Σύνταξη: tourismtoday.gr

Το 2021 είναι το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηρόδρομου. Και για τον εορτασμό του το τρένο Connecting Europe Express, θα διασχίσει σχεδόν ολόκληρη την ήπειρο καθώς και την Ελλάδα. Ως μέρος μιας εκστρατείας για την προώθηση των ταξιδιών με τρένο.

Η ειδική σιδηροδρομική γραμμή δεν θα μεταφέρει επιβάτες. Θα είναι ένα τρένο που θα ταξιδεύει σε 26 χώρες για 36 ημέρες. Πηγαίνοντας σε πάνω από 70 πόλεις εντός και εκτός της ΕΕ.

20.000 χιλιόμετρα σε όλη την Ευρώπη

Σε κάθε προγραμματισμένη στάση, θα οργανωθούν δραστηριότητες. Αυτές θα περιστρέφονται γύρω από τη σημασία του σιδηροδρόμου ως ηπειρωτικών μεταφορών, της αειφορίας, της ασφάλειας και της οικονομίας του.

Το Connecting Europe Express θα διανύσει 20.000 χιλιόμετρα. Μέχρι στιγμής, δεν έχουν αποκαλυφθεί λεπτομέρειες σχετικά με το πρόγραμμα για κάθε πόλη.

Στην Αθήνα στις 15 Σεπτεμβρίου

Το σημείο εκκίνησης θα είναι η Λισαβόνα στις 2 Σεπτεμβρίου και δύο ημέρες αργότερα, στις 4 Σεπτεμβρίου, το τρένο θα φτάσει στη Μαδρίτη.

Από εκεί, θα μετακινηθεί στη Γαλλία και μετά από τη νότια λωρίδα, το τρένο express θα επισκεφθεί τις ιταλικές πόλεις του Μιλάνου, της Γένοβας, της Ρώμης και της Βερόνας.

Το ταξίδι θα συνεχιστεί μέσω των Άλπεων και στην Αυστρία (διασχίζοντας το Ίνσμπρουκ, το Σάλτσμπουργκ και τη Βιέννη, μεταξύ άλλων πόλεων), τη Σλοβακία, την Ουγγαρία, την Κροατία, τη Σερβία, τη Βόρεια Μακεδονία και την Ελλάδα.

Αφού φτάσει στην Αθήνα στις 15 Σεπτεμβρίου, το Connecting Europe Express θα επιστρέψει στα Καρπάθια για να ταξιδέψει στη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, την Ουγγαρία και τη Σλοβακία, φτάνοντας στην Πολωνία.

Μέσω της Βόρειας Ευρώπης

Στην πολωνική πόλη Τρακίσκι, το express θα παρακάμψει και θα διασχίσει την νότια πλευρά της Βαλτικής Θάλασσας. Με προγραμματισμένες στάσεις στη Λιθουανία, τη Λετονία και την Εσθονία.

Επιστρέφοντας, το τρένο θα πάει νότια για να κατευθυνθεί προς τη Σλοβενία, την Τσεχική Δημοκρατία, την Αυστρία, τη Γερμανία, την Ελβετία. Και αφού σταματήσει στο Βερολίνο, κάνει μια άλλη στροφή για να φτάσει στην Κοπεγχάγη, με κατεύθυνση προς τη Στοκχόλμη.

Η επιστροφή στο Αμβούργο σηματοδοτεί τη στιγμή κατά την οποία το express θα επισκεφθεί την Ολλανδία, το Βέλγιο και το Λουξεμβούργο. Ολοκληρώνοντας το ταξίδι του στις 7 Οκτωβρίου φτάνοντας στο Παρίσι.

Σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο

Ολόκληρο το ταξίδι αντιπροσωπεύει την ένωση των διαφόρων σιδηροδρομικών φορέων στην ήπειρο, οι οποίοι δεν είναι όλοι στην ΕΕ. Αλλά σε ένα μεγάλο δίκτυο όπου εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται τρεις διαφορετικοί τύποι μετρητών τροχιάς.

Σύμφωνα με την Ευρωπαία Επίτροπο Μεταφορών Αντίνα-Ιοάνα Βαλεάν, το Connecting Europe Express είναι «ένα σύμβολο σύνδεσης».
Και αυτή η πρωτοβουλία υπενθυμίζει τις ενέργειες που εκκρεμούν για να καταστεί ο σιδηρόδρομος «η μεταφορά επιλογής για τους Ευρωπαίους».

Βιωσιμότητα και ένα γιγαντιαίο δίκτυο

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπενθυμίζει ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρώπης, με τα 201.000 χιλιόμετρα, είναι ένα από τα πιο πυκνά στον κόσμο και μόλις ξεπερνά μόλις από αυτό των Ηνωμένων Πολιτειών (με 203.000 χιλιόμετρα).

Τα βαγόνια και οι μηχανές προσφέρουν την πιο βιώσιμη επιλογή ταξιδιού, παράγοντας μόνο 0,4% των εκπομπών αερίου. Τα αυτοκίνητα είναι υπεύθυνα για το 71,8%, οι αερομεταφορές για το 13,2% και οι θαλάσσιες μεταφορές για το 14,1%.

Το ταξίδι με το τρένο είναι επομένως δημοφιλές σε πολλούς παραθεριστές οικολογικής συνείδησης.