Τις τελευταίες τάσεις και τις αναδυόμενες ταξιδιωτικές συνήθειες των ταξιδιωτών σε Ασία και Ειρηνικό αποκαλύπτει σε νέα έρευνά της η εταιρεία Collinson.

Αποκαλύπτει μάλιστα ότι η χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών σε όλη την περιοχή έχει ενισχύσει τα διεθνή ταξίδια αναψυχής, αν και η ζήτηση για εταιρικά ταξίδια παραμένει χαμηλή.

Τα ευρήματα προέρχονται από έρευνα σε περισσότερους από 5.000 ταξιδιώτες που ταξιδεύουν συχνά σε επτά μεγάλες αγορές, όπως η Αυστραλία, η Κίνα, το Χονγκ Κονγκ, η Ινδία, η Ιαπωνία, η Σιγκαπούρη και η Νότια Κορέα.

Εξετάζοντας τα ταξίδια για το υπόλοιπο του 2022, η μελέτη προτείνει μια οριακή βελτίωση από έτος σε έτος όσον αφορά το ποσοστό των ταξιδιωτών που πραγματοποιούν συχνά ταξίδια.

Η έρευνα δείχνει ότι οι ταξιδιώτες που είχαν κατά μέσο όρο έξι ταξίδια μετ’ επιστροφής πριν από την πανδημία 2019 αρχίζουν να επιστρέφουν στους ουρανούς, με κατά μέσο όρο τρία αυτοπροβλεπόμενα ταξίδια επιστροφής που έχουν προγραμματιστεί για το 2022.

 Ωστόσο, καθώς πολλές χώρες σε όλη την Ασία-Ειρηνικό επιτρέπουν την ευκολότερη μετακίνηση τον τελευταίο καιρό, η περιορισμένη ζήτηση μεταξύ των ταξιδιωτών είναι πιθανό να οδηγήσει σε περαιτέρω αύξηση των ταξιδιών φέτος σε όλη την περιοχή, προέβλεψε ο Collinson.

Προγραμματισμένα ταξίδια στον ορίζοντα

Με το καλοκαίρι στο βόρειο ημισφαίριο να ξεκινά την περίοδο αιχμής των ταξιδιών, η Collinson είπε ότι αναμένει αύξηση των ταξιδιών στην περιοχή καθώς οι άνθρωποι αρχίζουν να προγραμματίζουν τις διακοπές τους. Αν και η πλειονότητα αυτών των ταξιδιών αναμένεται να είναι ταξίδια αναψυχής εσωτερικού, το 55% των ερωτηθέντων έχουν εκφράσει ενδιαφέρον να ταξιδέψουν εκτός της εγχώριας αγοράς τους για τουλάχιστον ένα ταξίδι.

Ο αριθμός των ανθρώπων που είναι πρόθυμοι να πραγματοποιήσουν διεθνή ταξίδια έχει αυξηθεί σχεδόν κατά +10% από το 2021, σύμφωνα με την έρευνα, ενώ η αύξηση των εγχώριων ταξιδιών αναψυχής παραμένει σταθερή στο +3% για την ίδια περίοδο.

Η έρευνα δείχνει ότι τα επαγγελματικά ταξίδια θα συνεχίσουν να διαρκούν πολύ περισσότερο από τα ταξίδια αναψυχής για να επιστρέψουν στα προ πανδημίας επίπεδα

Από όλες τις μορφές ταξιδιού, είτε πρόκειται για αναψυχή, για επαγγελματικούς λόγους ή για συνδυασμό των δύο, τα επαγγελματικά ταξίδια είναι αυτά που έχουν επηρεαστεί περισσότερο, σύμφωνα με τη μελέτη. Από τη μία πλευρά, σχεδόν το 70% των ταξιδιωτών έχει κλείσει τουλάχιστον ένα ταξίδι αναψυχής το 2022, αλλά αυτό βρίσκεται σε λιγότερο από το 50% για εταιρικά ταξίδια.

