλέψει με μεγαλύτερη ακρίβεια τις ώρες άφιξης των πτήσεων», προσθέτοντας: «Ίσως τα αεροσκάφη πρέπει να πετάξουν μεγαλύτερη διαδρομή επειδή ο τρόπος με τον οποίο θέλουμε να πετάμε είναι πολύ πιεσμένος .
«Προσπαθούμε να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία και να συνεργαστούμε με [ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας]το Nats και ομάδες αεροδρομίου για να βρούμε τρόπους αντιμετώπισης των προκλήσεων του εναέριου χώρου».