
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Τις τάσεις στα ταξίδια που θα επικρατήσουν το 2025 για τους τουρίστες της Gen Z, αποκαλύπτει μελέτη της Contiki.
Αυτή η γενιά αναδιαμορφώνει το πώς μπορούν και πρέπει να μοιάζουν οι περιπέτειες, από την υιοθέτηση διπλών προορισμών ως εναλλακτικών σε εμβληματικά hotspots έως την προτεραιότητα σε εμπειρίες που εστιάζουν στην γνώση και τη σύνδεση.
Κατανοώντας αυτές τις τάσεις, οι πάροχοι μπορούν να αξιοποιήσουν τη μοναδική προσέγγιση της Gen Z για ταξίδια και να δημιουργήσουν αξέχαστες αποδράσεις προσαρμοσμένες στις προτιμήσεις τους.
Αυξημένη επιθυμία για νηφάλιες εμπειρίες
Η μεγάλη πλειονότητα δείχνει αυξημένη επιθυμία για νηφάλιες εμπειρίες, αποφεύγοντας τις προηγούμενες τάσεις που επικεντρώνονταν σε ποτά και πάρτι.
Το 83% έδειξε ενδιαφέρον για νηφάλιες εμπειρίες, εστιάζοντας περισσότερο στην πολιτιστική εμβάπτιση, τη μάθηση, τη χαλάρωση και την περιπέτεια.
Εμπειρίες σε λιγότερο τουριστικά μέρη
Η τρίτη σημαντική τάση φέτος είναι οι περισσότερες εναλλακτικές περιπέτειες, με αυτή τη γενιά να είναι πιο ανοιχτή σε νέες εμπειρίες σε λιγότερο τουριστικά μέρη.
- Το 84% θέλει να ταξιδέψει σε έναν «διπλό προορισμό» ή «απατεώνα προορισμό», περισσότερο από ότι σε ένα δημοφιλές μέρος.
- Το 56% προτιμά να επισκεφθεί άγνωστους προορισμούς.
Απεταξάμην την τεχνητή νοημοσύνη
Η πιο έμπειρη στην τεχνολογία ενήλικη γενιά στην ιστορία, δεν έχει χρησιμοποιήσει καθόλου τεχνητή νοημοσύνη για τον προγραμματισμό σε ταξίδια (77%).
Η Gen Z εκτιμά την τεχνολογία ως βελτίωση, όχι ως αντικατάσταση, για εξατομικευμένες εμπειρίες σε κρατήσεις, που καθοδηγούνται από τον άνθρωπο.
- Οι ταξιδιώτες της Gen Z λατρεύουν να χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη ως εργαλείο έρευνας.
- Το 56% την χρησιμοποιεί για να βρει τοπικές δραστηριότητες σε έναν προορισμό και το 60% για να βρει εκπτώσεις.
- Ωστόσο, μόνο το 7% δήλωσε ότι θα εμπιστευόταν την τεχνητή νοημοσύνη για να κλείσει το ταξίδι του.
Ευαισθητοποιημένοι προς το περιβάλλον
- Το 91% ανέφερε ότι η βιωσιμότητα είναι σημαντική σημαντική στο ταξίδι.
- Το 43% θέλει να έχει θετικό αντίκτυπο στις κοινότητες και στο περιβάλλον του προορισμού.
- Το 39% επιθυμεί να βοηθήσει στη διατήρηση της άγριας ζωής.
Ωστόσο, αναγνωρίζουν επίσης ότι η τιμή είναι συχνά εμπόδιο για αυτούς. Το 59% ανέφερε ότι ενώ πιστεύει πως η βιωσιμότητα είναι σημαντική, η τιμή είναι επίσης σημαντικός παράγοντας.