Σύνταξη: tourismtoday.gr
Εν μέσω αυξανόμενων τιμών, οι τουρίστες από τις ΗΠΑ εξακολουθούν να εκτιμούν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια.
Ωστόσο καθώς το κόστος απογειώνεται, είναι πιθανό να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο ταξιδεύουν οι Αμερικανοί, σύμφωνα με την Deloitte.
Ενώ οι οικονομικές πιέσεις μπορεί να αναθεωρήσουν τη συχνότητα και τη διάρκεια των ταξιδιών τους, οι περισσότεροι παραμένουν αφοσιωμένοι στις αποδράσεις αυτό το καλοκαίρι.
Πολλοί Αμερικανοί επαναξιολογούν τι σημαίνει ταξίδι για αυτούς, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στην ξεκούραση και την επανασύνδεση. Παράλληλα, αναζητούν ευκαιρίες για να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες.
Deloitte: Πώς διαμορφώνονται οι τάσεις στα ταξίδια των Αμερικανών
- Έξι στους 10 Αμερικανούς θα ταξιδέψουν αυτό το καλοκαίρι.
- Το 48% σχεδιάζει να μείνει σε κατάλυμα με πληρωμή (από 50% το 2023).
- Σκοπεύουν να κάνουν 2,3 ταξίδια αυτό το καλοκαίρι, από 3,1 ταξίδια το 2023, αλλά στο ίδιο επίπεδο με το 2022.
- Σχεδόν 1 στους 5 (19%) θα ξοδέψουν πολύ περισσότερα για τα ταξίδια του 2024. Αυτό οφείλεται κυρίως στην αύξηση των τιμών και στα πιο φιλόδοξα σχέδια για αποδράσεις.
- Η άνοδος ταξιδιωτών με υψηλότερο εισόδημα αύξησε 18% τον προϋπολογισμό για μεγαλύτερα ταξίδια. Τα νοικοκυριά με εισόδημα άνω των 100.000 δολάρια αντιπροσωπεύουν το 44% (από 35% το καλοκαίρι του 2023).
- Οι τουρίστες με βελτιωμένα οικονομικά θα ξοδέψουν 528 δολάρια περισσότερα από τον μέσο ταξιδιώτη.
- Οι ταξιδιώτες που πιστεύουν ότι έχει επιδεινωθεί η οικονομική τους κατάσταση θα ξοδέψουν 855 δολάρια λιγότερα.
- Τα δύο τρίτα των Baby Boomers ταξιδεύουν αυτό το καλοκαίρι, αλλά θα ξοδέψουν πιο συντηρητικά και θα κάνουν πιο πολλά ταξίδια κατά τη διάρκεια του έτους.
- Το ένα τρίτο (32%) σχεδιάζει να μείνει σπίτι λόγω του τρέχοντος κόστους ταξιδιού, αυξημένο κατά οκτώ ποσοστιαίες μονάδες από το 2023.
- Η ξεκούραση (53%) και ο ρομαντισμός (35%) αυξάνονται ως κίνητρα ταξιδιού, ενώ αυτά που προγραμματίζονται για μια συγκεκριμένη εκδήλωση κιούντα ανοδικά επίησς πέντε ποσοστιαίες μονάδες από έτος σε έτος.
- Όπως και πέρυσι, πολλοί σχεδιάζουν να συμμετάσχουν σε ταξιδιωτικές εμπειρίες στον προορισμό, όπως περιπέτεια ή υπαίθρια δραστηριότητα (49%), επίσκεψη σε ένα σημαντικό αξιοθέατο (48%) ή ξεναγήσεις (34%).
- Το ενδιαφέρον για εκδηλώσεις με εισιτήρια όπως φεστιβάλ ή συναυλίες είναι σε άνοδο, καθώς σχεδόν 3 στους 10 (28%) επιλέγουν αυτές τις δραστηριότητες.
Ισορροπία μεταξύ εμπειρίας και κόστους
Οι ταξιδιώτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για μια βελτιωμένη εμπειρία διακοπών αυτό το καλοκαίρι, αλλά εξετάζουν εναλλακτικά καταλύματα και μεταφορές, καθώς και νέες τοποθεσίες ταξιδιού.
Τα μη ξενοδοχειακά καταλύματα ενδέχεται να παρουσιάσουν άνοδο στη ζήτηση, ενώ οι διεθνείς ταξιδιωτικές προθέσεις παραμένουν σταθερές, αν και το μείγμα προορισμών αλλάζει.
- Τα ξενοδοχεία εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μερίδιο στις καλοκαιρινές κρατήσεις, αλλά καταγράφει πτώση. Το 63% διαμένει μόνο σε ξενοδοχεία, ποσοστό μειωμένο κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες από το 2023.
