
Την ανοδική τάση της αυθόρμητης απόδρασης και την πτωτική τάση των ταξιδιών αναψυχής για το 2025 αποκαλύπτει η πρόσφατη έρευνα της Contiki με τίτλο «Voice of a Generation». Συμμετείχαν πάνω από 1.000 Αμερικανοί ηλικίας 18 έως 35 ετών.
Όπως αναφέρεται οι ταξιδιώτες της Millennial και της Gen Z γενιάς είναι πρόθυμοι να κάνουν θυσίες για να ταξιδέψουν περισσότερο.
Η απόλαυση των διακοπών
Ενώ η καριέρα εξακολουθεί να αποτελεί προτεραιότητα για τους νέους Αμερικανούς, με το 54% να προσπαθεί να βρει μια ισορροπία μεταξύ εργασίας και ταξιδιού, ένας αυξανόμενος αριθμός νέων επαγγελματιών δίνει προτεραιότητα στα ταξίδια αντί της σταδιοδρομίας τους.
Το ένα τρίτο των νέων επαγγελματιών (33%) παρατήρησε ότι τα ταξίδια είναι ακόμη πιο σημαντικά από την πρόοδο της καριέρας τους, τόσο πολύ που το 56% θα παραιτηθεί από μια αύξηση για να έχουν περισσότερο χρόνο άδειας για ταξίδια.
Τα ευρήματα αποδεικνύουν ότι οι 18 έως 35 ετών ενδιαφέρονται περισσότερο να ενστερνιστούν τις χαρές των διακοπών με περισσότερους από τους μισούς να αναφέρουν ότι προτιμούν να αποσυνδεθούν εντελώς από την εργασία ενώ ταξιδεύουν.
Αυθόρμητα ταξίδια
Το 70% των ταξιδιωτών σκέφτεται να ενεργήσει με παρόρμηση και να κάνει κράτηση για αυθόρμητα ταξίδια που αναχωρούν σε λιγότερο από 10 ημέρες και ένα εκπληκτικό 78% σκέφτηκε να κάνει κράτηση για ένα ταξίδι για να ξεφύγει από το εκλογικό χάος των ΗΠΑ. Αυτό το δημογραφικό έχει να κάνει με την υιοθέτηση της αντικουλτούρας, ακόμη και όταν πρόκειται για προορισμούς, όπου πάνω από το 80% ανέφερε ότι σχεδιάζει να παρακάμψει τους κύριους κόμβους διακοπών και να επιλέξει πιο μακρινές εναλλακτικές, όπως οι Φιλιππίνες αντί για τις Μαλδίβες ή η Αλβανία αντί για την Κροατία.
Νηφάλιος τουρισμός
Ο νηφάλιος τουρισμός συνεχίζει να παρουσιάζει τάση με το 83% των Millennials και Gen Zs να δείχνουν ενδιαφέρον να κάνουν κράτηση για μια νηφάλια ταξιδιωτική εμπειρία. Οι εποχές των νεαρών ταξιδιωτών με εμμονή στα πάρτι, φαίνεται ότι έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.
Βασικά κίνητρα για ταξίδια το 2025:
- Να εμβαθύνουν στην τοπική κουλτούρα (34%).
- Να μάθουν κάτι νέο και εμπλουτιστικό (24%).
- Να χαλαρώσουν και να αναζωογονηθούν (23%).
- Να ξεκινήσουν συναρπαστικές περιπέτειες που αυξάνουν την αδρεναλίνη (18%).
Η έκθεση δείχνει ότι οι νέοι ηλικίας 18 έως 35 ετών θέλουν να αποφύγουν τον θόρυβο το 2025 και το 25% σημείωσε ότι σκοπεύει να περιορίσει τη χρήση του τηλεφώνου τους ενώ ταξιδεύουν και να χρησιμοποιούν τις συσκευές τους κυρίως για φωτογραφίες και πλοήγηση (42%).
Ταξίδια με αγνώστους
Όσον αφορά στους συντρόφους του ταξιδιού, οι Gen Zs και οι Millennials είναι έτοιμοι να αφήσουν πίσω τους φίλους τους. Αυτή η γενιά είναι πολύ ανοιχτή στη δημιουργία νέων σχέσεων ενώ ταξιδεύει. Το 58% σημείωσε ότι αντί να ταξιδεύουν με τρέχοντες φίλους, θα προτιμούσαν απλώς να κάνουν κράτηση για το ταξίδι και να κάνουν νέους φίλους στην πορεία.
Βιώσιμα ταξίδια
Το 90% των ταξιδιωτών ηλικίας 18 έως 35 ετών δήλωσαν ότι η βιωσιμότητα ήταν σημαντική για αυτούς ενώ ταξιδεύουν, με τις πιο σημαντικές αιτίες να είναι «να αφήσουν θετικό αντίκτυπο στον προορισμό και στις κοινότητες που επισκέφθηκαν» (42%) και «να βοηθήσουν στη διατήρηση της άγριας ζωής ” (38%) ενώ οι συζητήσεις γύρω από τις εκπομπές άνθρακα ήταν λιγότερο σημαντικές (19%).