Σχεδόν οι μισές πτήσεις της British Airways έχουν επηρεαστεί από καθυστερήσεις στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια ενός «δύσκολο» καλοκαιριού.

Η αποκάλυψη φέρεται να ήρθε σε υπόμνημα προς το προσωπικό από τα ανώτερα στελέχη.

Η τελευταία αναστάτωση σημειώθηκε την περασμένη εβδομάδα με την BA να αναγκαστεί να ακυρώσει 59 πτήσεις από και προς το Χίθροου την Πέμπτη και την Παρασκευή λόγω καθυστερήσεων στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας που προκλήθηκαν από την κακοκαιρία. Άλλες πτήσεις από το αεροδρόμιο υπέστησαν μεγάλες καθυστερήσεις.

Συνολικά το 42% των πτήσεων της ΒΑ φέτος έχουν διακοπεί λόγω περιορισμών στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας, από 24% το 2019, το τελευταίο έτος πτήσεων πριν την πανδημία.

Τα στελέχη προειδοποίησαν επίσης ότι η ΒΑ θα αναγκαστεί να «κάνει ορισμένες ακυρώσεις» σε πτήσεις που εκτελούνται από το στόλο των Boeing 787 Dreamliners τις επόμενες 10 ημέρες λόγω «συνεχιζόμενης . . . καθυστέρησης στην παράδοση κινητήρων και ανταλλακτικών από τη Rolls-Royce».

Η Rolls-Royce είπε ότι συνεργάζεται με την BA και άλλους πελάτες για να ελαχιστοποιήσει τον αντίκτυπο της περιορισμένης διαθεσιμότητας ανταλλακτικών λόγω των περιορισμών στην αλυσίδα εφοδιασμού.

«Δυστυχώς, αυτό είναι ένα ζήτημα που επηρεάζει ολόκληρη την αεροδιαστημική βιομηχανία», ανέφερε.

Οι αεροπορικές εταιρείες σε όλη την Ευρώπη, με ηγέτη τη Ryanair, διαμαρτυρήθηκαν για διακοπή του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας όλο το καλοκαίρι, καθώς η κακοκαιρία, το κλείσιμο του εναέριου χώρου λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και η έλλειψη ελεγκτών συνδυάστηκαν για να αμφισβητήσουν την ανθεκτικότητα του κλάδου.

Η BA είπε στο email προς το προσωπικό ότι θα συνεργαστεί με τις Εθνικές Υπηρεσίες Εναέριας Κυκλοφορίας του Ηνωμένου Βασιλείου (Nats) για τη βελτίωση της ανθεκτικότητας.

Ο Nats είπε ότι οι περιορισμοί εφαρμόζονται μόνο για λόγους ασφαλείας και θα συνεργαστεί με την BA «για την ελαχιστοποίηση της διακοπής κατά τη διάρκεια δύσκολων ημερών λειτουργίας».

Η BA αποκάλυψε έναν μετασχηματισμό 7 δισεκατομμυρίων λιρών τον Μάρτιο, δίνοντας έμφαση σε μια «οδήγηση για λειτουργική ανθεκτικότητα» παράλληλα με τις δαπάνες για την πληροφορική, την εμπειρία των πελατών, τις προσλήψεις και τη βιωσιμότητα.