Tην αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουν οι καταναλωτές μετά την πανδημία αλλά και το τι επιφυλάσσει το μέλλον για τα ταξίδια, ανέλυσε ο CEO της Booking.com, Glenn Fogel μιλώντας στη Σύνοδο Κορυφής του Προορισμού Ευρώπης του ETC.

«Επιστρέφουμε από μια από τις χειρότερες τραγωδίες που έχει βιώσει ολόκληρος ο κόσμος», εξηγεί ο Glenn.

«Πρέπει να θυμόμαστε πάντα το παρελθόν για να μπορούμε να μάθουμε από πράγματα που έγιναν καλά και πράγματα που θα μπορούσαν να είχαν γίνει καλύτερα».

Τα ταξίδια μπορεί να αισθάνονται σαν να έχουν επιστρέψει σε πλήρη εξέλιξη στην Ευρώπη, καθώς δημοφιλείς προορισμοί κατακλύζονται από τουρίστες. Ωστόσο, ο αριθμός των επισκεπτών από ορισμένα μέρη – συμπεριλαμβανομένης της Ασίας – δεν έχει ακόμη επιστρέψει στα προ της πανδημίας επίπεδα.

Παρόλα αυτά οι προοπτικές είναι θετικές, σύμφωνα με τον Glenn. Οι ταξιδιώτες άλλαξαν τη συμπεριφορά τους κατά τη διάρκεια του COVID και μερικές από αυτές τις αλλαγές είναι εδώ για να μείνουν.

«Οι άνθρωποι πήγαιναν σε μέρη όπου μπορούσαν να απομονωθούν και να είναι ασφαλείς», ανέφερε ο Glenn. Για την Booking.com, αυτό σήμαινε μια απότομη αύξηση στις βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις και μια αλλαγή στην οπτική των ταξιδιωτών σχετικά με το πού ήταν ένα καλό μέρος για διαμονή.

Αν και πολλοί ταξιδιώτες επέστρεψαν στα ξενοδοχεία τους τελευταίους μήνες, η Booking.com λέει ότι τα λεγόμενα «εναλλακτικά καταλύματα» είναι σε άνοδο. Aντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τρίτο των κρατήσεων της εταιρείας.

Οι ταξιδιώτες ξοδεύουν λιγότερα λόγω της κρίσης του κόστους ζωής;

Το αυξανόμενο κόστος ζωής είναι στο μυαλό όλων τον περασμένο χρόνο και έχει πλήξει τα ταξίδια όσο οποιοσδήποτε άλλος τομέας.

Οι τιμές ανεβαίνουν, οι μισθοί είναι στάσιμοι και οι εργαζόμενοι απεργούν. Άλλο ένα καλοκαίρι χάους στο αεροδρόμιο είναι στον ορίζοντα.

Ωστόσο, οι παραθεριστές δεν είναι ακόμη έτοιμοι να εγκαταλείψουν τα ταξίδια τους.

«Δεν έχουμε δει κανέναν να υποχωρεί όσον αφορά στη διαμονή από ένα ξενοδοχείο με υψηλά αστέρια σε ένα ξενοδοχείο χαμηλών αστέρων ή να συντομεύει τη διάρκεια της διαμονής», λέει ο Glenn.

«Φυσικά, όλοι ανησυχούν για την οικονομία, ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Θα δούμε λοιπόν πώς θα γίνει αυτό με την πάροδο του χρόνου. Αλλά προς το παρόν, δεν το βλέπουμε».

Πότε κάνουν κράτηση για το ταξίδι τους;

Όταν μειώθηκαν τα lockdown, οι ταξιδιώτες εξακολουθούσαν να είναι επιφυλακτικοί για τους περιορισμούς που επέστρεφαν. Τα ταξίδια της τελευταίας στιγμής έγιναν το νέο κανονικό, με τους ανθρώπους να κάνουν κράτηση για τη διαμονή τους λιγότερο από ένα μήνα πριν το ταξίδι τους, ανέφερε η Booking.com τον Σεπτέμβριο του 2020.

«Οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να κάνουν κράτηση πιο μπροστά – το παράθυρο κράτησης έχει επεκταθεί. «Αυτό λέει ότι οι άνθρωποι έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για τα ταξίδια. Και αυτό είναι υπέροχο».