Σύνταξη: tourismtoday.gr

Μετά το Πάσχα αναμένεται το μεγάλο κύμα αφίξεων από την Κίνα στην Ευρώπη.
Αυτό αποκαλύπτει μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC) και από το Ερευνητικό Ινστιτούτο Εξωτερικού Τουρισμού Κίνας (COTRI).

Η μελέτη, αναλύει τις τάσεις και τις εξελίξεις, σχετικά με τον εξερχόμενο τουρισμό της Κίνας καθώς και κατά πόσο είναι εφικτά οικονομικά για τους Κινέζους τουρίστες τα ταξίδια στην Ευρώπη.

Τρία κύρια σημεία συμφόρησης

Με την επανεκκίνηση του εξερχόμενου τουρισμού από την Κίνα διαβατήρια, βίζες και αεροπορικές συνδέσεις, είναι τα τρία hot σημεία, που αναμένεται συμφόρηση.

  • Διαβατήρια: Τα γραφεία που είναι αρμόδια για την έκδοση διαβατηρίων ξεκίνησαν ξανά τις υπηρεσίες τους μετά από ένα διάλειμμα άνω του έτους. Οι περισσότεροι Κινέζοι θα πρέπει να κάνουν ξανά αίτηση για διαβατήριο.
  • Βίζες: Τα ξένα προξενεία στην Κίνα θα πρέπει να επαναφέρουν μεγαλύτερο αριθμό υπαλλήλων για τις αιτήσεις βίζας. Αυτό, πιθανότατα θα επιβραδύνει τη διεκπεραίωση τους επόμενους μήνες.
  • Αεροπορικές συνδέσεις: Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν αρχίσει να ανακοινώνουν την επανεγκατάσταση δρομολογίων από και προς την Κίνα. Ωστόσο, θα χρειαστούν επίσης αρκετοί μήνες για να προσφέρουν έναν σημαντικό αριθμό θέσεων σε προσιτές τιμές.

Θέλουν οι Κινέζοι να ταξιδέψουν στο εξωτερικό;

Σύμφωνα με την μελέτη «απολύτως ναι» και υπάρχουν δύο κύριες ομάδες ταξιδιωτών.

  • Οι Κινέζοι που έχουν επείγοντες λόγους μη αναψυχής για να ταξιδέψουν, συμπεριλαμβανομένων των επιχειρήσεων, των οικογενειακών συγκεντρώσεων, της εκπαίδευσης, της υγείας και άλλων.
  • Οι ταξιδιώτες αναψυχής, που σχεδιάζουν αποδράσεις στο εξωτερικό εντός 12 μηνών από την επαναλειτουργία.

Οι διαδικτυακές αναζητήσεις για πτήσεις, πληροφορίες προορισμού κ.λπ., έχουν αυξηθεί σημαντικά από τις 26 Δεκεμβρίου 2022.
Πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες αναφέρουν αιτήματα για προσκλήσεις για επιχειρηματικές αντιπροσωπείες.

Πόσοι Κινέζοι μπορούν να πληρώσουν για διεθνή ταξίδια

Τα εξερχόμενα ταξίδια ​​από την Κίνα είναι προσιτά για περίπου το 10% του πληθυσμού. Ταξίδια αναψυχής στην Ευρώπη μπορεί να κάνει το 7%, δηλαδή 100 εκατομμύρια άτομα.

Εισοδήματα έχουν χαθεί από στρώματα της κοινωνίας, ειδικά λόγω της κρίσης στην αγορά ακινήτων.
Ωστόσο, ο προϋπολογισμός που απαιτείται για ένα ταξίδι στην Ευρώπη δεν έχει επηρεαστεί, σε αντίθεση με τα σχέδια αγοράς ενός σπορ αυτοκινήτου ή ιδιωτικές επενδύσεις.

Το τμήμα της τουριστικής αγοράς της Κίνας που θα επηρεαστεί περισσότερο από τα οικονομικά προβλήματα είναι η αστική μεσαία τάξη.
Οι φιλοδοξίες τους για το πρώτο τους ταξίδι στην Ευρώπη ενδέχεται να παραμείνουν ανεκπλήρωτες για μερικά ακόμη χρόνια, μέχρι να σταθεροποιηθεί ξανά η οικονομική τους κατάσταση.

Πότε αναμένεται το μεγάλο κύμα ταξιδιωτών από την Κίνα στην Ευρώπη

Συνεχής αύξηση των αφίξεων από την Κίνα αναμένεται μετά το Πάσχα, ειδικά στο δεύτερο εξάμηνο του δεύτερου τριμήνου του 2023.

