Γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης

Ο κρυφός άσσος της Dacia, το Sandero Stepway αποκτά νέα γενιά, αναβαθμίζεται πλήρως και ζητά εκ νέου ψήφο εμπιστοσύνης. Χωρίς ναι μεν αλλά…

Η νέα γενιά εκτός του ότι ανεβάζει τον πήχη των προσδοκιών ψηλότερα, τιμά και πάλι την ελκυστική σχέση αξίας/τιμής. Αυτή τη φορά όμως δεν κρύβεται αποκλειστικά πίσω από αυτό αλλά τολμά να υψώσει ανάστημα και σε άλλους καίριους τομείς. Σαν να επεξεργάστηκε τα επιμέρους στοιχεία που το οδήγησαν στην κορυφή, πηγαίνοντας ένα βήμα παρακάτω. Το ότι συνδυάζεται εξαρχής με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου (LPG) κατεβάζει το καθημερινό κόστος χρήσης σε νέα (ιδιαιτέρως χαμηλά) επίπεδα.

Εξωτερικά σαφώς δείχνει πιο αυτοκίνητο σε σχέση με πριν, χωρίς τους αστερίσκους της λιτής σχεδίασης που παραπέμπουν σε entry level οχήματα. Οι αρθρωτές ράγες οροφής (μεταφέρουν αποσκευές βάρους έως 80 kg) και η “ψαρωτική” μάσκα στο ρύγχος δεν αφήνουν αδιάφορο τον περαστικό, ο οποίος εύκολα θα πέσει στην παγίδα να συμπεριλάβει το Stepway στα light SUV οποιασδήποτε επώνυμης ευρωπαϊκής μάρκας.

Το σημαντικότερο στοιχείο που το διαφοροποιεί οπτικά από τον προκάτοχό του είναι τα εμπρός και πίσω φώτα, τα οποία εγκαινιάζουν τη νέα φωτεινή υπογραφή της μάρκας, σχήματος Υ. Προσφέρονται μάλιστα με τεχνολογία LED (προσφέρουν αύξηση κατά 37% και 9% στην εμβέλεια και το εύρος της δέσμης φωτός αντίστοιχα) από τον βασικό εξοπλισμό, βελτιώνοντας αισθητά την ορατότητα τη νύχτα. Χαράς ευαγγέλια για τους λάτρεις της περιπέτειας.

Το Sandero είναι αμιγώς προσθιοκίνητο και τα μόνα χαρακτηριστικά που το βοηθούν να εγκαταλείψει την άσφαλτο, αν ποτέ συμβεί αυτό, είναι το σεβαστό ύψος που το χωρίζει από το έδαφος (174 mm με φορτίο) καθώς και τα ικανοποιητικά αποθέματα ροπής του 3κύλινδρου βενζινοκινητήρα ενός lt με turbo αλλά και εργοστασιακό σύστημα υγραερίου (LPG).

Εντός η απλότητα κυριαρχεί, παρότι το επίπεδο της αναβάθμισης “χτυπά κόκκινο” συγκριτικά με πριν. Το ταμπλό εκσυγχρονίστηκε, τα σκληρά πλαστικά διαθέτουν γεροδεμένη συναρμογή και πλέον αρκετά σημεία “ντύθηκαν” με ανοιχτόχρωμο ύφασμα. Οι πιο απαιτητικοί θα εκτιμήσουν δεόντως την εποπτική θέση οδήγησης, κυρίως όσοι αρέσκονται να κοιτούν «αφ’ υψηλού».

Η εργονομία είναι επίσης καλή, ενώ, ο διακόπτης ECO που συμπεριλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό, σας δίνει τη δυνατότητα να ενεργοποιήσετε ένα ακόμη πιο οικολογικό προφίλ λειτουργίας του κινητήρα. Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει η οθόνη αφής 8,0 ιντσών, η οποία “τρέχει” ένα απλό και χρηστικό λογισμικό.

Έχει άμεση απόκριση στις εντολές του χρήστη και εξοπλίζεται με όλους τους σύγχρονους τρόπους συνδεσιμότητας smartphone, Apple CarPlay αλλά και Android Auto. Στο χωροταξικό σκέλος το Sandero ανέκαθεν τα πήγαινε περίφημα. Πόσο μάλλον τώρα που το μεταξόνιο του νέου μοντέλου πήρε την ανιούσα. Ακόμη και πέντε ενήλικες θα βολευτούν στην καμπίνα του, με τον χώρο αποσκευών των 410 lt να είναι σε θέση να καλύψει κάθε οικογενειακή απαίτηση.

Τα 17,3 kgm ροπής του μικρού υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα (1.0 lt) 100 ίππων συνεισφέρουν στη ζωντάνια του συνόλου ιδίως σε χαμηλό εύρος λειτουργίας. Με συνειδητοποιημένη χρήση θα βρεις εύκολα τη χρυσή τομή προκειμένου να καις ελάχιστο καύσιμο (είδαμε 6,8 lt βενζίνης, 9,6 lt LPG) και κυρίως να μην σου λείπει η απαραίτητη απόκριση. Το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είναι εύχρηστο με σωστή κλιμάκωση θυμίζοντας αρκετά σύγχρονα μοντέλα της Renault. Εννοείται πως η έκδοση LPG διακρίνεται για την μεγάλη αυτονομία (πάνω από 1.200 km), ευπρόσδεκτο στοιχείο ακόμη και για όσους δεν ταξιδεύουν πολύ.

Στη δράση τώρα, στην πόλη κινηθήκαμε εύκολα και ιδιαίτερα άνετα, το τιμόνι είναι ελαφρύ όπως επίσης και ο συμπλέκτης. Η θέση οδήγησης βρίσκεται εύκολα και η ορατότητα είναι πολύ καλή καθώς το κάθισμα ρυθμίζεται σε ύψος και οι γυάλινες επιφάνειες είναι μεγάλες. Στις υψηλές ταχύτητες της εθνικής οδού το Sandero Stepway κινείται με ασφάλεια αρκεί να μην υπερβείς τα εσκαμμένα. Η ανάρτηση προσφέρει σχετικά ήσυχη κύλιση και στις στροφές επιτρέπει αναλογικά μεγάλες κλίσεις στο αμάξωμα που δεν επηρεάζουν όμως τη σταθερότητα παρά μόνο την ψυχολογία του οδηγού στο να κινηθεί ακόμη ταχύτερα.

Βλέπετε η αρθρωτή πλατφόρμα CMF της Renault (ναι σε αυτή πατάει και το Clio) ανέλαβε να αποκαταστήσει την τάξη στα της στιβαρότητας, κάτι που πλέον γίνεται αντιληπτό στο δρόμο. Η διαδρομή της ανάρτησης και η ευκολία οδήγησης σε αφήνουν ικανοποιημένο στο μεγαλύτερο φάσμα τρόπων οδήγησης συμπεριλαμβανομένων φυσικά και εντός των τειχών.

Πρόσημο θετικό λοιπόν για το νέο αξιόμαχο Sandero Stepway. Σε σχέση με το τι εκταμιεύεις θεώρησε δεδομένο πως θα εισπράξεις τίμιες υπηρεσίες από ένα ακομπλεξάριστο compact crossover που δεν έχει να ζηλέψει αρκετά από ανταγωνιστές με “βαρύτερο” έμβλημα.

Οι τιμές ξεκινούν από τα 14.780 ευρώ για την έκδοση των 100 ίππων βενζίνης με το εργοστασιακό υγραέριο παρακαλώ…