Η ευρωπαϊκή αεροπορία αν δεν πάρει μέτρα θα αποτύχει να αντεπεξέλθει στη ζήτηση για πτήσεις κατά τα επόμενα 20 χρόνια και περίπου 160 εκατομμύρια επιβάτες δεν θα μπορούν να πετάξουν μέχρι το 2040, σύμφωνα με νέα μελέτη του Eurocontrol.

Το πιο πιθανό σενάριο που παρουσιάζεται στην μελέτη (αύξηση 1,9% / έτος) δείχνει αύξηση κατά 53% στις πτήσεις έως το 2040 – σε 16,2 εκατομμύρια ετησίως. Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικοί ανοδικοί κίνδυνοι για αυτήν την πρόβλεψη που μπορεί να φτάσει έως και το 84%.

Τέσσερις χώρες θα έχουν περισσότερες από 3.000 επιπλέον πτήσεις την ημέρα (Ηνωμένο Βασίλειο, Τουρκία, Γαλλία και Γερμανία). Παρόλο που τα αεροδρόμια διευρύνουν τα σχέδια χωρητικότητας τους, ενώ τα 20 κορυφαία αεροδρόμια σχεδιάζουν να προσθέσουν 2,4 εκατομμύρια κινήσεις διαδρόμου, αυτό δεν θα είναι αρκετό.

Στο πιο πιθανό σενάριο, 1,5 εκατομμύρια πτήσεις – 160 εκατομμύρια επιβάτες – δεν θα είναι σε θέση να πετάξουν μέχρι το 2040.

“Η Ευρώπη αγωνίζεται ήδη να αντιμετωπίσει τα επίπεδα της κυκλοφορίας φέτος, τόνισε ο Eamonn Brennan, γενικός διευθυντής του Eurocontrol.

Το πιο πιθανό σενάριο μας προβλέπει αύξηση 1,9% ετησίως από τώρα μέχρι το 2040. Αυτό σημαίνει 16,2 εκατομμύρια πτήσεις ετησίως. Αλλά θα μπορούσε να φτάσει τα 19,5 εκατομμύρια πτήσεις ετησίως στο σενάριο με την υψηλότερη ανάπτυξη.

Όσον αφορά το πιο πιθανό σενάριο μας, δεν θα υπάρχει αρκετή χωρητικότητα για περίπου 1,5 εκατομμύρια πτήσεις ή 160 εκατομμύρια επιβάτες το 2040.

Τα στοιχεία είναι ζωτικής σημασίας για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής καθώς προετοιμάζονται για το μέλλον. Είναι προφανές ότι πρόκειται για μια μακροπρόθεσμη πρόβλεψη, ώστε να έχουμε χρόνο για να αντιμετωπίσουμε τα ζητήματα που εγείρει, αλλά να παράσχουμε περισσότερες δυνατότητες και ειδικά σε αυτή την κλίμακα απαιτεί μακροπρόθεσμο προγραμματισμό. Ως εκ τούτου, πιστεύω ότι πρέπει να εξετάσουμε το ζήτημα επειγόντως.”

Η μελέτη εκτιμά ότι έως το 2040, 16 αεροδρόμια θα είναι πολύ κυκλοφοριακά φορτωμένα και θα λειτουργούν κοντά στην ικανότητα για μεγάλο μέρος της ημέρας (από 6 αεροδρόμια σήμερα).

Ως αποτέλεσμα αυτής της συμφόρησης, ο αριθμός των επιβατών που καθυστέρησαν από 1 έως 2 ώρες θα αυξηθεί από περίπου 50.000 κάθε μέρα τώρα σε περίπου 470.000 την ημέρα το 2040.