Το οικονομικό έτος 2021, η Brussels Airlines κατέγραψε ζημιές 189 εκατομμυρίων ευρώ (έναντι ζημιών 293 εκατομμυρίων ευρώ το 2020).

Η αναμενόμενη απώλεια, λόγω της κρίσης του COVID-19, περιορίστηκε λόγω ενός επιτυχημένου σχεδίου Reboot Plus και της αυστηρής διαχείρισης μετρητών. Το 2021, η Brussels Airlines μετέφερε 3,5 εκατομμύρια επιβάτες (αύξηση 47%) και σημειώνει ανάπτυξη το 2022 όσον αφορά το δίκτυο, τον στόλο και τους ανθρώπους.

Το 2021 ήταν μια άλλη χρονιά που σημαδεύτηκε από την πανδημία του Covid και μια χρονιά που απαιτούσε ακόμα υψηλό επίπεδο ανθεκτικότητας. Η χρονιά ξεκίνησε με πολύ περιορισμένο πρόγραμμα πτήσεων, σύμφωνα με τη χαμηλή ζήτηση της αγοράς λόγω των υψηλών ποσοστών μόλυνσης και των lockdown σε όλη την Ευρώπη, ακολουθούμενη από τρίμηνη ταξιδιωτική απαγόρευση που εξέδωσε η βελγική κυβέρνηση. Αυτή η ταξιδιωτική απαγόρευση επηρέασε σε μεγάλο βαθμό το πρώτο τρίμηνο της Brussels Airlines.

Στις 19 Απριλίου, η ταξιδιωτική απαγόρευση άρθηκε και η ζήτηση άρχισε να αυξάνεται ξανά, ενώ η εκστρατεία εμβολιασμού κέρδιζε επίσης ταχύτητα. Αυτό που ακολούθησε ήταν μια ραγδαία αύξηση της ζήτησης προς το καλοκαίρι. Η Brussels Airlines επανεκκίνησε τις πτήσεις πλήρους κόμβου τον Ιούνιο και αύξησε τη χωρητικότητά της από 12% σε 53% των επιπέδων πριν από την πανδημία προς το καλοκαίρι.

Η καλοκαιρινή ζήτηση διήρκεσε περισσότερο από άλλα χρόνια λόγω της επίδρασης των αναβληθέντων ταξιδιωτικών σχεδίων και της επιθυμίας να ταξιδέψουν μετά το lockdown. Αυτή η ισχυρή και παρατεταμένη καλοκαιρινή αιχμή οδήγησε σε ένα θετικό τρίτο τρίμηνο και το πρώτο κέρδος από την αρχή της πανδημίας. Ο Νοέμβριος ήρθε με αυξανόμενους αριθμούς μολύνσεων και ξανά πολλούς περιορισμούς, με αποτέλεσμα η ζήτηση να μειωθεί για άλλη μια φορά. Οι διακοπές στο τέλος του έτους παρουσίασαν ισχυρή ταξιδιωτική αιχμή, πριν επιστρέψουν σε χαμηλότερη χειμερινή ζήτηση λόγω της εμφάνισης της παραλλαγής Omicron.

Μετά τη φάση αναδιάρθρωσης του σχεδίου Reboot Plus και τις πολυάριθμες αλλαγές που έγιναν, τον Νοέμβριο του 2021 η Brussels Airlines παρουσίασε ένα νέο branding για να ενισχύσει τη βελγική της ταυτότητα και να σηματοδοτήσει μια νέα αρχή μετά την κρίση του κορωνοϊού.

Το νέο branding ήταν ένα σημαντικό μήνυμα προς την αγορά ότι η αεροπορική εταιρεία ήρθε για να μείνει. Ως πρόσθετο σύμβολο για τη μελλοντική ετοιμότητά του, ελήφθη η απόφαση τον Ιούνιο του 2021 να προστεθούν τρία Airbus A320neo στον στόλο των Brussels Airlines το καλοκαίρι του 2023.

Με αυτά τα νέα αεροσκάφη τελευταίας τεχνολογίας και με την απόσυρση τριών παλαιότερων A319, η Brussels Airlines παίρνει ένα σημαντικό βήμα για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του στόλου της και μειώνει τις εκπομπές άνθρακα και θορύβου στο δίκτυο μεσαίων αποστάσεων.

