H πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας σε συνδυασμό με την αδυναμία ανακαίνισης των ξενοδοχείων και των κατοικιών έχουν προκαλέσει σοβαρό πλήγμα στον κλάδο του επίπλου. Τα τελευταία χρόνια η πτώση αγγίζει το 40%, με τους πιο αισιόδοξους να εκτιμούν ότι η σταθεροποίηση θα έρθει από το 2013 και μετά. 

Της Μαρίας Ακριβού

Σε μια κατακερματισμένη αγορά που το 60% το κατέχουν non-branded προϊόντα από Έλληνες κατασκευαστές επιπλοποιούς, η Dash η οποία δραστηριοποιείται στο κομμάτι της εμπορίας ετοίμων επίπλων κουζίνας, έχει καταφέρει από το 2007 να κάνει αισθητή την παρουσία της στην ελληνική αγορά. Με παρουσία σε Αθήνα, Χανιά, Αγρίνιο, Σάμο, Ρόδο και Λάρισα, κατέχει το 30% των Γερμανικών επίπλων κουζίνας στη χώρα μας, ενώ στους προμηθευτές της συγκαταλέγονται οι δύο μεγαλύτεροι παραγωγοί έτοιμων επίπλων κουζίνας της Γερμανίας και της Αυστρίας.

Ο κ. Κώστας Σκορδάκης, δ/ντής εξυπηρέτησης πελατών της Dash, αναφέρθηκε στον τρόπο που οι εξελίξεις στην ελληνική οικονομία επηρεάζουν τις σχέσεις μεταξύ ελληνικών και γερμανικών επιχειρήσεων καθώς επίσης στο αίσθημα ανασφάλειας που επικρατεί το οποίο έχει οδηγήσει σε αύξηση των προϊόντων ασφάλειας, όπως θωρακισμένες πόρτες.

“O τουρισμός είναι το σημαντικότερο κομμάτι της εθνικής μας οικονομίας και όλοι πρέπει να επικεντρωθούμε στην ανάπτυξη του.”

Η έλλειψη ρευστότητας αποτρέπει αρκετούς ξενοδόχους από το να προβούν στην ανακαίνιση των ξενοδοχείων τους. Η Dash παρέχει διευκολύνσεις στους πελάτες της;

Η έλλειψη ρευστότητας είναι κάτι το οποίο ταλανίζει όλους τους κλάδους της οικονομίας αυτή την στιγμή. Η Dash τα γνωρίζει αυτά τα προβλήματα και προσπαθεί να είναι κοντά στους συνεργάτες της για να περάσουν μαζί τους σκοπέλους της εποχής. Είναι ευέλικτη και ανοιχτή σε συζήτηση με τους συνεργάτες της.

Έχετε αλλάξει την τιμολογιακή σας πολιτική;

Η Dash από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας της είναι ευέλικτη και η τιμολογιακή πολιτική είναι ίδια με των εργοστασίων που αντιπροσωπεύει. Για αυτή την δύσκολη περίοδο έχουμε αναπροσαρμόσει την γκάμα των προϊόντων έτσι ώστε να παρέχουμε ολοκληρωμένες λύσεις για όλα τα budget.

Η σχέση σας με τους Γερμανούς προμηθευτές έχει επηρεαστεί από τις εξελίξεις σε οικονομικό και πολιτικό επίπεδο;

Σίγουρα όλοι γνωρίζουμε πως το οικονομικό περιβάλλον έχει αλλάξει σε παγκόσμιο επίπεδο και οι Γερμανικές επιχειρήσεις βλέπουν με διαφορετικό μάτι την ελληνική οικονομία. Η Dash όμως έχει χτίσει σχέσεις εμπιστοσύνης με τους συνεργάτες της κάτι το οποίο της επιτρέπει να έχει την στήριξη τους αυτή την περίοδο.

Ποια είναι τα μηνύματα που εισπράττετε από τη συμμετοχή σας σε εκθέσεις του εξωτερικού; Εμπιστεύονται τους Έλληνες επιχειρηματίες;

Τα μηνύματα είναι σίγουρα θετικά αλλά το θέμα των εξαγωγών είναι κάτι που χτίζεται με τα χρόνια και δεν πρέπει να το δούμε με πρόσκαιρο κέρδος.

Σε ποια προϊόντα καταγράφεται μεγαλύτερη ζήτηση; Σε σύγκριση με το παρελθόν η μέση τιμή αγοράς κινείται στα ίδια επίπεδα;

Την τελευταία περίοδο μπορούμε να δούμε μια αύξηση στα προϊόντα ασφάλειας, όπως θωρακισμένες πόρτες. Η μέση τιμή αγοράς έχει πέσει αλλά όχι πάρα πολύ. Αυτό που έχει αρκετά μεγάλη πτώση είναι η ποσότητα των νέων οικοδόμων και η μείωση των ανακαινίσεων.

Πώς θα χαρακτηρίζατε τη σχέση σας με τους ξενοδόχους ως πελάτες;

Είναι μια αγορά που δεν έχουμε κάνει παρά πολλές συνεργασίες αλλά ο τουρισμός είναι το σημαντικότερο κομμάτι της εθνικής μας οικονομίας και όλοι πρέπει να επικεντρωθούμε στην ανάπτυξη του. Βεβαίως και είμαστε ανοιχτοί σε τέτοιου είδους συνεργασίες.

Πώς εκτιμάτε ότι θα κλείσει το τρέχον έτος; Υπάρχουν ενδείξεις που να δείχνουν βελτίωση των οικονομικών στοιχείων το 2013;

Το τρέχον έτος θα κλείσει με μια μείωση της τάξεως του 20% αλλά τα μηνύματα που έχουμε είναι αισιόδοξα αφού βλέπουμε ότι από τις αρχές Σεπτεμβρίου έχουμε αύξηση των πελατών και των προσφορών. Το θέμα είναι η οικονομία να σταθεροποιηθεί και να μπορέσει να ανακάμψει τα επόμενα χρόνια.