Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι διεθνείς ταξιδιώτες στην Ευρώπη δίνουν προτεραιότητα στην ασφάλεια και την ποιότητα στις φετινές καλοκαιρινές αποδράσεις τους.
Αυτό αποκαλύπτει το τελευταίο Long-Haul Travel Barometer (LHTB) 2/2024 που δημοσιεύθηκε σήμερα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC) και την Eurail BV.

  • Ο ενθουσιασμός για ταξίδια αυξάνεται σε βασικές διεθνείς αγορές, με το 59% να ενδιαφέρεται για διακοπές στο εξωτερικό για το καλοκαίρι του 2024 (στο + 9% σε σύγκριση με το 2019).
  • Η απήχηση της Ευρώπης σταδιακά αυξάνεται, αν και με βραδύτερο ρυθμό, λόγω της ασφάλειας και της οικονομικής προσιτότητας ανησυχίες.
  • Ωστόσο, η Ευρώπη παραμένει κορυφαία επιλογή προορισμού, με το 41% ​​να σχεδιάζει να επισκεφτεί αυτό το καλοκαίρι (στο -4% από τα επίπεδα του 2019).

Η μελέτη σε τουρίστες από επτά μεγάλες αγορές του εξωτερικού (Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδά, Κίνα, Ιαπωνία, Νότια Κορέα και ΗΠΑ), αναλύει το ταξιδιωτικό συναίσθημα στην Ευρώπη για τους καλοκαιρινούς μήνες, από τον Μάιο έως τον Αύγουστο του 2024.

  • Οι τουρίστες από την Κίνα και τη Βραζιλία έχουν ισχυρότερη πρόθεση να επισκεφθούν την Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι, με το 62% και το 52% να προγραμματίζουν ένα ταξίδι. Και στις δύο χώρες, ο αριθμός αυτός οφείλεται σε μεγάλο βαθμό από πιο εύπορα άτομα.
  • Οι ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ και τον Καναδά επιδεικνύουν μια πιο προσεκτική προσέγγιση στα ευρωπαϊκά ταξίδια, με το ενδιαφέρον να αυξάνεται ελαφρά από πέρυσι σε 40% και 42% αντίστοιχα.
  • Η Αυστραλία και η Νότια Κορέα δείχνουν μέτριο ενθουσιασμό, καθώς το ενδιαφέρον βρίσκεται στο 37% και 35% αντίστοιχα.
  • Η Ιαπωνία δείχνει πιο περιορισμένο ενδιαφέρον στο 19%, καθώς η ταξιδιωτική ανάκαμψη από αυτή την αγορά συνεχίζει να είναι αργή.
  • Σε όλες τις αγορές, οι νεότεροι ταξιδιώτες (ηλικίες 18-24 και 34-49 ετών) και εκείνοι με υψηλότερα εισοδήματα δείχνουν τη μεγαλύτερη προτίμηση στα ευρωπαϊκά ταξίδια.

Σχολιάζοντας ο Miguel Sanz, πρόεδρος της ETC δήλωσε ότι “οι θετικές τάσεις που καταγράφουμε στην ταξιδιωτική συμπεριφορά είναι κερδοφόρα για ταξιδιώτες και προορισμούς. Βλέπουμε αυξημένο ενδιαφέρον για παραμονή μεγαλύτερης διάρκειας, επιτρέποντας στους τουρίστες να αναπτύξουν μια βαθύτερη σύνδεση με την τοπική κουλτούρα και να υποστηρίξουν τις επιχειρήσεις που κάνουν κάθε προορισμό μοναδικό.

Επιπλέον, το άνοιγμα σε ταξίδια εκτός εποχής αποτελεί μια χρυσή ευκαιρία για ομοιόμορφη διάδοση του τουρισμού καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της κοινωνικής και περιβαλλοντικής πίεσης των περιόδων αιχμής και στην καλύτερη υποστήριξη της οικονομίας των επισκεπτών των προορισμών.”

Η προσιτή τιμή έρχεται σε δεύτερη μοίρα στις ταξιδιωτικές προτεραιότητες

Η ασφάλεια έχει αναδειχθεί ως το κορυφαίο κριτήριο για τους ταξιδιώτες μεγάλων αποστάσεων όταν επιλέγουν έναν προορισμό στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι.

Σχεδόν οι μισοί (45%) δίνουν προτεραιότητα σε ευρωπαϊκούς προορισμούς που θεωρούνται ασφαλείς, σημειώνοντας αύξηση 9% σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2022 και 6% από το καλοκαίρι του 2023.

Η ποιοτική τουριστική υποδομή βρίσκεται στη δεύτερη θέση (38%), ακολουθούμενη από 7% αναζωπύρωση της προσφυγής εμβληματικών ορόσημων, από 29% το καλοκαίρι του 2023 σε 36% το καλοκαίρι του 2024.