Σε ολόκληρο το 2021, η ζήτηση στο αφρικανικό δίκτυο ήταν και πάλι πολύ ανθεκτική, κυρίως χάρη στους τομείς των επιχειρήσεων και του VFR (Visiting Friends and Relatives), ενώ το ευρωπαϊκό τμήμα ήταν πιο ασταθές. Συνολικά, η χωρητικότητα ολόκληρου του έτους (Διαθέσιμα χιλιόμετρα θέσεων) ήταν 62% υψηλότερη από το 2020 και η Brussels Airlines πραγματοποίησε 39% περισσότερες πτήσεις, υποδεχόμενος 3,5 εκατομμύρια επιβάτες (+47%).

Ο συντελεστής επιβατών ήταν 1,1 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερος από το επίπεδο του προηγούμενου έτους, στο 67,2% (προηγούμενο έτος: 68,3%). Οι αποδόσεις μειώθηκαν κατά 6,9% μετά την προσαρμογή των συναλλαγματικών ισοτιμιών. Τα έσοδα από την κίνηση αυξήθηκαν με την επέκταση της κίνησης κατά 31% στα 503 εκατ. ευρώ (προηγούμενο έτος: 384 εκατ. ευρώ).

Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 35% στα 560 εκατ. ευρώ (προηγούμενο έτος: 414 εκατ. ευρώ). Τα λειτουργικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 31% στα 599 εκατ. ευρώ (προηγούμενο έτος: 456 εκατ. ευρώ). Τα μέτρα εξοικονόμησης Reboot Pluscost και η αυστηρή πειθαρχία κόστους περιόρισαν την αύξηση του λειτουργικού κόστους. Στα 788 εκατ. ευρώ, αυξήθηκαν μόνο κατά 5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Το υψηλότερο κόστος καυσίμων (+62%) λόγω αυξημένων τιμών και όγκων, καθώς και υψηλότερες αμοιβές και χρεώσεις λόγω όγκου (+55%) αντισταθμίστηκαν εν μέρει από το χαμηλότερο κόστος προσωπικού (–17%).

Το οικονομικό έτος 2021, το προσαρμοσμένο EBIT στην Brussels Airlines ήταν –189 εκατομμύρια ευρώ (προηγούμενο έτος: –293 εκατομμύρια ευρώ). Το Προσαρμοσμένο περιθώριο EBIT ήταν –33,8% (προηγούμενο έτος: –70,8%). Το EBIT ήταν επίσης στα -189 εκατ. ευρώ (προηγούμενο έτος: -332 εκατ. ευρώ). Η αξία του προηγούμενου έτους επηρεάστηκε αρνητικά από τις απομειώσεις του στόλου συνολικού ύψους 33 εκατ. ευρώ.

Η Brussels Airlines ολοκλήρωσε με επιτυχία την αναδιάρθρωση του Reboot Plus, δημιουργώντας μια ανταγωνιστική βάση κόστους για ένα κερδοφόρο μέλλον

Η Brussels Airlines ενίσχυσε το πρόγραμμα αναδιάρθρωσής της ως απάντηση στην πανδημία. Το «Reboot Plus» αποτελεί τη βάση για το βιώσιμο μέλλον της αεροπορικής εταιρείας. Στο πλαίσιο του προγράμματος, η Brussels Airlines ολοκλήρωσε τη φάση της αναδιάρθρωσης. Δύο Airbus A330 εγκατέλειψαν τον στόλο μεγάλων αποστάσεων και οκτώ αεροσκάφη της οικογένειας A320 αφαιρέθηκαν από τους στόλους μικρών και μεσαίων αποστάσεων. Ο αριθμός των εργαζομένων μειώθηκε περισσότερο από 20% σε σχέση με το προ πανδημίας επίπεδο. Από τον Ιανουάριο του 2021, έχουν τεθεί σε ισχύ νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας με όλες τις ομάδες εργαζομένων της Brussels Airlines για να καταστεί δυνατό το ανταγωνιστικό κόστος προσωπικού. Το 2021, το σχέδιο μετασχηματισμού εισήλθε σε μια νέα φάση, στη φάση της βελτίωσης και της επένδυσης σε τεχνολογίες και απλούστευση, για να αποκτήσει αποτελεσματικότητα.