Συνολικά, σε όλες τις μορφές ταξιδιού, ο αριθμός των ταξιδιών με επιστροφή αυξάνεται σταδιακά. Αν και αυτό δείχνει θετικότητα, η έρευνα αποκάλυψε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με την επιστροφή στα ταξίδια, με το 61% των ερωτηθέντων στην έρευνα να δηλώνει ότι η πανδημία συνεχίζει να έχει αποθαρρυντική επίδραση στα αεροπορικά τους ταξίδια.

Οι ταξιδιωτικές ανησυχίες συνεχίζουν να επιμένουν

Παρά το γεγονός ότι οι άνθρωποι δεσμεύονται να ταξιδέψουν το 2022, η μελέτη δείχνει ότι ένα μεγάλο μέρος των ταξιδιωτικών δισταγμών φαίνεται να προέρχεται από την απροθυμία των ανθρώπων να βρίσκονται μέσα σε ένα αεροδρόμιο. Σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες (42%) ανέφεραν ότι είχαν άγχος για τη λήψη λοιμώξεων ενώ βρίσκονταν στο αεροδρόμιο.

Πολλοί φοβούνται ότι το πλήθος στο αεροδρόμιο μπορεί να οδηγήσει σε άλλο ξέσπασμα, ενώ άλλοι θέλουν να αποφύγουν τις υλικοτεχνικές ταλαιπωρίες που έρχονται με τα ταξίδια στο νέο κανονικό – συμπεριλαμβανομένης της χρήσης μάσκας, των ταξιδιωτικών περιορισμών, των υποχρεωτικών καραντινών και πολλά άλλα.

Ωστόσο, η Collinson σημείωσε μια πολλά υποσχόμενη τάση ανάκαμψης από τα δεδομένα, η οποία αποκαλύπτει ότι λίγο πάνω από το 10% των ανθρώπων εξακολουθούν να αισθάνονται ανασφαλείς για τα ταξίδια.

Lounge αεροδρομίων που βοηθούν το ταξίδι

Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι τα σαλόνια των αεροδρομίων θεωρούνται καθοριστικά για τον περιορισμό του ταξιδιωτικού άγχους. –Κατά μέσο όρο, οι ταξιδιώτες θεωρούν την πρόσβαση στο σαλόνι ως το νούμερο ένα πιο επιθυμητό πλεονέκτημα ταξιδιού στο αεροδρόμιο.

Περίπου το 55% των ερωτηθέντων επέλεξαν ότι «αισθάνονται ότι τους εκτιμούν ως πελάτης» ως το νούμερο ένα συναίσθημά τους όταν έχουν πρόσβαση σε ένα σαλόνι ως πλεονέκτημα ανταμοιβής σε αγορές όπως η Κίνα, το Χονγκ Κονγκ, η Σιγκαπούρη και η Νότια Κορέα.

Η έρευνα υπογράμμισε πόσο εκτιμούν οι ταξιδιώτες τις εμπειρίες στο σαλόνι του αεροδρομίου ως μέσο περιορισμού του άγχους σχετικά με τον κίνδυνο μόλυνσης από τον COVID

 Ένα επιπλέον 41% συμφώνησε επίσης ότι η πρόσβαση στο σαλόνι τους κάνει να νιώθουν πιο ασφαλείς όταν πραγματοποιούν αεροπορικά ταξίδια. Ωστόσο, αυτοί οι αριθμοί είναι σημαντικά υψηλότεροι σε αγορές όπως η Κίνα και η Ινδία, όπου τα σύνορα παρέμειναν σε μεγάλο βαθμό κλειστά το 2022. Στην Κίνα, για παράδειγμα, το 64% παραδέχεται ότι το να είναι σε ένα σαλόνι τους κάνει να νιώθουν πιο ασφαλείς, ενώ λίγο λιγότερο από το 70% πιστεύει ότι η πρόσβαση σε ένα σαλόνι τους κάνει να νιώθουν ότι τους εκτιμούν.

Επιβραβεύσεις στη σημερινή νέα εποχή των ταξιδιών

Η Collinson σημείωσε επίσης ότι η εστίαση στη βελτίωση ολόκληρου του ταξιδιού των πελατών σε αυτούς τους χρόνους δοκιμών θα μπορούσε να αποφέρει σημαντικά μερίσματα για τις επωνυμίες.