<<Οι διπλωματικές σχέσεις μεταξύ της Αθήνας και της υπόλοιπης Ευρώπης μπορεί να είναι σε χαμηλά επίπεδα, ωστόσο ένα τομέας της Ελλάδας καλεί τους επισκέπτες από όλο τον κόσμο.Καθώς ,λοιπόν,βυθίζεται το ευρώ η Ελλάδα θα μπορούσε να είναι το ιδανικό μέρος για διακοπές φέτος.>> . Με αυτόν τον τρόπο αρχίζει το αποθεωτικό ρεπορτάζ του CNBC για τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού για το 2015.
Η Χριστίνα Καλογερά, διευθύντρια στο γραφείο του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ιρλανδία δήλωσε στο CNBC ότι η Ελλάδα είναι αισιόδοξη ότι το 2015 θα είναι μια καλή χρονιά για την τουριστική βιομηχανία, ιδιαίτερα με την αποδυνάμωση του ευρώ έναντι του δολαρίου και της στερλίνας.«Είμαστε πολύ αισιόδοξοι ότι το 2015 θα είναι μια ακόμη επιτυχημένη χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, καθώς τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια και τα μπαρ ανθούν και βλέπουμε νέους επιχειρηματίες να εμπλέκονται πιο ενεργά με τον τομέα του τουρισμού,” Καλογερά είπε CNBC Παρασκευή.
Ακόμη,σύμφωνα με την Παγκόσμια Οργάνωση Τουρισμού, το 2013 κατέφτασαν στην Ελλάδα περίπου 18 εκατομμύρια τουρίστες, ενώ το Παγκόσμιο Ταξιδιωτικό και Τουριστικό Συμβούλιο (WTTC) υπογραμμίζει πως η συγκεκριμένη βιομηχανία τόνωσε την ελληνική οικονομία το 2013 με 28,3 δισεκατομμύρια ευρώ,δηλαδή το αντίστοιχο του 16,3% του ΑΕΠ. Οι προβλέψεις είναι πως θα υπάρξει μια αύξηση του 3% κατά το 2014 και αναλόγως αύξηση 3,7% ανά έτος μέχρι το 2024. Συνολικά ο τομέας των υπηρεσιών αντιστοιχεί στο 40% του ελληνικού ΑΕΠ, σύμφωνα με το «World Factbook» της CIA.
Επιπλέον,στο άρθρο προσπαθώντας να κάνει κατανοητή τη σύνδεση του τουρισμού με την πραγματική οικονομία, σημειωθεί πως η άνοδος του συγκεκριμένου τομέα ήταν η αιτία για τα αύξηση της προσφοράς εργασίας κατά 657.000 δουλειές. Ένα στοιχείo αρκετά σημαντικό για μια χώρα με υψηλή ανεργία κοντά στο 25%. Η Ντορίτα Σταθοπούλου, διευθύντρια ξενοδοχείου, λέει στο CNBC: «Υπάρχει ήδη πολλή εργασία για εμάς. Είναι η περίοδος τέτοια, αν και ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο είδαμε πως τα πράγματα θα πάνε πολύ καλά το 2015. Επί παραδείγματι: έχουμε 92% πληρότητα για τον Μάιο και 80% για τον Ιούνιο. Κι αν είμαστε γεμάτοι εμείς, θα είναι και τα διπλανά ξενοδοχεία. Όλα τα ξενοδοχεία βλέπουν τη ζήτηση να είναι καλύτερη. Η πτώση του ευρώ, σαφώς, έχει επηρεάσει θετικά».
Όμως, η πολιτική ένταση ενδέχεται να προκαλέσει ζημιές, όπως σημειώνουν άλλοι αναλυτές του τουρισμού στο άρθρο. Όπως ανέφερε μια έρευνα του BMI Research, τον Φεβρουάριο: «Η Ελλάδα θα αντιμετωπίσει βραχυχρόνια προβλήματα με την πολιτική αβεβαιότητα, κάτι που μπορεί να αποτρέψει κάποιους επισκέπτες. Επιπλέον, οι συνεχιζόμενες οικονομικές πιέσεις και η υψηλή ανεργία θα περιορίσουν τον εσωτερικό τουρισμό και τον εξερχόμενο τουριστικό. Σε περίπτωση που η Ελλάδα αποχωρήσει από το ευρώ, ο τουρισμός της θα ανέβει, καθώς θα είναι άκρως ελκυστική και φθηνή λόγω της δραχμής». Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, η πολιτική αστάθεια και η οικονομική ανησυχία δεν έχουν βοηθήσει στην προώθηση της χώρας ως τουριστικού προορισμού – ειδικά μετά την αλλαγή στην κυβέρνηση.
Επιπλέον,για την κ. Σταθοπούλου η ανησυχία για τις εξελίξεις είναι έντονη: «Προσωπικά ανησυχώ για τη διάσωσή μας. Εάν δεν θα είμαστε μέλος της Ευρωζώνης, θα αντιμετωπίσουμε ισχυρή αστάθεια, έστω και αν μακροπρόθεσμα η επιστροφή στη δραχμή ωφελήσει τον τουρισμό».
Τέλος, συμπλήρωσε πως ο τουρισμός μπορεί να βοηθήσει στην επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας: «Είναι η Νο 1 βιομηχανία μας. Είμαστε απεγνωσμένοι για δουλειά. Πέρυσι προσλάβαμε 15 περισσότερα άτομα. Υπάρχει πολύ κόσμος που στηρίζεται στον τουρισμό – από εργαζόμενοι σε ξενοδοχεία, μέχρι μπάρμεν, καθαριστές και ταξιτζήδες. Είναι πολύ σημαντική βιομηχανία για εμάς».