Ο διευθύνων σύμβουλος της Etihad Airways ανέφερε σήμερα ότι ο αερομεταφορέας ενδέχεται να ακυρώσει παραγγελίες αεροσκαφών δισεκατομμυρίων δολαρίων με την Airbus και την Boeing, λέγοντας ότι η αεροπορική εταιρεία έχει λίγο χρόνο πριν λάβει μια τέτοια απόφαση.

Μετά από μια ανεπιτυχή προσπάθεια να ανταγωνιστεί τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες του Κόλπου, Emirates και Qatar Airways την περασμένη δεκαετία, η κρατική εταιρεία αναδιαρθρώνεται υπό τη νέα διοίκηση με επικεφαλής τον Tony Douglas.

Όταν ρωτήθηκε σχετικά με τις παραγγελίες των Airbus A320neo και Boeing 777X που δόθηκαν από την προηγούμενη διοίκηση, ο Douglas είπε ότι η αεροπορική εταιρεία επικεντρώθηκε στη μακροπρόθεσμη επέκταση και ότι δεν είχε ληφθεί τελική απόφαση.

Η αβεβαιότητα σχετικά με την παράδοση και το πότε ο κλάδος θα ανακάμψει από την πανδημία επιδείνωσε τη δυσκολία καθορισμού των μελλοντικών σχεδίων του στόλου της, είπε.

“Οι κατασκευαστές δεν μπορούν να εγγυηθούν πότε θα παραδοθούν και έχετε μια αγορά που δεν ξέρετε πότε θα ανακάμψει.”

Η αεροπορική εταιρεία είχε στη διάθεσή της τρία χρόνια για να αποφασίσει τι θα κάνει με την αγορά του A320neo, ενώ η απόφαση 777X ήταν «μακριά στο δρόμο».

Η Airbus αρνήθηκε να σχολιάσει. Η Boeing δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.

Η τελευταία έκδοση της Boeing του αεροσκάφους 777 με διπλό διάδρομο ευρείας ατράκτου της Boeing έχει καθυστερήσει και και οι δύο κατασκευαστές αντιμετώπισαν προκλήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Σύμφωνα με τους κατασκευαστές αεροπλάνων, η Etihad, η οποία βρίσκεται στη μέση μιας πενταετούς μείωσης για να γίνει «αεροπορική εταιρεία μεσαίου μεγέθους», έχει 26 αεροπλάνα A320neo και 25 777X κατά παραγγελία.

Θα συνεχίσει να δέχεται αεροσκάφη Airbus A350-1000 και Boeing 787 Dreamliner, τα οποία  είπε ότι θα αποτελέσουν τη ραχοκοκαλιά του στόλου, ο οποίος θα μειωθεί σε 65 αεροσκάφη.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα τους, η Etihad διαθέτει 93 αεροσκάφη. Ο Douglas είπε επίσης ότι ο σημερινός στόλος των A320 των 30 δυνάμεων αναμφίβολα θα μειωθεί στο μισό όταν μειωθούν οι επιχειρήσεις, εστιάζοντας σε προσοδοφόρες διαδρομές.

Έχει ανακοινώσει προηγουμένως τις προθέσεις της να αποσύρει τα πέντε αεροπλάνα της 777-300ER από τον επιβατικό στόλο και έχει καθηλώσει τα δέκα Airbus A380 από την έναρξη της επιδημίας.

“Όταν η αγορά επιστρέψει στη βιωσιμότητα, θα εξετάσουμε πώς να κλιμακώσουμε. Δεν πρόκειται να επιστρέψουμε ποτέ στην τρέλα” ,σύμφωνα με τον Douglas.