Ο Πρόεδρος της Emirates προειδοποιεί για την εκστρατεία προστατευτισμού των Αμερικανικών Αεροπορικών εταιρειών

Οι Αμερικανοί καταναλωτές και οι οικονομίες των Περιφερειακών Πολιτειών είναι τα τελικά θύματα της εκστρατείας προστατευτισμού των Αμερικανικών Αεροπορικών εταιρειών

  • Καταρρίπτει τους ισχυρισμούς της επίσημης έρευνας των Delta, American και United για κρατικές επιχορηγήσεις και «κλοπή της επιβατικής κίνησης»
  • Επισημαίνει τα οικονομικά οφέλη των υπηρεσιών της Emirates για τους Αμερικανούς καταναλωτές, τις τοπικές και περιφερειακές οικονομίες και τις επιχειρήσεις
  • Αναλύει τον αντίκτυπο του επιλεκτικού προστατευτισμού που περιορίζει τις διεθνείς αεροπορικές και εμπορικές συνδέσεις στην παγκόσμια οικονομία

Οι Αμερικανοί καταναλωτές, οι διεθνείς αεροπορικοί κόμβοι, οι τοπικές και περιφερειακές οικονομίες και οι επιχειρήσεις θα είναι τα τελικά θύματα της εκστρατείας προστατευτισμού των Delta, American και United Airlines, δήλωσε ο Πρόεδρος της Emirates Airlines, Sir Tim Clark, στην ενημέρωση Τύπου που πραγματοποιήθηκε στην Ουάσινγκτον.

Μετά το τέλος της ενημέρωση ακολούθησαν συναντήσεις με αξιωματούχους του Αμερικανικού Υπουργείου Μεταφορών, του Υπουργείου Εσωτερικών, του Υπουργείου Εμπορίου και του Εθνικού Οικονομικού Συμβουλίου, όπου ο Πρόεδρος της Emirates παρουσίασε τη θέση της εταιρείας σχετικά με την επίσημη έρευνα των Delta, American και United Airlines.

«Όλη η συζήτηση αναφορικά με το τι συνιστά επιδότηση, στο πλαίσιο ποιού νόμο έγκειται ο θεμιτός ή αθέμιτος ανταγωνισμός… αποτελούν απλά αντιπερισπασμούς από το πραγματικό θέμα – το οποίο είναι ότι οι τρεις μεγαλύτεροι αερομεταφορείς των ΗΠΑ, οι οποίοι μαζί με τα μέλη της κοινοπραξίας τους ελέγχουν περίπου τα 2/3 των διεθνών πτήσεων από τις ΗΠΑ[i], θέλουν να περιορίσουν ακόμα περισσότερο τις διεθνείς αεροπορικές επιλογές των Αμερικανών καταναλωτών, αεροδρομίων, τοπικών και περιφερειακών οικονομιών» δήλωσε ο Sir Tim Clark.

«Οι καταναλωτές θα πρέπει να ρωτήσουν τις Delta, American και United γιατί βρίσκονται ανάμεσα στις πιο κερδοφόρες[ii] αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως, αλλά δεν κατατάσσονται ανάμεσα στις καλύτερες εταιρείες βάσει των υπηρεσιών και των προϊόντων τους[iii]».

«Τα αεροδρόμια, οι τουριστικοί φορείς, τα εμπορικά επιμελητήρια και οι επιχειρήσεις, θα πρέπει να ρωτήσουν τις ρυθμιστικές αρχές γιατί οι πολύτιμες απευθείας διεθνείς αεροπορικές συνδέσεις, οι οποίες είναι τόσο σημαντικές για τις επιχειρήσεις και κρίσιμες για τον τουριστικό τομέα, θα πρέπει να περιοριστούν σε μερικούς αεροπορικούς κόμβους που εξυπηρετούνται από τις τρεις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ και τα μέλη της κοινοπραξίας τους, μαζί με τα οποία ελέγχουν τις τιμές και τη διαθεσιμότητα θέσεων μέσω μονοπωλιακής ασυλίας».

