
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η ζήτηση για ταξίδια από τις ΗΠΑ αναμένεται να παραμείνει ισχυρή και φέτος, όπως αποκαλύπτουν δεδομένα από την Deloitte.
Το 2025, οι ταξιδιώτες θα έχουν τον τελευταίο λόγο όσον αφορά τους προορισμούς που θα εκτιναχτούν σε δημοφιλία, τα νέα προϊόντα που θα πετύχουν και τις τεχνολογικές πλατφόρμες που θα τους επηρεάσουν πού θα πάνε και τι θα κάνουν.
Κατά την πρόσφατη περίοδο χειμερινών διακοπών, οι Αμερικανοί σχεδίασαν περισσότερα και μεγαλύτερα ταξίδια με αυξημένη τη μέση δαπάνη τους σε σύγκριση με το 2023.
Η διακίνηση επιβατών TSA (ο αριθμός των επιβατών που υποβλήθηκαν σε επεξεργασία στα αεροδρόμια των ΗΠΑ) αυξήθηκε 7% σε ετήσια βάση για την περίοδο μεταξύ 20 Δεκεμβρίου και 5 Ιανουαρίου.
- Φέτος περίπου 3 στους 10 θα κάνουν ταξίδια αναψυχής, παρόμοια με το 2023.
- Θα ξοδέψουν 28% περισσότερα από πέρυσι και +18% σε σχέση με το 2023.
- Η διάρκεια διαμονής είναι σε άνοδο 33% στις 7+ διανυκτερεύσεις, αυξημένη από 25% το 2023.
Deloitte: Ποιες τάσεις αυξάνουν τη ζήτηση σε ταξίδια από Αμερικανούς
- Επαναπροσδιορισμός προτεραιοτήτων μετά την πανδημία: Περισσότεροι σχεδίαζαν να αυξήσουν τους προϋπολογισμούς για τις διακοπές τους σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Και μεταξύ αυτών, το 40% είπε ότι θα το έκανε επειδή «τα ταξίδια έχουν γίνει πιο σημαντικά για μένα από την πανδημία».
- Παροχή φορητών υπολογιστών: Το ποσοστό όσων σχεδιάζουν να εργάζονται στο ταξίδι αυξήθηκε σημαντικά, από το ένα τρίτο στο μισό. Αυτή η ελευθερία περιπλάνησης δεν είναι νέα. Μπορεί να είναι μια πραγματικότητα του τρόπου ζωής που πολλοί Αμερικανοί χρησιμοποιούν τώρα για να ταξιδεύουν περισσότερο.
- Θετικές οικονομικές προοπτικές: Το ποσοστό των Αμερικανών (όχι μόνο των ταξιδιωτών) που λένε ότι η οικονομική τους κατάσταση έχει βελτιωθεί σε σχέση με πέρυσι και αυξήθηκε, από 31% σε 37%.
Το ν.1 εμπόδιο στα ταξίδια
Η οικονομική προσιτότητα είναι το νούμερο ένα εμπόδιο στις αποδράσεις. Αλλά πιο συχνά οι τουρίστες βρίσκουν τρόπους να κάνουν το ταξίδι να ταιριάζει στον προϋπολογισμό τους.
Περίπου ένας στους πέντε Αμερικανούς δεν ταξίδεψαν το 2024 λόγω του υψηλό κόστος πτήσεων ή διαμονής. Πολλοί έχουν κάνει προσαρμογές λόγω κόστους, επιλέγοντας την οδήγηση ή την διαμονή σε συγγενείς και φίλους αγαπημένα σας πρόσωπα.
Πάνω από το ένα τρίτο δεν έχει κάνει προσαρμογές στα ταξιδιωτικά σχέδια λόγω των υψηλών τιμών σε αεροπορικά εισιτήρια ή ξενοδοχεία.
- Οι νεότεροι επηρεάζονται περισσότερο από τις υψηλές τιμές ταξιδιού.
- Οι μισοί Baby Boomers δεν αλλάζουν τα σχέδια τους λόγω των υψηλών τιμών, σε σύγκριση με το 22% της Gen Z.
- Οι Millennials ήταν πιο πιθανό να αυξήσουν τους προϋπολογισμούς τους (38% έναντι 28%), αποδίδουν αυτή την αύξηση στην εκ νέου ιεράρχηση των ταξιδιών (49% έναντι 40%) και σχεδιάζουν να κάνουν κάποια δουλειά στο μεγαλύτερο ταξίδι τους της σεζόν (54% έναντι 44% από την Gen X και 31% τους Baby Boomers).
