Η Booking και η Expedia κυριαρχούν στον τομέα του παγκόσμιου τουρισμού στο Διαδίκτυο και συγκεκριμένα στην ηλεκτρονική κράτηση πτήσεων, ξενοδοχείων, διαμερισμάτων, αυτοκινήτων μέσω διαφορετικών πλατφορμών ηλεκτρονικού τουρισμού.

Η Booking Holdings είναι ιδιοκτήτρια της Booking.com, με 23.000 υπαλλήλους, και κέρδη περίπου 12,7 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις και  καθαρό εισόδημα 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2017.

Ο αντίπαλος είναι η Expedia με 22.000 υπαλλήλους, πωλήσεις σχεδόν 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων και καθαρό εισόδημα 378 εκατομμυρίων δολαρίων το 2017.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Hotrec, η Booking Holdings είναι ο ηγέτης στην online κράτηση δωματίων ξενοδοχείων στην Ευρώπη με μερίδιο αγοράς 60% το 2016, ακολουθούμενη από την Expedia Group με 20%.

Με περίπου 200 ταξιδιωτικές ιστοσελίδες σε 75 χώρες, η Expedia Group λειτουργεί σχεδόν σε όλους τους τομείς. Είτε πρόκειται για online ταξιδιωτικό γραφείο (Expedia), είτε για website για κρατήσεις ξενοδοχείων ή για κρατήσεις επαγγελματικών ταξιδίων (Egencia, Traveldoo).

Το ίδιο ισχύει και για τη Booking Holdings, η οποία αντιπροσωπεύει το site κρατήσεων Booking.com ή τη μηχανή αναζήτησης Kayak, καθώς και μια online ταξιδιωτική πρακτορεία Priceline. Εάν επικεντρωθούμε στα τελευταία τρίμηνα, η Booking Holding κερδίζει όσον αφορά στα κέρδη, καθώς το δεύτερο τρίμηνο του 2018, ο όμιλος εμφάνισε καθαρό εισόδημα σχεδόν 1 δισ. Δολάρια, έναντι 1 εκατ. Ευρώ για τον όμιλο Expedia.

Αυτή η διαφορά στην κερδοφορία μπορεί να εξηγηθεί ιδίως από σημαντικά διαφορετικά οικονομικά μοντέλα. Στις κρατήσεις κρατήσεων, τα έσοδα της υπηρεσίας κυριαρχούν, με σχεδόν 9,7 δισεκατομμύρια δολάρια από συνολικά 12,7 δισεκατομμύρια το 2017.

Δηλαδή η Booking Holdings ορίζεται κυρίως ως μια τρίτη πλατφόρμα που συνδέει τους πελάτες και τους επαγγελματίες του τουρισμού ως μια καθαρή αγορά. Αυτό το ιδιαίτερα κερδοφόρο μοντέλο απαιτεί κυρίως επενδύσεις μάρκετινγκ και τεχνολογίας.

Στην Expedia Group, τα εμπορικά έσοδα είναι στην πλειοψηφία τους σχεδόν 5,4 δισεκατομμύρια δολάρια από συνολικά 10 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι. Έτσι, είπε, Expedia Group λειτουργεί κυρίως από την άποψη της μεταπώλησης, όπως ένας διανομέας.

Το κύριο περιουσιακό στοιχείο της Booking Holdings παραμένει η Booking.com. Η πλατφόρμα κρατήσεων ξενοδοχείων επικεντρώνεται στην πλειοψηφία των εσόδων της και έχει ισχυρή ισχύ.

“Διαθέτουμε 29 εκατομμύρια δωμάτια σε όλο τον κόσμο, διασκορπισμένα σε 140.000 προορισμούς και 230 χώρες και η Booking.com επιτρέπει σχεδόν 1,5 εκατομμύρια κρατήσεις ημερησίως σε 43 γλώσσες”, λέει η Vanessa Heydorff, εκτελεστική διευθύντρια της Booking.com στη Γαλλία, Πορτογαλία.

Σύμφωνα με αναφορές, η Booking.com πραγματοποίησε περισσότερες από 2 εκατομμύρια συνεργασίες ξενοδοχείων το 2017. Σε σύγκριση, ο όμιλος Expedia πραγματοποίησε “μόνο” 590.000. Επιπλέον, όταν συγκρίνουμε τον αριθμό των διανυκτερεύσεων, νικήτρια βγαίνει η Booking Holdings, η οποία πέτυχε διπλούς αριθμούς το 2017 από ό, τι ο όμιλος Expedia.

Ωστόσο, η Expedia Group έχει ένα μυστικό όπλο: Το ταξιδιωτικό γραφείο Expedia συνδυάζει τις ξενοδοχειακές του προσφορές με αυτές των 550 συνεργαζόμενων αεροπορικών εταιρειών, 25.000 ταξιδιωτικές δραστηριότητες και εταιρείες κρουαζιέρας.

Τον Ιούνιο του 2018, η μάρκα Expedia ξεκίνησε το πλεονέκτημά της πρόσθετη υπηρεσία, η οποία εξοικονομεί έως και 42% στην τιμή ενός ξενοδοχείου που κάνει μόνο του την κράτηση, υπό την προϋπόθεση ότι κάνετε κράτηση πτήσης, αυτοκινήτου ή άλλου πακέτου ταυτόχρονα.

Οι προμήθειες που χρεώνονται ως πρακτορείο είναι κατά μέσο όρο μεταξύ 10 και 20%. Η Booking και η Expedia συχνά κατηγορούνται από τους επαγγελματίες του τουρισμού για να μειώσουν τα περιθώρια κέρδους τους.

Ομοίως, η Booking Holdings επενδύει σε μεγάλο βαθμό στη στοχευμένη διαφήμιση μέσω Google και Facebook. Ο προϋπολογισμός διαδικτυακού μάρκετινγκ έφτασε τα 3,4 δισεκατομμύρια δολάρια το

Τέλος, αυτές οι δύο πλατφόρμες ηλεκτρονικού τουρισμού επενδύουν συνεχώς στην τεχνητή νοημοσύνη και την εξατομίκευση των προσφορών, την καρδιά της επιχείρησής τους.