Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η κρίση του κόστους ζωής απειλεί τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων σε όλο τον κόσμο αυτόν τον χειμώνα. Η επιθυμία για τουρισμό στην Ευρώπη παραμένει στάσιμη σε βασικές αγορές.
Αυτό αποκαλύπτει το τελευταίο βαρόμετρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών (ETC) και της Eurail σε επτά αγορές του εξωτερικού, σε Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδά, Κίνα, Ιαπωνία, Ρωσία και ΗΠΑ.
Όπως υπογραμμίζει η μελέτη με την κρίση κόστους ζωής που αναμένεται να έχει καταστροφικό αντίκτυπο στους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών παγκοσμίως αυτόν τον χειμώνα, τα οικονομικά έχουν γίνει ο κύριος λόγος που το 24% δεν θα ταξιδέψει σε μεγάλες αποστάσεις.
Πιο ευαίσθητοι σε θέματα που αφορούν τα ταξίδια και τα χρήματα, είναι:
- Βραζιλιάνοι (55%).
- Καναδοί (31%).
- Αμερικανοί (30%).
Επιπλέον, οι ανησυχίες που σχετίζονται με τον Covid-19 εξακολουθούν να ενοχλούν πολλούς ταξιδιώτες.
Το 19% το δηλώνει ως λόγο για να μην ταξιδέψει στο εξωτερικό και ιδιαίτερα στην Ασία.
Το ταξιδιωτικό αίσθημα στην Ευρώπη
Το ταξιδιωτικό αίσθημα στην Ευρώπη παραμένει αδύναμο μεταξύ των Αμερικανών. Το 41% λέει ότι θα έχει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για ταξίδια σε ευρωπαϊκούς προορισμούς όταν βελτιωθούν τα οικονομικά του.
Σε ποιους προορισμούς στην Ευρώπη θα ταξιδέψουν οι Αμερικανοί
Από τους Αμερικανούς που σχεδιάζουν ένα ταξίδι στην Ευρώπη, περισσότεροι από τους μισούς (56%) θέλουν να επισκεφθούν πολλές χώρες.
Γαλλία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία στην κορυφή της ταξιδιωτικής τους λίστας.
Οι προτεραιότητες για τους Αμερικανούς τουρίστες
- Τουριστικές υποδομές υψηλής ποιότητας (35%).
- Ασφάλεια (33%).
- Τιμές (31%).
- Εμπειρίες στον προορισμό (23%).
Θετικό κλίμα για ταξίδια στην Ευρώπη από τον Καναδά
Η επανέναρξη των πτήσεων και η σταδιακή άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών στον Καναδά οδήγησαν σε ένα θετικό κλίμα για επίσκεψη στην Ευρώπη και μπορεί να σηματοδοτήσει την έναρξη της ανάκαμψης στα διεθνή ταξίδια, σύμφωνα με την μελέτη.
Σχεδόν το 60% των Καναδών που θέλουν να έρθουν στην Ευρώπη επιθυμούν ταξίδια σε πολλές χώρες.
Στην κορυφή της λίστας επιθυμιών προορισμού τους είναι η Γαλλία, η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Η εξερεύνηση της πολιτιστικής και ιστορικής κληρονομιάς της Ευρώπης είναι το κύριο ταξιδιωτικό κίνητρο για τους Καναδούς.
Οι Βραζιλιάνοι έτοιμοι να επιστρέψουν στην Ευρώπη
Ομοίως, το ταξιδιωτικό κλίμα είναι θετικό στους Βραζιλιάνους, με το 55% να επιθυμεί να επισκεφθεί ευρωπαϊκούς προορισμούς τους επόμενους μήνες.
Αναμένεται ότι το ενδιαφέρον για την περιοχή θα συνεχίσει να αυξάνεται, εν μέρει λόγω της βελτιωμένης αεροπορικής συνδεσιμότητας μεταξύ της Βραζιλίας και των ευρωπαϊκών πόλεων.