Sir Tim Clark President of Emirates Airline
Sir Tim Clark President of Emirates Airline

Ισχυρισμοί στην επίσημη έρευνα των Αμερικανικών Αεροπορικών εταιρειών

Ο Sir Tim Clark δήλωσε: «Οι αερομεταφορείς των ΗΠΑ χρειάστηκαν 2 χρόνια, και ένας Θεός ξέρει πόσα λεφτά από τους μετόχους τους, για να δημιουργήσουν την εκστρατεία τους και μια σειρά από ισχυρισμούς, οι οποίοι περιλαμβάνουν λανθασμένες υποθέσεις και καμία λογική. Έχουμε εξετάσει την έρευνα τους και μπορούμε να καταρρίψουμε όλους τους ισχυρισμούς ότι η Emirates έλαβε κρατικές επιχορηγήσεις. Έχουμε ήδη ξεκινήσει να συγκεντρώνουμε τα δικά μας στοιχεία που θα αντικρούσουν κάθε σημείο της έρευνας με επίσημα οικονομικά και νομικά έγγραφα, αλλά θα χρειαστεί χρόνος. Παρόλα αυτά, μπορούμε να απαντήσουμε στις βασικές κατηγορίες εναντίον της Emirates».

Ισχυρισμός: Η Emirates επωφελήθηκε με επιδοτήσεις ύψους $2,7 δισ. από την κυβέρνηση σχετικά με την υπόθεση των ζημιών από το πρόγραμμα αντιστάθμισης καυσίμων, ενώ η κυβέρνηση παρείχε επίσης $1,6 δισ. σε πιστωτικές επιστολές:

Η απάντηση της Emirates: Αυτό είναι απολύτως αναληθές. Όλες οι απώλειες κεφαλαίου της Emirates που αφορούν τις συναλλαγές καυσίμων και πραγματοποιήθηκαν την περίοδο 2008/2009, έχουν πλήρως αποπληρωθεί από τα ταμειακά αποθέματα της ίδιας της εταιρείας και όχι από την κυβέρνηση του Ντουμπάι. Οι πιστωτικές επιστολές που αναφέρονται στην έρευνα, στην πραγματικότητα τις παρείχε η Emirates προς τους ιδιοκτήτες μας, την Investment Corporation of Dubai (ICD), για να στηρίξουν την ανανέωση της αντιστάθμισης καυσίμων, και όχι το αντίστροφο.

Η απάντηση της Emirates: Οι επενδύσεις στις υποδομές είναι μέρος των εργασιών μας για πολύ μεγάλο διάστημα. Η κυβέρνηση του Ντουμπάι έχει πραγματοποιήσει αυτές τις επενδύσεις, όπως και άλλες πρωτοπόρες αναδυόμενες οικονομίες (π.χ. Κίνα, Σιγκαπούρη) έχοντας στο μυαλό της τα μακροπρόθεσμα οφέλη. Τα συγκριτικά χαμηλότερα αεροπορικά τέλη ή η απαλλαγή χρέωσης των επιβατών δεν αποτελεί επιχορήγηση ή διάκριση προς την Emirates καθώς όλες οι εταιρείες που χρησιμοποιούν τις υποδομές του Διεθνούς Αερολιμένα του Ντουμπάι (DXB) επωφελούνται από τα ίδια μέτρα.

Η Emirates πληρώνει το σύνολο των δημοσιευμένων χρεώσεων του Διεθνούς Αερολιμένα του Ντουμπάι (DXB), οι οποίες είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές σε εμπορικό επίπεδο, και για την ακρίβεια είναι πιο υψηλές σε σχέση με αντίστοιχα μεγάλα αεροδρόμια, όπως αυτό της Κουάλα Λουμπούρ (KUL).

Ισχυρισμός: Οι αερομεταφορείς του Κόλπου παίρνουν μέρος της επιβατικής κίνησης και των εσόδων των Αμερικανικών αερομεταφορέων και τους αναγκάζουν να μειώσουν, τερματίσουν ή να παραιτηθούν από τα διεθνή δρομολόγια.

