Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η βιομηχανία κρουαζιέρας περνάει το μήνυμα της καινοτομίας, με την αειφορία. Μέχρι το 2028, θα υπάρχουν 38 κρουαζιερόπλοια τελευταίας γενιάς με κινητήρα LNG.

Όπως υπογραμμίζει ο Pierfrancesco Vago, παγκόσμιος πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), «οι κινητήρες LNG μας βοηθούν να δοκιμάσουμε, να αναπτύξουμε και να αναβαθμίσουμε μη απολιθωμένα συνθετικά και βιολογικά είδη LNG. Αυτά οδηγούν τη βιομηχανία προς τον απώτερο στόχο της για ένα καθαρό μέλλον με μηδενικό άνθρακα».

62 πλοία θα κατασκευαστούν στην Ευρώπη μέσα σε πέντε χρόνια

Η επιδίωξη αυτού του στόχου, που τίθεται σε ζητήματα εικόνας αλλά και επιχειρησιακής, περιλαμβάνει επίσης ολόκληρη την ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κατασκευή, σύμφωνα με την CLIA.
Πέρα από την καθαρά οικονομική συνεισφορά της -62 κρουαζιερόπλοια θα κατασκευαστούν στην Ευρώπη τα επόμενα πέντε χρόνια, που αντιπροσωπεύουν μια επένδυση 40 δις ευρώ- η βιομηχανία του τουρισμού κρουαζιέρας αναγκάζει τα ναυπηγεία να καινοτομούν.
Να γίνουν ειδικοί σε ορισμένες τεχνολογίες (διαχείριση νερού, βαφές κύτους, μείωση εκπομπών, επεξεργασία αποβλήτων κ.λπ.).

Στόχος είναι να διατηρήσουν το προβάδισμά τους έναντι άλλων ναυτιλιακών βιομηχανιών, ιδίως ασιατικών, που γίνονται ελκυστικές από το πολύ χαμηλότερο κόστος εργασίας.

«Η κρουαζιέρα, η οποία αντιπροσωπεύει μόνο το 3% των εκπομπών CO2 του ναυτιλιακού τομέα, είναι η αιχμή του δόρατος της καινοτομίας για ολόκληρο τον ναυτιλιακό τομέα και πολύ περισσότερο, προς όφελος της κοινωνίας των πολιτών», σύμφωνα με τον Pierfrancesco Vago.

Οι ειδικοί επισημαίνουν τον κινητήριο ρόλο της βιομηχανίας κρουαζιέρας στην επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης.

Πρόοδος για ολόκληρο τον ναυτιλιακό τομέα

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση -για την σημασία της διατήρησης αυτής της μοναδικής τεχνογνωσίας στην Ευρώπη- η CLIA Europe και η Sea Europe, υπέγραψαν πριν λίγες μέρες κοινή δήλωση.

Ζητούν δράση τώρα για να διασφαλιστεί ο εφοδιασμός με ανανεώσιμα καύσιμα την κλίμακα που απαιτείται, όχι μόνο για τις κρουαζιέρες, αλλά για ολόκληρο τον ναυτιλιακό τομέα.

Μπροστά στα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα, η CLIA Europe υπερασπίζεται την εθελοντική πολιτική του βιώσιμου τομέα της κρουαζιέρας. Και ζητά καλύτερη εξέταση των πρωτοβουλιών που έχουν αναληφθεί.

«Χωρίς αυτό, η πρόσβαση στη χρηματοδότηση για βιώσιμη ναυπηγική βιομηχανία δεν μπορεί να είναι εξασφαλισμένη», καταλήγει ο Pierfrancesco Vago.

Στην Ευρώπη, ο κλάδος της κρουαζιέρας πρόσθεσε περισσότερα από 40.000 εκατομμύρια ευρώ στην οικονομία το 2021, δημιουργώντας περισσότερες από 300.000 θέσεις εργασίας.