Συμπεριλαμβάνεται για πρώτη φορά στην έρευνα, οι “σταθερές καιρικές συνθήκες” είναι ο κορυφαίος παράγοντας για το 31% των ερωτηθέντων. Η ευκολία διαδραματίζει επίσης σημαντικό ρόλο, καθώς το 20% των ταξιδιωτών επιλέγει προορισμούς στους οποίους μπορεί να προσεγγιστεί απευθείας πτήση και το 20% προτιμά έναν προορισμό με καλές σιδηροδρομικές συνδέσεις με άλλα σημεία ενδιαφέροντος.

Ενώ η προσιτή τιμή παραμένει μια εκτίμηση για το 23%, έχει μειωθεί από 32% πέρυσι. Αυτή η αλλαγή δείχνει ότι οι ταξιδιώτες εστιάζουν όλο και περισσότερο στην ποιότητα και την ασφάλεια, εκτιμώντας την ομαλή ταξιδιωτική εμπειρία πέρα ​​από τους αυστηρούς περιορισμούς του προϋπολογισμού.

Ταξίδια σε πολλές χώρες καθώς το ενδιαφέρον για μεγαλύτερες διακοπές αυξάνεται

Το 67% των ταξιδιωτών μεγάλων αποστάσεων προς την Ευρώπη επιλέγει δρομολόγια πολλών χωρών. Για διεθνή ταξίδια εντός της Ευρώπης, οι αεροπορικές εταιρείες πλήρους εξυπηρέτησης παραμένουν η προτιμώμενη επιλογή για το 51%.

Τα τρένα αναδεικνύονται ως η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή (30%) λόγω της ευελιξίας και της οικονομικής τους αποδοτικότητας στην πλοήγηση σε πολλούς προορισμούς.
Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους (29%) και τα εισιτήρια τρένου μονής/με επιστροφή (24%) είναι επίσης δημοφιλή μεταξύ των ταξιδιωτών που προσέχουν τον προϋπολογισμό.

Αντίθετα, το 21% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι σχεδίαζε μια εις βάθος επίσκεψη σε μια ενιαία ευρωπαϊκή χώρα. Για αυτά τα ταξίδια εσωτερικού, τα εισιτήρια τρένου μονής/με επιστροφή είναι η πιο δημοφιλής επιλογή (32%), προσφέροντας έναν βολικό και αποτελεσματικό τρόπο για να ταξιδέψετε μεταξύ πόλεων σε μικρές έως μεσαίες αποστάσεις.
Οι ταξιδιώτες που αναζητούν περισσότερη ελευθερία και ευελιξία επιλέγουν αντ’ αυτού την ενοικίαση αυτοκινήτου (29%).

Συνολικά, οι ταξιδιώτες επιδεικνύουν μια αλλαγή στις προτεραιότητες, με μια αυξανόμενη επιθυμία για πιο καθηλωτικές ταξιδιωτικές εμπειρίες.

Παρά την αυξανόμενη δημοτικότητα των ημερήσιων προϋπολογισμών μεσαίας κατηγορίας (€100-€200) από το 2019 (+8%), υπάρχει επίσης μεγαλύτερο ενδιαφέρον για παρατεταμένες διακοπές. Ενώ τα ταξίδια μιας έως δύο εβδομάδων παραμένουν η πιο δημοφιλής επιλογή (57%), οι αποδράσεις που ξεπερνούν τις δύο εβδομάδες έχουν αυξηθεί από 13% το 2019 σε 21% το 2024.

Οι ταξιδιώτες χωρίζονται μεταξύ υπεύθυνων συμπεριφορών και προτεραιότητας στην εξοικείωση

Για πρώτη φορά, η έρευνα εμβάθυνε επίσης στην ευελιξία των ταξιδιωτών για να διερευνήσει ορισμένες ταξιδιωτικές συμπεριφορές που σχετίζονται με αυξημένη κοινωνική και περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Συγκεκριμένα, το 53% ανέφερε ότι ήταν ανοιχτό να ταξιδέψει στην Ευρώπη σε περιόδους εκτός αιχμής , ελκυσμένο από πιθανή εξοικονόμηση κόστους και την ευκαιρία να γνωρίσουν τα εμβληματικά αξιοθέατα πιο στενά.

Ωστόσο, όταν πρόκειται για την επιλογή συγκεκριμένων προορισμών και εμπειριών, οι ταξιδιώτες συχνά δίνουν προτεραιότητα στην εξοικείωση.
Το 61% στρέφεται προς προορισμούς με καλά ανεπτυγμένες υποδομές και διάσημα αξιοθέατα. Ενώ η γοητεία των δημοφιλών σημείων παραμένει ισχυρή, το 39% δείχνει ενδιαφέρον να εξερευνήσει λιγότερο γνωστές τοποθεσίες σε όλη την Ευρώπη.

Μια παρόμοια προτίμηση είτε για νέες εμπειρίες είτε για εξοικείωση μπορεί να φανεί στον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιώτες αλληλεπιδρούν με τις τουριστικές επιχειρήσεις.
Οι μισοί θέλουν να υποστηρίξουν τοπικούς προμηθευτές, ενώ οι υπόλοιποι μισοί προτιμούν γνωστά καταλύματα, εστιατόρια και εμπορικά σήματα.