Γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης

Η προσθήκη τού πολυχρηστικού Jogger στη γκάμα της Dacia δεν έγινε καθόλου τυχαία. Ήρθε να καλύψει ένα κενό που υπήρχε στην αγορά και αυτό έγινε μάλιστα με τον πιο επιτυχημένο τρόπο.

H διαδικασία δημιουργίας ενός ευρύχωρου εσωτερικού σε πεπερασμένες διαστάσεις δεν είναι μια εύκολη διαδικασία, όμως στην Dacia δεν έχουν κανένα πρόβλημα με αυτό. Πώς να εξηγήσεις διαφορετικά το γεγονός ότι κατάφεραν να κάνουν το Jogger ένα από τα καλύτερα οχήματα σε αυτόν τον τομέα και ένα από τα πρακτικότερα της αγοράς;

Στην περίπτωση του Jogger οι άνθρωποι της εταιρείας έδειξαν με ακόμα πιο εμφατικό τρόπο την τεχνογνωσία τους, παραδίδοντας μαθήματα μέγιστης διαχείρισης του χώρου και πρακτικότητας στο εσωτερικό τού οχήματος. Το Jogger είναι ο «τέταρτος πυλώνας» στο οικοδόμημα της Dacia, όπως το χαρακτηρίζουν τα στελέχη της (μετά τα Duster, Sandero και το αμιγώς ηλεκτρικό Spring). Γνήσιο δημιούργημα της εταιρικής φιλοσοφίας της -η οποία πρεσβεύει οχήματα τα οποία να είναι προσιτά, χρηστικά, με ποιοτική κατασκευή και πολύ υψηλή αναλογία value for money-, το νέο μοντέλο συνδυάζει τις παραδοσιακές αξίες της με τη σύγχρονη εικόνα της.

Η δυνατότητα του Jogger να μεταφέρει έως και επτά άτομα με άνεση για τα ίδια και τις αποσκευές τους, η μοντέρνα σχεδίασή του, το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού του, η καλή ποιότητα υλικών και κατασκευής, οι σύγχρονοι και οικονομικοί σε κατανάλωση κινητήρες του και η προσιτή τιμή αγοράς του, το κάνουν ασυναγώνιστο γι’ αυτά που προσφέρει. Ο χώρος αποσκευών στην πενταθέσια έκδοση κυμαίνεται από τα 708 έως και τα 2.094 λίτρα -τιμές κορυφαίες για αυτοκίνητο σχεδόν 4,55 μέτρων- και στην 7θέσια από 160 λίτρα με όλα τα καθίσματα λειτουργικά μέχρι και 2.086 αν έχουν αφαιρεθεί αυτά της τρίτης σειράς. Αν αναρωτιέστε πως χώρεσαν τρεις σειρές καθισμάτων με θέσεις για μέχρι και 7 σε ούτε 4,55 μέτρα προσέξτε απλά το μεταξόνιο των σχεδόν 3,0 μέτρων. Όπως επίσης και τις έξυπνες λύσεις, τα καθίσματα της δεύτερης σειράς είναι τοποθετημένα 55 χιλιοστά πιο ψηλά από αυτά του οδηγού και του συνοδηγού και αυτά της τρίτης άλλα 25 χιλιοστά πιο πάνω.

Η οθόνη στο μέσο του ταμπλό είναι… χορταστική και το γεγονός πως το σύστημα infotainment εκμεταλλεύεται κάποια στοιχεία του smartphone, π.χ. πλοήγηση, που θα ενσωματωθεί σε αυτό, είναι μια πραγματικά έξυπνη λύση -ειδικά από τη στιγμή που οι πάντες έχουν (τουλάχιστον) ένα πάνω τους- που αποτρέποντας έτσι τις κατασκευαστικές σπατάλες, χωρίς ουσιαστικά συμβιβασμούς.

Στην πλούσια γκάμα των κινητήρων του Jogger συναντάμε πρωτίστως την αναγνωρισμένη για τα χαρίσματα της έκδοση διπλού καυσίμου (υγραέριο-βενζίνη) Eco LPG με απόδοση 100 ίππους, πολύ χαμηλή κατανάλωση, τεράστια συνολική αυτονομία και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Στο οικογενειακό προφίλ του Jogger εντάσσεται η αποτελεσματική διαχείριση του καυσίμου, είτε πρόκειται για αμόλυβδη (μια μέση τιμή είναι τα 7,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα) είτε για LPG (8,9 λίτρα/100 χλμ.). Φυσικά η λειτουργία με υγραέριο επιβαρύνει σαφώς λιγότερο τον οικογενειακό προϋπολογισμό, ενώ δεν τίθεται και θέμα ανεφοδιασμού. Αν πάντως χρησιμοποιηθούν και οι δύο τύποι καυσίμου θα μπορέσει κανείς να καλύψει πάνω κάτω 1.000 χιλιόμετρα (το ρεζερβουάρ βενζίνης είναι 50 λίτρων και αυτό του υγραερίου 40) πριν αναζητήσει πρατήριο.

Το συγκεκριμένο σύνολο κατορθώνει να κινεί σβέλτα το μεγάλο αμάξωμα, ειδικά αν ο οδηγός ασχοληθεί με τον καλό επιλογέα του σωστά κλιμακωμένου κιβωτίου. Η ενασχόλησή του αυτή θα πρέπει να είναι πιο μεγάλη, στην περίπτωση πλήρους σύνθεσης επιβατών και με το ωφέλιμο φορτίο να τείνει στο όριό του. Στο πλήρες φορτίο και στη διασφάλιση ασφαλών δυναμικών χαρακτηριστικών κάτω από όλες τις συνθήκες, υπάρχουν βέβαια και τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης.

Πρόσημο θετικό λοιπόν για το νέο οικογενειακό Dacia Jogger 1.0 LPG των 100 ίππων, οι τιμές αγοράς του οποίου ξεκινούν από 20.180 ευρώ στη 5θέσια έκδοση.