Οι ψηφιακοί νομάδες  (digital nomads), η νέα φυλή των ταξιδιωτών – ελευθέρων επαγγελματιών που εργάζονται εξ αποστάσεως μέσω διαδικτύου μπορούν να τροφοδοτήσουν μακροπρόθεσμα τον κλάδο.

Οι digital nomads σύμβολα του “σύγχρονου ανθρώπου”,  είναι λάτρεις των αργών ταξιδιών.
Είναι σε απευθείας σύνδεση με την δουλειά τους χωρίς να δεσμεύονται από ένα γραφείο, διαθέσιμοι ανά πάσα στιγμή, ανεξάρτητα από το που είναι και έχουν πάθος με τα ταξίδια.

Για τους διοργανωτές περιηγήσεων και δραστηριοτήτων, αυτή η τάση παρουσιάζει τεράστιες ευκαιρίες για την επιχείρηση τους.

Πως να προσελκύσετε τους digital nomads

Για την προσέλκυση αυτής της αγοράς αρκεί η αυθεντική προσέγγιση.

Τι θα τους προτείνετε;

Μα φυσικά το διαφορετικό, από δραστηριότητες μέχρι το που θα φάνε, έχετε κατά νου ότι δεν θέλουν απλά να είναι με τους ντόπιους, αλλά θέλουν να ζήσουν σαν ντόπιοι στον προορισμό.

Οι digital nomads, που αγαπούν τα ταξίδια

Έχετε υπόψη ότι οι digital nomads, που αγαπούν τα ταξίδια και τις περιηγήσεις, είναι ως επί το πλείστον έμπειροι ταξιδιώτες και θέλουν να μείνουν μακριά από οτιδήποτε έχει να κάνει με τον μαζικό τουρισμό, το “πλαστικό φαγητό”  και την γρήγορη…εικόνα.

  • 32% έχει επισκεφθεί 5-10 προορισμούς
  • 29% 3-5 προορισμούς
  • 9% έχει επισκεφθεί 10+ προορισμούς

Ποιους προορισμούς επιλέγουν

Οι εργαζόμενοι του 21ου αιώνα που γιορτάζουν την ευελιξία που τους παρέχει το διαδίκτυο, ή οι ψηφιακοί νομάδες που συνδυάζουν εργασία και την ικανοποίηση του ταξιδιού πάνε παντού.

Τείνουν όμως να “δημιουργούν τη βάση τους” σε φθηνότερους προορισμούς με ισχυρή ψηφιακή υποδομή όπως το Μπαλί και το Χο Τσι Μινχ για παράδειγμα, σύμφωνα με στοιχεία από το digitalnomads.

Πόσα ξοδεύουν σε ένα μήνα

  • 27% από 1000 έως 2000 δολάρια
  • 19% από 2000 έως 3000 δολάρια
  • 11% από +5000 δολάρια

Το 36% είναι ελεύθεροι επαγγελματίες

  • 22% προγραμματιστές
  • 9% έμποροι
  • 8% σχεδιαστές

Το 24% έχει πάνω από 8 χρόνια επαγγελματική εμπειρία και το 16% έχει για περισσότερους από 15 πελάτες.

Έχοντας την πολυτέλεια των αργών ταξιδιών, εξερευνούν έναν προορισμό σε βάθος και οικοδομούν σχέσεις με την τοπική κοινότητα.

Μέση διαμονή στον προορισμό

  • 44% 1-3 μήνες
  • 32% 2-4 εβδομάδες
  • 25% 1-2 εβδομάδες

Ο ψηφιακός νομαδισμός είναι για όλους

Αν ως digital nomad έχετε στο μυαλό σας μόνο “έναν νεαρό άνδρα backpacker έτοιμο να ταξιδέψει στις πιο απίθανες αποστάσεις του κόσμου υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει διαδίκτυο”, όχι υπάρχουν και γυναίκες σε ποσοστό 36%, έναντι 64% που είναι οι άνδρες.

Ποια ηλικία έχουν

  • Το 33% είναι από 31 έως 36 ετών
  • Το 29% είναι από 26 έως 30 ετών
  • Το 18% από 37 έως 45 ετών

Υπάρχουν και πολλά digital nomads ζευγάρια  -που αγγίζουν το 55%, ενώ το 45% είναι χωρίς σχέση- και ψηφιακές νομαδικές οικογένειες που αποφάσισαν να αφοσιωθούν στην αγάπη τους για ταξίδια και να κερδίζουν χρήματα online καθώς ταξιδεύουν.