Σύνταξη: tourismtoday.gr

Ο αριθμός των Ευρωπαίων που σχεδιάζουν να κάνουν ταξίδια από τον Ιούνιο έως τον Νοέμβριο του 2023 μειώθηκε κατά 4% σε σύγκριση με πέρυσι, αλλά εξακολουθεί να παραμένει υψηλός στο 69%.

Όπως αποκαλύπτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC) οι Αυστριακοί, οι Ελβετοί και οι Γερμανοί ξεχωρίζουν ως οι πιο διστακτικοί παραθεριστές, με το 45%, το 56% και το 62% αντίστοιχα να έχουν ταξιδιωτικά σχέδια τους επόμενους μήνες.

Αντίθετα, οι Γάλλοι (80%), οι Βέλγοι (79%) και οι Βρετανοί (75%) είναι πιο πρόθυμοι να ταξιδέψουν την ίδια περίοδο.

Αν και η ύφεση στις ευρωπαϊκές ταξιδιωτικές προθέσεις μπορεί να εξηγηθεί από την επιβράδυνση της ζήτησης μετά την πανδημία, η μελέτη Monitoring Sentiment for Domestic and Intra-European Travel της ETC εκτιμά ότι οι οικονομικές πιέσεις επηρεάζουν τους παραθεριστές.

Ο Miguel Sanz, πρόεδρος της ETC, δήλωσε ότι «τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι οι ανησυχίες για τον πληθωρισμό και τα προσωπικά οικονομικά εξακολουθούν να υφίστανται μεταξύ των Ευρωπαίων ταξιδιωτών.

Ωστόσο, οι Ευρωπαίοι εξακολουθούν να είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν τους επόμενους μήνες.
Πολλοί αναζητούν εναλλακτικές ταξιδιωτικές επιλογές, αναζητούν πιο προσιτές εμπειρίες ή σκέφτονται να ταξιδέψουν εκτός εποχής για να αυξήσουν τους προϋπολογισμούς τους.

Συμβουλεύουμε τους προορισμούς και τις επιχειρήσεις να επωφεληθούν από αυτές τις τάσεις και να βοηθήσουν τους ταξιδιώτες να ξεφύγουν από την πεπατημένη και να ταξιδέψουν τους λιγότερο πολυάσχολους μήνες».

Οι Ευρωπαίοι επιλέγουν ταξίδια εκτός εποχής και πιο οικονομικούς προορισμούς

  • Σχεδόν το ένα τέταρτο (24%) των Ευρωπαίων ταξιδιωτών ανησυχεί για τη συνολική αύξηση του κόστους ταξιδιού (αύξηση κατά 6% έναντι του 2022).
  • Το 17% ανησυχεί για την οικονομική κατάσταση του.

Για να αντιμετωπίσουν τα αυξανόμενα έξοδα ταξιδιού, οι Ευρωπαίοι προσαρμόζουν συμπεριφορές πριν φτάσουν στον προορισμό τους και κατά την άφιξη τους.

  • Το 17% στοχεύει να ταξιδέψει εκτός εποχής για να έχει καλύτερες τιμές.
  • Το 14% σχεδιάζει να κάνει διακοπές σε προορισμούς που θεωρεί πιο προσιτούς.

Αναζητούν επίσης φθηνότερα αεροπορικά εισιτήρια, με το 13% να στοχεύει να κάνει κράτηση πτήσεων νωρίτερα από το συνηθισμένο για να έχει την καλύτερη προσφορά. Το 12% να σχεδιάζει να πετάξει με αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους.

Συνεχίζουν επίσης να προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους στον προορισμό τους, σύμφωνα με τους διαθέσιμους προϋπολογισμούς.

  • 17% θα μειώσει τα έξοδα αγορών.
  • 15% θα αναζητήσει φθηνότερα εστιατόρια.
  • 15% θα επιλέξει φθηνότερα καταλύματα.

Παράγοντες που προκαλούν ανησυχίες στους Ευρωπαίους ταξιδιώτες

  • Συνεχιζόμενος πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία (12%).
  • Υπερπλήρεις τουριστικοί προορισμοί (9%).
  • Πολιτικές κρατήσεων και ακύρωσης (9%).
  • Πιθανές ακραίες καιρικές συνθήκες (8%).

Ο ευχάριστος καιρός και οι ελκυστικές προσφορές διαμορφώνουν τα ταξιδιωτικά δρομολόγια των Ευρωπαίων

Η Ευρώπη παραμένει η πρώτη επιλογή. Το 59% να σχεδιάζει να κάνει διακοπές εντός της περιοχής, ενώ το 12% στοχεύει να κάνει ταξίδι εκτός Ευρώπης (αύξηση κατά 3% από το 2022).

Εν τω μεταξύ, η δημοτικότητα των ταξιδιών εσωτερικού μειώθηκε κατά 6%, με μόλις το 26% των ταξιδιωτών να επιλέγει μια «διαμονή» τους επόμενους μήνες.

Η Ισπανία παραμένει ο πιο δημοφιλής προορισμός για τους ταξιδιώτες, με το 8% να προγραμματίζει διακοπές εκεί, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (7%), την Ιταλία (7%), την Ελλάδα (5%) και την Κροατία (5%).

Ωστόσο, οι μεσογειακοί προορισμοί έχουν σημειώσει μείωση 10% στους επισκέπτες που στοχεύουν να ταξιδέψουν εκεί από πέρυσι.

Αντίθετα, προορισμοί όπως η Τσεχική Δημοκρατία, η Βουλγαρία, η Ιρλανδία και η Δανία παρουσιάζουν αύξηση της δημοτικότητας. Αυτό μπορεί να αποδοθεί στους ταξιδιώτες που αναζητούν λιγότερο πολυσύχναστους προορισμούς και πιο ήπιες θερμοκρασίες.

Πόσες ημέρες θα ταξιδέψουν

Παρά το αυξανόμενο κόστος διαβίωσης, οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες σχεδιάζουν πολλαπλά ταξίδια.

  • 33% στοχεύει να ταξιδέψει δύο φορές.
  • 30% σκέφτεται να κάνει μόνο ένα ταξίδι (4% χαμηλότερο από πέρυσι).
  • 26% θα ταξιδέψει τουλάχιστον τρεις φορές αυτό το καλοκαίρι και το φθινόπωρο.

Όσον αφορά στη διάρκεια, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες (36%) επιλέγουν να περάσουν λιγότερο από μια εβδομάδα (τέσσερις-έξι διανυκτερεύσεις) στον προορισμό τους, ενώ το 27% στοχεύει να μείνει επτά-εννιά νύχτες.

Οι εκδηλώσεις και τα επαγγελματικά ταξίδια ξανακερδίζουν έδαφος

Το ταξίδι σε έναν προορισμό για μια εκδήλωση αυξάνεται σε δημοτικότητα, καθώς το 10% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών σχεδιάζει να το κάνει μεταξύ Ιουνίου και Νοεμβρίου 2023, από 4% το 2022.

Επιπλέον, σημειώθηκε αύξηση 4% στα επαγγελματικά ταξίδια, με 9 % να σκοπεύουν να ξεκινήσουν ένα ταξίδι που σχετίζεται με τεργασία.

Παρά τη μείωση κατά 6% από την ίδια περίοδο το 2022, τα ταξίδια για αναψυχή παραμένουν η κορυφαία επιλογή για το 68% των Ευρωπαίων.