Η Πορτογαλία (41%) βρίσκεται στην κορυφή της λίστας ως ο προτιμώμενος προορισμός για τους Βραζιλιάνους ταξιδιώτες.
Ο Covid-19 εξακολουθεί να αποτρέπει τους Κινέζους ταξιδιώτες
Παρά τη στρατηγική μηδενικού Covid, το κινεζικό ταξιδιωτικό κλίμα στην Ευρώπη έχει γίνει θετικό.
Το 64% ελπίζει να επισκεφθεί έναν ευρωπαϊκό προορισμό τους επόμενους μήνες.
Ωστόσο, οι ανησυχίες για τον Covid-19 παραμένουν το κύριο εμπόδιο, με το 39% των Κινέζων να το δηλώνουν ως λόγο για να μην ταξιδέψουν τον από τον Σεπτέμβριο έως τον Δεκέμβριο του 2022.
Περισσότεροι από το ένα τέταρτο των Κινέζων (29%) πιστεύουν ότι είναι ακόμα πολύ περίπλοκο να ταξιδέψουν στο εξωτερικό λόγω Covid-19.
Ιάπωνες και Αυστραλοί
Η Ιαπωνία είναι μια αγορά που αποστρέφεται περισσότερο τον κίνδυνο, καθώς το επίπεδο κλίματος για ταξίδια στο εξωτερικό παρέμεινε αρνητικό από την έναρξη της πανδημίας.
Από όλους τους Ιάπωνες που συμμετείχαν στην μελέτη, μόνο το 22% σκέφτεται να κάνει ένα μακρινό ταξίδι τους επόμενους μήνες, με το 13% να έχει κατά νου την Ευρώπη.
Σχεδόν το 60% των Αυστραλών σχεδιάζει ένα ταξίδι στο εξωτερικό μέχρι το τέλος του 2022, με το 38% να σκέφτεται έναν ευρωπαϊκό προορισμό.
Κατά την επιλογή ενός προορισμού διακοπών, η αντιληπτή ασφάλεια και η ποιότητα της τουριστικής υποδομής είναι υψίστης σημασίας για τους Αυστραλούς.
Σε σύγκριση με άλλες αγορές, δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στο κόστος των υπηρεσιών και των προϊόντων στους προορισμούς.
Μειώνεται ο αριθμός των Ρώσων που σχεδιάζουν ταξίδια στην Ευρώπη
Το ταξιδιωτικό αίσθημα των Ρώσων παραμένει κάτω από τα αντίστοιχα φθινοπωρινά επίπεδα τα τελευταία χρόνια.
Αντανακλά τη γεωπολιτική κατάσταση και τα τρέχοντα εμπόδια για τους Ρώσους να ταξιδέψουν εκτός της χώρας τους, λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν με τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Η Τουρκία, η οποία κράτησε την αεροπορική συνδεσιμότητα και τα σύνορα της ανοιχτά στους Ρώσους πολίτες, είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός μεταξύ των ταξιδιωτών.
Τα οικονομικά αλλάζουν σημαντικά τις ταξιδιωτικές επιλογές
«Είναι θετικό να βλέπουμε μια συνεχή βελτίωση στο κλίμα των ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων, δήλωσε ο Luis Araujo, πρόεδρος της ETC.
Ωστόσο, αυτό το τελευταίο βαρόμετρο ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων αντανακλά τις αρνητικές επιπτώσεις που έχει το αυξημένο κόστος ζωής στην ικανότητα των ανθρώπων να ταξιδεύουν διεθνώς.
Είναι πιθανό τα προσωπικά οικονομικά να αλλάξουν σημαντικά τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων τους επόμενους μήνες.
Αυτή είναι μια κατάσταση την οποία η ETC και τα μέλη της έχουν δεσμευτεί να παρακολουθούν στενά και να αντιμετωπίζουν».