«Φέτος επικεντρωθήκαμε στη δεύτερη φάση του Reboot Plus, τη φάση βελτίωσης. Κατασκευάζουμε τη New Brussels Airlines. Το rebranding μας ήταν ένα πολύ ορατό σύμβολο αυτού, ενώ στα παρασκήνια επενδύσαμε σε ένα νέο εργαλείο προγραμματισμού πληρωμάτων, στον ανανεωμένο χώρο του γραφείου μας και σε ένα πλήθος έργων που είτε φέρνουν κέρδη αποδοτικότητας είτε απλοποίηση στις διαδικασίες μας. Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους υπαλλήλους της Brussels Airlines για τα επιτεύγματα του περασμένου έτους. Μαζί χτίζουμε ένα λαμπρό μέλλον για την εταιρεία μας», λέει ο Peter Gerber, Διευθύνων Σύμβουλος της Brussels Airlines.

Outlook 2022

Η Brussels Airlines θα αυξήσει σταδιακά τη χωρητικότητά της για να φτάσει στο 80% των επιπέδων του 2019 έως τον Ιούλιο, ενισχύοντας τη θέση της ως ο εγχώριος αερομεταφορέας του Βελγίου με έντονη εστίαση στον ελεύθερο χρόνο και ενισχύοντας τη θέση της στην Αφρική χάρη στο 9ο αεροσκάφος. Για ολόκληρο το έτος, η αεροπορική εταιρεία σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί το 74% των επιπέδων χωρητικότητας του 2019.

«Είχαμε μερικούς δύσκολους χειμερινούς μήνες λόγω του κύματος Omicron, αλλά βλέπουμε μια πολλά υποσχόμενη άνοιξη και καλοκαίρι όσον αφορά τη ζήτηση. Καθώς οι ταξιδιωτικοί κανονισμοί θα καταργηθούν και τα μέτρα θα χαλαρώσουν σε όλη την Ευρώπη, προβλέπουμε επιστροφή στο 80% των επιπέδων μας πριν από την πανδημία στις καλοκαιρινές διακοπές. Η συνείδηση ​​του κόστους παραμένει μέρος του DNA μας προκειμένου να φτάσουμε στη δομική κερδοφορία. Από αυτή την άποψη, τα σχέδιά μας παραμένουν αμετάβλητα: στοχεύουμε σε ένα μαύρο μηδέν το 2022 και παραμένουμε δεσμευμένοι να φτάσουμε το 8% EBIT το 2024, υπό αμετάβλητες συνθήκες. Χάρη στην επιτυχή εφαρμογή του σχεδίου μας Reboot Plus, δημιουργήσαμε τα σωστά θεμέλια για να αναπτυχθούμε και να κοιτάξουμε μπροστά σε ένα κερδοφόρο μέλλον», γράφει η Nina Öwerdieck, οικονομική διευθύντρια Brussels Airlines.

Η Brussels Airlines ενισχύει τη θέση της στην αγορά στη Δυτική Αφρική

Τον Νοέμβριο του 2021, αποφασίστηκε η επέκταση του στόλου μεγάλων αποστάσεων της Brussels Airlines με ένα ένατο A330. Με την πρόσθετη χωρητικότητα, η Brussels Airlines θα επανεκκινήσει τα δρομολόγιά της προς την Ουαγκαντούγκου της Μπουρκίνα Φάσο και το Κόνακρι της Γουινέας και θα αυξήσει τις συχνότητες των υφιστάμενων δρομολογίων της στη Δυτική Αφρική το 2022.

Περισσότερη ανάπτυξη ανακοινώθηκε αυτή την εβδομάδα για το 2022, καθώς δύο αεροσκάφη θα ενισχύσουν τις καλοκαιρινές πτήσεις της Brussels Airlines, επιτρέποντας στην Brussels Airlines να ενισχύσει τη θέση της ως η εγχώρια αεροπορική εταιρεία του Βελγίου. Για να τροφοδοτήσει αυτή την ανάπτυξη, η Brussels Airlines ανακοίνωσε νωρίτερα ότι προσλαμβάνει 288 άτομα σε όλα τα τμήματα της εταιρείας.