Η σεζόν θα παραταθεί στο τέταρτο τρίμηνο, καθώς οι πιο προσεκτικοί Κινέζοι τουρίστες αποφασίσουν να ταξιδέψουν ξανά αφού καταστεί σαφές ότι η Ευρώπη δεν είναι επικίνδυνος προορισμός, απολαμβάνοντας επίσης τις χαμηλότερες τιμές για μεταφορά και διαμονή που αναμένονται προς το τέλος του έτους.

Οι περισσότερες προσφορές ειδικού ενδιαφέροντος από Ευρωπαίους παρόχους για τους Κινέζους τουρίστες, θα δημιουργήσουν περισσότερες ευκαιρίες για μείωση του εύρους της εποχικότητας.

Πού θα ταξιδέψουν οι Κινέζοι

Η πλειονότητα των Κινέζων ταξιδιωτών αναμένεται να επιλέξει την Ασία. Ωστόσο, δείχνουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για την ανακάλυψη νέων προορισμών. Αυτό θα προσφέρει μια ευκαιρία στην Ευρώπη να αυξήσει το συνολικό της μερίδιο αγοράς.

Προορισμοί λιγότερο συμβατικοί για Κινέζους ταξιδιώτες (όπως για παράδειγμα, Ιρλανδία ή Πορτογαλία) μπορούν να συμπεριληφθούν στον χάρτη.

Τα πιο παραδοσιακά hotspots θα πρέπει να είναι πιο δημιουργικά, καθώς το ποσοστό των Κινέζων επισκεπτών στην Ευρώπη θα είναι χαμηλότερο από ό,τι πριν από την πανδημία.

Πόσο έχει αλλάξει η πανδημία το προφίλ του Κινέζου ταξιδιώτη

Οι Κινέζοι ταξιδιώτες έχουν διαφορετικές απαιτήσεις, προσδοκίες και συμπεριφορά σε σύγκριση με τις προ-COVID περιόδους.

Οι νέες τάσεις περιλαμβάνουν την αυξανόμενη σημασία των ταξιδιών σε μικρές ομάδες ή ανεξάρτητα οργανωμένα με την οικογένεια, τους φίλους ή τους συναδέλφους και όχι τα μεγάλα πακέτα περιηγήσεων μαζί με αγνώστους. Άλλες κορυφαίες τάσεις είναι:

  • Οι νέοι στην Κίνα ενδιαφέρονται πολύ για τη βιωσιμότητα και τα πράσινα θέματα, καθώς και η Κίνα υποφέρει από τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής.
  • Η αυθεντικότητα κερδίζει επίσης σημασία. Περισσότεροι επισκέπτες ενδιαφέρονται να μάθουν για τα τοπικά φαγητά και να έρθουν σε επαφή με την τοπική ζωή.
  • Τα συναισθήματα των Κινέζων στρέφονται προς τις συνδέσεις με την κοινότητα, την ευεξία, την τοπική προσαρμογή και την επιθυμία για μια απλοποιημένη διαμονή στον προορισμό.
  • Η φύση, οι υπαίθριες δραστηριότητες, οι περιηγήσεις με 4×4 και RV, επιλέγονται πλέον από πολλούς ταξιδιώτες. Το «glamping» είναι ο νέος τρόπος διακοπών για πολλούς Κινέζους.
  • Οι προσφορές ψηφιοποίησης, θα διαδραματίσουν επίσης μεγαλύτερο ρόλο στην απόφαση τους, επηρεαζόμενες από τις προσφορές υψηλής τεχνολογίας που αναπτύχθηκαν πρόσφατα στην κινεζική εγχώρια βιομηχανία τουρισμού και φιλοξενίας.
  • Θα δοθεί λιγότερη σημασία στις αγορές από ό,τι πριν, με τους προϋπολογισμούς να πηγαίνουν σε καλό φαγητό και δραστηριότητες.
  • Κάθε τμήμα της αγοράς θα αναζητήσει εξατομικευμένα προϊόντα που ταιριάζουν στα ειδικά ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις του τρόπου ζωής.
  • Νέοι σε ηλικία και μορφωμένοι ταξιδιώτες θα επισκεφθούν ακόμη και την Ευρώπη αναζητώντας ένα νέο μέρος για να ζήσουν και να ακολουθήσουν μια καριέρα εκτός Κίνας.

