Σύνταξη: tourismtoday.gr

Ανησυχίες για το ντάμπινγκ των αεροπορικών ναύλων από ορισμένους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους (LLC), εξέφρασε η Ένωση Αεροπορικών Εταιρειών Ευρωπαϊκών Περιφερειών (ERA).

Όπως υπογραμμίζει σε σημερινή ανακοίνωση της τέτοιες πρακτικές επηρεάζουν άμεσα τον ανταγωνισμό εντός της ευρωπαϊκής ενιαίας αγοράς.
Το ντάμπινγκ είναι μία μορφή αθέμιτου ανταγωνισμού καθώς τα προϊόντα πωλούνται σε τιμή που δεν αντικατοπτρίζει ακριβώς το κόστος παραγωγής τους.

Η ERA που απέφυγε να κατονομάσει τις συγκεκριμένες αεροπορικές εταιρείες στην ανακοίνωση, τονίζει ότι ορισμένοι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους βασίζονται στην «ανεύθυνη» πρακτική του διαχωρισμού των αεροπορικών ναύλων και των χαμηλότερων τιμών των εισιτηρίων κάτω από το λειτουργικό κόστος.

«Αυτές οι πρακτικές δημιουργούν περιττές και σημαντικές πιέσεις και επηρεάζουν άμεσα τον θεμιτό ανταγωνισμό, αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Η ERA πιστεύει ότι αυτή η πρακτική, ιδιαίτερα όταν πραγματοποιείται από αεροπορικές εταιρείες που έχουν λάβει κρατική ενίσχυση, θα πρέπει να διερευνηθεί καθώς πρόκειται για πλήρη κατάχρηση δημοσίων πόρων».

Εν μέσω της αύξησης του κόστους των καυσίμων, η ERA επισημαίνει ότι τα αεροπορικά εισιτήρια που κοστίζουν λιγότερο από 10 ευρώ αποτελούν «επαγγελματική αυτοκτονία» για αεροπορικές εταιρείες με διαφάνεια τιμών.
Σήμερα Παρασκευή 22 Ιουλίου, τα εισιτήρια απλής μετάβασης από το Ηνωμένο Βασίλειο προς διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις στη Ryanair πουλήθηκαν μεταξύ 9,40 και 11,80 ευρώ.

Η ένωση, η οποία εκπροσωπεί περισσότερες από 50 περιφερειακές αεροπορικές εταιρείες σε όλη την Ευρώπη, τόνισε ότι το ντάμπινγκ τιμών δημιουργεί «περιττή και σημαντική πίεση», ιδιαίτερα για τις μικρομεσαίες αεροπορικές εταιρείες.

H Montserrat Barriga γενική διευθύντρια της ERA δήλωσε ότι «ένα υγιές επίπεδο ανταγωνισμού είναι σημαντικό για τον κλάδο μας, αλλά η μείωση των περιθωρίων κέρδους των ανταγωνιστών με την πώληση εισιτηρίων σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές, ακόμη και κάτω από φόρους ή άμεσο κόστος, θα οδηγήσει σταδιακά τις αεροπορικές εταιρείες εκτός λειτουργίας και τελικά θα μειώσει τις επιλογές των καταναλωτών. και συνδεσιμότητα στην Ευρώπη.

Η ERA θα συνεχίσει να πιέζει για διαφάνεια στις τιμές και καθορίζει τις τιμές πάνω από τους φόρους στις τρέχουσες συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με την αναθεώρηση του Κανονισμού Αεροπορικών Υπηρεσιών αριθ. 1008/2008».

Πρόσθεσε επίσης πώς «με τον αντίκτυπο της πανδημίας, η ανάκαμψη του κλάδου μας είναι απίστευτα εύθραυστη και είναι ζωτικής σημασίας να προσελκύσουμε νέες προσλήψεις στο τεταμένο εργατικό δυναμικό μας.
Η αύξηση της πίεσης στη βιομηχανία και σε όσους εργάζονται σε αυτήν είναι εντελώς αντιπαραγωγική».