Η απάντηση της Emirates: Παρότι κάποιες αεροπορικές εταιρείες μπορεί να το πιστεύουν, οι επιβάτες δεν αποτελούν ιδιοκτησία των αεροπορικών εταιρειών. Αυτό που κάνει η Emirates είναι να ανταγωνίζεται στην αγορά – δεν «παίρνουμε» ή «κλέβουμε» πελάτες. Προσφέρουμε ένα πολύ καλό προϊόν σε ανταγωνιστική τιμή, το οποίο ελκύει τους επιβάτες που επιλέγουν να πετάξουν μαζί μας. Η εμμονή των τριών αεροπορικών εταιρειών των ΗΠΑ με το μερίδιο τους στην αγορά, καθιστά ακόμα πιο εμφανές τι πραγματικά τους ενδιαφέρει: όχι ο ανταγωνισμός, όχι οι ανοιχτές αγορές ή η συμφωνία «Ανοιχτοί Ουρανοί», αλλά η άσκηση ολοκληρωτικού ελέγχου κατανομής της αγοράς, κυβερνητικά καθοδηγούμενη.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν υπάρχει σχεδόν καμία κάλυψη μεταξύ των δρομολογίων της Emirates και αυτών της Delta, της American ή της United, αυτή η εκστρατεία από τους Αμερικανικούς αερομεταφορείς αφορά την προστασία των εσόδων που κερδίζουν από τα μέλη της κοινοπραξίας τους. Γιατί όμως θα έπρεπε η κυβέρνηση των ΗΠΑ να υπερασπιστεί τα συμφέροντα των Ευρωπαϊκών συνεργατών των τριών Αμερικανικών εταιρειών; Ποιό είναι το εθνικό συμφέρον των ΗΠΑ ώστε να αναγκάσει τους επιβάτες να ταξιδεύουν με άβολες χρονικά συνδέσεις προς Φρανκφούρτη, Παρίσι, Άμστερνταμ ή Λονδίνο, ενώ θα τους στερεί το δικαίωμα να επιλέξουν ένα πιο αποτελεσματικό δρομολόγιο με υψηλότερο επίπεδο υπηρεσιών;

Το θετικό αντίκτυπο των υπηρεσιών της Emirates στην οικονομία των ΗΠΑ

Η Emirates έχει προοδευτικά, και βασιζόμενη στην ορθολογική εμπορική ζήτηση, αυξήσει τις υπηρεσίες της στις ΗΠΑ. Από επτά εβδομαδιαίες πτήσεις μεταξύ του Αεροδρομίου JFK της Νέας Υόρκης και του Ντουμπάι το 2004, η Emirates πραγματοποιεί σήμερα 84 εβδομαδιαίες πτήσεις από εννέα αεροπορικούς κόμβους των ΗΠΑ – Βοστώνη, Σικάγο, Ντάλλας/Φορτ Γουόρθ, Χιούστον, Λος Άντζελες, Νέα Υόρκη, Σαν Φρανσίσκο, Σιάτλ και Ουάσινγκτον.

Η εκτιμώμενη ετήσια οικονομική αξία των υπηρεσιών της Emirates σε αυτά τα αεροδρόμια και τις γύρω περιοχές ανέρχεται στα $2,8 δισ.[iv].

Οι πτήσεις μας μεταφέρουν επιβάτες από τις ΗΠΑ σε 56 προορισμούς στην Αφρική (18 προορισμοί), στην Ασία και τον Ειρηνικό (25 προορισμοί) και στην Μέση Ανατολή (13 προορισμοί), οι οποίοι δεν εξυπηρετούνται από κάποια Αμερικάνικη εταιρεία και το πραγματοποιούμε με μόνο μία στάση στο Ντουμπάι. Τα υψηλά ποσοστά πληρότητας, πάνω από 80%, στις πτήσεις μας από τις ΗΠΑ για το 2014, αποδεικνύουν την υψηλή ζήτηση των πελατών για τις υπηρεσίες της Emirates.

Από το 2004 που ξεκίνησε τη δραστηριότητα της η Emirates, υπάρχει αύξηση της τάξεως του 503% στις εξαγωγές προϊόντων από τις ΗΠΑ προς τα ΗΑΕ, και σήμερα τα ΗΑΕ αποτελούν την πρώτη αγορά για τις εξαγωγές των ΗΠΑ στην Μέση Ανατολή. Oι πτήσεις μας ανάμεσα στις ΗΠΑ και το Ντουμπάι έχουν μεταφέρει πάνω από 47.000 τόνους εμπορευμάτων μεγάλης αξίας.

Επιπλέον, οι ζωτικής σημασίας αεροπορικές συνδέσεις που προσφέρει η Emirates από τις ΗΠΑ σε πολλές αναπτυσσόμενες αγορές που δεν εξυπηρετούνται από τις Αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες, διευκολύνει το εξαγωγικό εμπόριο των ΗΠΑ, ενώ παράλληλα ανοίγει νέες αγορές για τους Αμερικανούς εξαγωγείς, βοηθώντας στην περαιτέρω ανάπτυξη της Αμερικανικής οικονομίας, του εμπορίου και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.