Αλλαγές στα κανάλια επικοινωνίας και διανομής

  • Πλέον υπάρχει μικρότερο ενδιαφέρον για ομάδες οργανωμένων περιηγήσεων και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για εκδρομές ειδικού ενδιαφέροντος για μικρότερες ομάδες.
  • Η σημασία των Key Opinion leaders (KOL) και των διασημοτήτων μειώνεται μετά από πολλά σκάνδαλα.
  • Οι πελάτες βασικής γνώμης (KOC) έχουν γίνει πιο σημαντικοί ως αυθεντική πηγή συστάσεων.

Το περιεχόμενο που δημιουργείται από τον χρήστη που εμφανίζεται στο Bilibili και στο Xiaohongshu έχει υψηλότερο αντίκτυπο με μικρότερο κόστος σε σύγκριση με το εμπορικό περιεχόμενο στο Weibo ή στα κανάλια Wechat με χαμηλό αριθμό τακτικών θεατών.

Προετοιμασία για το νέο κύμα Κινέζων επισκεπτών στην Ευρώπη

Πολλές εταιρείες και τουριστικοί οργανισμοί στην Ευρώπη έχουν μειώσει τους προϋπολογισμούς και το προσωπικό για την κινεζική. Πολλοί ειδικοί t.o. για την Κίνα αποσύρθηκαν ή εγκατέλειψαν τον κλάδο.

Ως εκ τούτου, υπάρχει επείγουσα ανάγκη για επανεκπαίδευση υπαλλήλων και στελεχών.
Μετά την επανεκκίνηση του εξερχόμενου τουρισμού της Κίνας φάνηκε πώς πολλοί τουριστικοί οργανισμοί δεν έχουν προετοιμαστεί.

Σύμφωνα με την μελέτη, οι ταξιδιωτικές εταιρείες και οι οργανισμοί θα χρειαστεί να ξεχάσουν ότι γνώριζαν σχετικά με τα χαρακτηριστικά των Κινέζων εξερχόμενων ταξιδιωτών.

Θα πρέπει να συλλέξουν πληροφορίες, να εντοπίσουν τα πιο κατάλληλα τμήματα της αγοράς και να προσαρμόσουν τα προϊόντα ώστε να ταιριάζουν με την αντίστοιχη ζήτηση και προσδοκίες.

Οι Κινέζοι τουρίστες θα εξακολουθούν να είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν χρήματα σε διεθνή ταξίδια, αλλά θα αξιολογήσουν πιο προσεκτικά την αξία που λαμβάνουν για τα χρήματά τους.

Η πρόβλεψη για τα ταξίδια των Κινέζων 2023/2024

Με βάση ένα μεσαίο/θετικό σενάριο (ανοσία αγέλης τον Απρίλιο/Μάιο, αύξηση του ΑΕΠ 3%-4%), για το 2023, η πρόβλεψη του COTRI για τους αριθμούς αφίξεων έχει ως εξής:

  • Χoνγκ Κονγκ: 32 εκατομμύρια
  • Μακάο: 16 εκατομμύρια
  • Ταϊβάν: 2 εκατομμύρια

Διεθνή ταξίδια

  • 1ο τρίμηνο: 8 εκατομμύρια
  • 2ο τρίμηνο: 12 εκατομμύρια
  • 3ο τρίμηνο: 20 εκατομμύρια
  • 4ο τρίμηνο: 20 εκατομμύρια

Το 2024, ο αριθμός των ταξιδιών αναμένεται να φτάσει ή και να ξεπεράσει το επίπεδο του 2019, ανάλογα με την πολιτική και οικονομική κατάσταση παγκοσμίως και στην Κίνα.

Πηγή: COTRI

Υπενθυμίζεται ότι από τις 6 Φεβρουαρίου, επιτρέπονται οι πωλήσεις εξερχόμενων ομαδικών και οργανωμένων ταξιδιών (πακέτο πτήσης + ξενοδοχείο), για ταξίδια στις ακόλουθες 20 χώρες: Ταϊλάνδη, Ινδονησία, Καμπότζη, Μαλδίβες, Σρι Λάνκα, Φιλιππίνες, Μαλαισία, Σιγκαπούρη, Λάος, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Αίγυπτος, Κένυα, Νότια Αφρική, Ρωσία, Ελβετία, Ουγγαρία, Νέα Ζηλανδία, Φίτζι, Κούβα και Αργεντινή.