- Ταυτόχρονα, περισσότεροι ταξιδιώτες εξερευνούν εναλλακτικά καταλύματα. Το 23% σχεδιάζει να μείνει σε ιδιωτικές ενοικιαζόμενες κατοικίες, ενώ εκείνοι που σχεδιάζουν να μείνουν σε άλλα μέρη, όπως σε καταλύματα με πρωινό (B&B) ή σε οχήματα αναψυχής (RV), είναι στο +14%, από 8% πέρυσι.
Έξι στους 10 ταξιδεύουν αεροπορικώς θα πάνε στο εσωτερικό (62%) και το 38% επιλέγει διεθνείς πτήσεις.
Μετά από μια βιασύνη προς την Ευρώπη πέρυσι, οι διεθνείς ταξιδιώτες διαφοροποιούν τους προορισμούς για το μεγαλύτερο ταξίδι της σεζόν.
Η πρόθεση να ταξιδέψουν στην Ασία σημείωσε το μεγαλύτερο άλμα, αυξημένη κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες από το 2023.
Το 43% αεροπορικών ταξιδιωτών είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για πιο άνετες εμπειρίες πτήσης (όπως αναβαθμισμένες θέσεις), από 39% το 2023.
Περισσότεροι Αμερικανοί σχεδιάζουν να βγουν στο δρόμο για τα σημαντικότερα ταξίδια τους φέτος (66% έναντι 56% το 2023), με σχεδόν τους μισούς να οδηγούν για εξοικονόμηση χρημάτων και 42% να το κάνει επειδή ταξιδεύει σε πιο κοντινό προορισμό.
Οι ταξιδιώτες πλοηγούνται σε νέα εργαλεία προγραμματισμού
Οι Αμερικανοί αξιοποιούν νέα εργαλεία για να αποκαλύψουν προσφορές καθώς προγραμματίζουν τις καλοκαιρινές τους εξορμήσεις.
- Ενώ περισσότεροι λένε ότι σκοπεύουν να κάνουν απευθείας κράτηση για το κατάλυμα τους, η πρόθεση για κράτηση μέσω διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτορείων (OTAs) είναι αυξημένη (20% έναντι 16% το 2023), λόγω των νεότερων ταξιδιωτών με υψηλότερο εισόδημα.
- Μόνο το ένα τρίτο (35%) των φετινών καλοκαιρινών ταξιδιών είχε κρατηθεί πλήρως τον Μάρτιο.
- Οι νεότεροι ταξιδιώτες (44% του Gen Z και το ένα τρίτο των Millennials) κλίνουν σε σύντομο βίντεο για να βρουν δραστηριότητες για να συμπληρώσουν τα δρομολόγια των διακοπών τους. Από αυτούς, οι Millennials είναι πιο πιθανό να το κάνουν για να βρουν εστιατόρια (61%).
- Η χρήση του GenAI στον ταξιδιωτικό προγραμματισμό έχει επιβραδυνθεί, με ελάχιστα κέρδη. Ένας στους 10 σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει το GenAI στον προγραμματισμό ταξιδιών (σε σύγκριση με 8% του 2023).
Η ευελιξία της απομακρυσμένης εργασίας
Η ευελιξία της απομακρυσμένης εργασίας, ίσως ο πιο διαρκής αντίκτυπος της πανδημίας στον κλάδο, συνεχίζει να δείχνει τον αντίκτυπο της καθώς περισσότεροι σχεδιάζουν να εργάζονται πιο συχνά κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών ταξιδιών τους.
- Ένας στους 5 (21%) ταξιδιώτες σχεδιάζει να εργαστεί στο μεγαλύτερο των αποδράσεων του αυτό το καλοκαίρι, ελαφρώς αυξημένο από πέρυσι, αλλά οι περισσότεροι θα εργάζονται σε όλο το ταξίδι και όχι μόνο σε μέρος του.
- Οι φορητοί υπολογιστές συνεχίζουν να επεκτείνουν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια λόγω της ευελιξίας να εργάζονται από απόσταση. Οι τουρίστες παρατείνουν το εποχικό τους ταξίδι κατά εννέα ημέρες και το μεγαλύτερο ταξίδι τους κατά τέσσερις ημέρες.
- Όσοι σχεδιάζουν να εργαστούν στα ταξίδια τους είναι επίσης πιο πιθανό να έχουν υψηλότερους προϋπολογισμούς (4.157 δολάρια σε σύγκριση με 3.259).
- Η διαθεσιμότητα σταθερού διαδικτύου, καλό φαγητό κοντά στα καταλύματα τους και κρατήσεις δραστηριοτήτων με δυνατότητα επιστροφής χρημάτων, είνια τα βασικά στοιχεία για κράτηση.