Τι αναζητούν δωρεάν στα αεροπορικά ταξίδια οι Αμερικανοί
- Premium ψυχαγωγία στην πτήση 19%
- Φαγητό και ποτό: Γεύμα αεροδρομίου 15% / Γεύμα κατά την πτήση 16%
- Εμπειρία αεροδρομίου: Πρόσβαση στο σαλόνι 16% / Επιβίβαση κατά προτεραιότητα 12%
- Μεταφορά από/προς το αεροδρόμιο 12%
Προκειμένου να επωφεληθούν από αυτήν την ισχυρή ζήτηση το επόμενο έτος, οι ταξιδιωτικές εταιρείες θα πρέπει να πλοηγηθούν στην επιτάχυνση της τεχνητής νοημοσύνης και στις διεθνείς ταξιδιωτικές τάσεις.
Επιτάχυνση AI
Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) εφαρμόζεται όλο και περισσότερο στα ταξίδια. Οι πρώτες προσπάθειες έχουν επισημανθεί σε όλη την επιχείρηση, στην εξυπηρέτηση πελατών, τη βελτιστοποίηση λειτουργιών, την προγνωστική συντήρηση, τις αγορές και την ανακάλυψη και πολλά άλλα.
Οι πάροχοι ταξιδιών και οι νεοσύστατες επιχειρήσεις εφαρμόζουν πιλοτικά εφαρμογές με περισσότερες δυνατότητες επιρροής τόσο στην επιχείρηση όσο και στην εμπειρία της απόδρασης, που κυμαίνονται από τη διαχείριση εσόδων αεροπορικών εταιρειών έως την εξατομικευμένη επικοινωνία με τους πελάτες του ξενοδοχείου.
Μεταξύ εκείνων που χρησιμοποίησαν τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη (GenAI) στον προγραμματισμό ταξιδιών, περισσότεροι από 4 στους 10 λένε ότι έκαναν κράτηση για καταλύματα που προτείνουν τα εργαλεία.
- Επιλογές διαμονής 45%
- Προορισμοί 57%
- Δρομολόγια ταξιδιού (ημερήσιο ή πλήρες ταξίδι) 39%
- Επιλογές εστιατορίου 54%
- Δραστηριότητες στον προορισμό και αξιοθέατα 65%

Mega micro merchandising
Τόσο οι ξενοδόχοι όσο και οι αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται σε διάφορα στάδια συνεχών προσπαθειών να πουλήσουν στους ταξιδιώτες με έναν πιο ισχυρό και προσαρμόσιμο τρόπο.
«Σύγχρονο λιανικό εμπόριο» είναι η φράση στις αεροπορικές εταιρείες και η «πώληση βάσει χαρακτηριστικών» είναι μια συγκρίσιμη προσπάθεια για τα ξενοδοχεία.
Για τα διαδικτυακά τουριστικά γραφεία, είναι «το συνδεδεμένο ταξίδι». Όπως και να το ονομάσετε, σε όλες τις αποδράσεις, οι πάροχοι αναζητούν να επεκτείνουν τις προσφορές τους και να επιτρέψουν στους τουρίστες να αγοράσουν τις εμπειρίες και τις ανέσεις που θέλουν περισσότερο.

Ταξίδια εισερχόμενα έναντι εξερχόμενων
Τα διεθνή ταξίδια επέστρεψαν πιο αργά μετά την πανδημία. Ο ενθουσιασμός τουριστών από τις ΗΠΑ για εξερεύνηση έφερε άνοδο στον όγκο και τις δαπάνες, αλλά οι εισερχόμενες επισκέψεις δεν έχουν ακόμη επιστρέψει στα προ της πανδημίας επίπεδα.
Πολλοί παράγοντες που προκαλούν αυτήν την ανισορροπία είναι πιο δύσκολο να αντιμετωπιστούν, αλλά οι ταξιδιωτικές εταιρείες των ΗΠΑ μπορούν να επικεντρωθούν στο μάρκετινγκ σε αναπτυσσόμενες χώρες, όπως για παράδειγμα στην εξυπηρέτηση των Ινδών τουριστών και στην υποστήριξη της διαδικασίας έκδοσης βίζας.