Το δίκτυο ταξιδιωτικών συνδέσμων BT4Europe προέτρεψε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ενισχύει και να αποσαφηνίσει τους προτεινόμενους κανόνες για την αντιστάθμιση και τη μείωση των εκπομπών άνθρακα από τις πτήσεις.

Ο όμιλος που εδρεύει στις Βρυξέλλες δήλωσε ότι είχε σοβαρές ανησυχίες σχετικά με την προτεινόμενη οδηγία της Επιτροπής για τον υπολογισμό των απαιτήσεων αντιστάθμισης από τις πτήσεις, ως μέρος της παγκόσμιας πρωτοβουλίας CORSIA (Carbon Offsetting & Reduction Scheme for International Aviation), ιδίως σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι εκπομπές από επαγγελματικά ταξίδια θα να ληφθούν υπόψη.

Η BT4Europe δήλωσε ότι ενώ υποστήριξε την κίνηση για τη μείωση των εκπομπών από τις αερομεταφορές, ήταν “απογοητευμένη που η πρόταση θα περιπλέξει και ίσως ακόμη και θα καθυστερήσει την επείγουσα ανάγκη” για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές του τομέα.

«Προφανώς, η οδηγία θέτει την ευθύνη στα κράτη μέλη και όχι στις ίδιες τις αεροπορικές εταιρείες, οδηγώντας σε ερωτήματα σχετικά με τις ακριβείς απαιτήσεις για αντιστάθμιση.

«Επιπλέον, η έλλειψη τυποποιημένης μεθόδου υπολογισμού για τις εκπομπές ρύπων και η εστίαση της οδηγίας σε ένα αποτέλεσμα κάλυψης και όχι σε προληπτικά μέτρα βιωσιμότητας δημιουργεί περαιτέρω αβεβαιότητες σχετικά με την αποτελεσματικότητά της».

Η ομάδα πρόσθεσε ότι οι υπολογισμοί αντιστάθμισης για πτήσεις θα πρέπει να συνδέονται με τον κανονισμό της ΕΕ CountEmissions, ο οποίος θα είναι «ουσιώδης για τη διαφάνεια».

Ο Patrick Diemer, πρόεδρος της BT4Europe, είπε ότι ελπίζει ότι η επιτροπή θα αποσαφηνίσει αυτούς τους κανόνες γύρω από την CORSIA πριν την τελική έγκριση της οδηγίας.