Επιλεκτικός προστατευτισμός σε μία παγκόσμια οικονομία

Αντί να βλάπτουν τα Αμερικανικά συμφέροντα, όπως ισχυρίζεται η επίσημη έρευνα των Delta, American και United, οι υπηρεσίες της Emirates έχουν αυξήσει τις επιλογές των καταναλωτών, έχουν καλύψει ένα κενό της αγοράς με τη μεταφορά επιβατών σε προορισμούς που δεν εξυπηρετούν οι εγχώριοι αερομεταφορείς και συμβάλλουν στην οικονομία, το εμπόριο και τον τουρισμό των ΗΠΑ. Είναι σημαντικό ότι η Emirates προσφέρει επίσης μια εναλλακτική ανταγωνιστική λύση στις τρεις συμμαχίες των αεροπορικών εταιρειών με την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία που τους επιτρέπει να κρατούν τους ναύλους σε τεχνητά υψηλό επίπεδο.

Τον Ιανουάριο, μία  ανεξάρτητη έρευνα που δημοσιεύθηκε από οικονομολόγους και ακαδημαϊκούς των ΗΠΑ[v], εξέτασε τις επιπτώσεις του ανταγωνισμού των αεροπορικών εταιρειών του Κόλπου στον αριθμό των επιβατών και στα ναύλα των Αμερικάνικων εταιρειών στα διεθνή  δρομολόγια και διαπίστωσε ότι «η είσοδος των εταιρειών του Κόλπου τόνωσε την επιτάχυνση της ανάπτυξης της αγοράς» σε σχέση με τον όγκο της κυκλοφορίας μεταξύ των ΗΠΑ και της Μέσης Ανατολής. Η έρευνα καταλήγει ότι σε σχέση με άλλες αγορές «η είσοδος των εταιρειών του Κόλπου είναι πιθανό να έχει ως αποτέλεσμα μία πιο ανταγωνιστική αγορά που δείχνει, σε παγκόσμιο επίπεδο, ένα συνολικό κέρδος για την κοινωνία».

Ο Sir Tim Clark δήλωσε: «Μπορεί κανείς να υποστηρίξει ότι οι τρεις μεγάλοι αερομεταφορείς των ΗΠΑ απολαμβάνουν μια σειρά από αθέμιτα προνόμια, συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης στη μεγαλύτερη αεροπορική αγορά του κόσμου στο χώρο τους, αντιμονοπωλιακής ασυλίας για τα μέλη της κοινοπραξίας τους, το Άρθρο 11 και τη νομοθεσία επιχορήγησης για την χρηματοδότηση συνταξιοδοτικών προγραμμάτων, διάφορους τύπους στήριξης από μεμονωμένες πολιτείες και φοροαπαλλαγές καυσίμων. Θα μπορούσαμε να φτιάξουμε μία έρευνα παρόμοια με τη δική τους. Αλλά και πάλι δεν είναι αυτή η πραγματική ουσία του θέματος, αλλά η επιλογή των καταναλωτών και τα οφέλη των απευθείας διεθνών αεροπορικών συνδέσεων για πολλούς φορείς των ΗΠΑ που βρίσκονται εκτός της συμμαχίας των Delta, American και United».

«Πέρυσι σημειώθηκε ο αριθμός ρεκόρ των 75 εκατομμυρίων διεθνών επισκεπτών στις ΗΠΑ, τονώνοντας την οικονομία. Στόχος του Προέδρου Ομπάμα είναι αυτός ο αριθμός να φτάσει τα 100 εκατ. μέχρι το 2021 και η Emirates επιθυμεί να συμβάλλει στην επίτευξη αυτού του στόχου».

«Η συμφωνία ‘Ανοιχτοί Ουρανοί’ ανάμεσα στις ΗΠΑ και τα ΗΑΕ είναι πολύ επιτυχής για τους Αμερικανούς καταναλωτές, το εμπόριο και το σύνολο της οικονομίας. Δεν υπάρχει λόγος η κυβέρνηση των ΗΠΑ να παγώσει τη συγκεκριμένη συμφωνία ή να κάνει μια αντίθετη στροφή στην αντιμετώπιση της μόνο και μόνο για να προστατέψει τα συμφέροντα λίγων και των Ευρωπαίων συνεργατών τους. Ειδικά όταν ο περιορισμός ή η απαγόρευση των ανταγωνιστικών επιλογών θα είναι εις βάρος των συμφερόντων του καταναλωτή και θα επιδράσουν αρνητικά στις χιλιάδες των αμερικανικών επιχειρήσεων και βιομηχανιών που εξαρτώνται από τις αποτελεσματικές αεροπορικές συνδέσεις προκειμένου να είναι ανταγωνιστικές στην παγκόσμια αγορά».