Οριακά βελτιωμένη είναι η ικανοποίηση των Βρετανών από τις διαδικασίες ασφαλείας στα αεροδρόμια της χώρας, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Αρχής Πολιτικής Προστασίας του Ηνωμένου Βασιλείου (CAA).
Μάλιστα μόνο το 3% των επιβατών ήταν δυσαρεστημένοι ή πολύ δυσαρεστημένοι το 2023 έναντι 4% το 2019.
Η Έρευνα Αναχωρούντων Επιβατών της CAA συγκέντρωσε δεδομένα από 5 αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου: Γκάτγουικ, Χίθροου, Λούτον, Μάντσεστερ και Στάνστεντ. Οι επιβάτες ρωτήθηκαν “Πόσο ικανοποιημένοι είστε με την εμπειρία σας από τον έλεγχο ασφαλείας που χρησιμοποιήθηκε στο αεροδρόμιο σήμερα;”
Νικητής το Χίθροου
Οι επιβάτες του Χίθροου ήταν οι πιο ικανοποιημένοι, με το 89% να δηλώνει ικανοποιημένοι ή πολύ ικανοποιημένοι με τη διαδικασία ασφαλείας. Το Γκάτγουικ, το οποίο ηγήθηκε στην ικανοποίηση των επιβατών το 2019, ακολούθησε πολύ πίσω με ικανοποίηση 88%. Οι επιβάτες που αναχώρησαν από το Στάνστεντ ήταν λιγότερο ευχαριστημένοι, με μόνο το 82% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ικανοποιημένοι.
Οι κάτοικοι του Ηνωμένου Βασιλείου ήταν πιο χαρούμενοι από τους ξένους επισκέπτες και η νεότερη ομάδα που συμμετείχε στην έρευνα (ηλικίας μεταξύ 16 και 25 ετών) ήταν η πιο ικανοποιημένη. Υπήρχε ελάχιστη απόκλιση μεταξύ γυναικών και ανδρών ερωτηθέντων.
Τι έκανε τους επιβάτες δυσαρεστημένους κατά τη διάρκεια του ελέγχου ασφαλείας;
Η έρευνα ρώτησε επίσης τους επιβάτες με ποια πτυχή της εμπειρίας ελέγχου ασφαλείας ήταν λιγότερο ικανοποιημένοι. Αν και οι περισσότεροι (78%) από τους ερωτηθέντες δεν ανέφεραν κανένα πεδίο δυσαρέσκειας, ένα μικρό ποσοστό (5%) ενοχλήθηκε από την ουρά, την αργή ταχύτητα του ελέγχου (3%) και τη γενική οργάνωση της διαδικασίας (3%).
Οι περισσότεροι επιβάτες (52%) ανέφεραν ότι περίμεναν να ελεγχθούν για 1 έως 5 λεπτά, αλλά το 35% είπε ότι περίμεναν πάνω από 10 λεπτά (έναντι 36% το 2019).
Συνολικά, οι επιβάτες συμφώνησαν σε ποσοστό 52% ή συμφώνησαν απόλυτα κατά 38% ότι οποιαδήποτε ταλαιπωρία προκλήθηκε από τον έλεγχο ασφαλείας ήταν αποδεκτή. Αυτή η πλειοψηφία του 90% αντιπροσωπεύει μια μικρή μείωση από το 2019, όταν το 92% των επιβατών δήλωσε ότι τέτοιες ταλαιπωρίες ήταν αποδεκτές.