Η εταιρεία παγκόσμιας έρευνας αγοράς Euromonitor International δημοσίευσε την έκθεση Top Five Digital Consumer Trends για το 2024.

Η ετήσια έκθεση αποκαλύπτει αναδυόμενες τάσεις που παρέχουν πληροφορίες για τις εξελισσόμενες αξίες των ψηφιακών καταναλωτών και διερευνά πώς η συμπεριφορά τους επαναπροσδιορίζει τα κίνητρα και τις ανάγκες των αγορών τους. Εξετάζει επίσης τις τεχνολογικές εξελίξεις το επόμενο έτος που θα συνεχίσουν να αναδιαμορφώνουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών.

Οι πέντε κορυφαίες τάσεις των ψηφιακών καταναλωτών του Euromonitor το 2024 είναι:

Διαισθητικό ηλεκτρονικό εμπόριο: Η αυξανόμενη επιρροή των ψηφιακών καναλιών μεταξύ των καταναλωτών ασκεί πίεση στις εταιρείες να βελτιώσουν την διαδικτυακή εμπειρία. Αυτό είναι δυνατό λόγω των εξελισσόμενων στρατηγικών συλλογής δεδομένων και των αναδυόμενων τεχνολογιών, από AR έως IoT έως Gen AI. Αυτές οι εξελίξεις έχουν τη δυνατότητα να μεταμορφώσουν την εμπειρία αγορών στο διαδίκτυο, οδηγώντας σε μια πιο διαισθητική εμπειρία.

TikTok Economy: Οι ψηφιακοί καταναλωτές συρρέουν στο TikTok και στο Douyin, δίδυμες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης που έχουν αγκαλιάσει περιεχόμενο βίντεο μικρής μορφής. Καθώς οι βάσεις χρηστών των TikTok και Douyin συνεχίζουν να επεκτείνονται, αυτές οι πλατφόρμες θα γίνουν ακόμη πιο σημαντικές για τις στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ των επωνυμιών. Αν και οι καμπάνιες μέσων κοινωνικής δικτύωσης που καθοδηγούνται από την επωνυμία μπορούν να είναι αποτελεσματικές, οι πιο επιτυχημένες στρατηγικές μάρκετινγκ θα είναι αυτές που μπορούν να αξιοποιήσουν αποτελεσματικά τη δύναμη των αυθεντικών.

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από την Oxford Economics , οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (SMB) των ΗΠΑ που διέθεταν εμπορία ή διαφήμιση στο TikTok απέφεραν έσοδα σχεδόν 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023. Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι σχεδόν το 40% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων λένε ότι το TikTok είναι κρίσιμο για ύπαρξης, η οποία φιλοξενεί επτά εκατομμύρια επιχειρήσεις και 170 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες στις ΗΠΑ

Η Oxford Economics σε άλλη έκθεση διαπίστωσε επίσης ότι οι μικρές επιχειρήσεις στο TikTok συνεισέφεραν επιπλέον 4,8 δισεκατομμύρια ευρώ στις οικονομίες της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Ολλανδίας και του Βελγίου το 2023.

Outsmart Online: Σε ένα πλαίσιο αυξανόμενης μακροοικονομικής αβεβαιότητας και αυξανόμενης ψηφιοποίησης, οι καταναλωτές αναζητούν διαδικτυακές πλατφόρμες αφιερωμένες στην εξάλειψη των καλύτερων προσφορών. Οι μάρκες πρέπει να περιηγηθούν στο νέο ψηφιακό τοπίο με τρόπους που δεν αποξενώνουν τους πελάτες τους. H καλύτερη στρατηγική για τις επωνυμίες είναι να προσφέρουν συνεπή, σαφή μηνύματα σχετικά με την αξία που παρέχουν τα προϊόντα τους.​

Recommerce 2.0: Το Recommerce αυξάνεται και εξελίσσεται παγκοσμίως, καθοδηγούμενο από περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένους, φειδωλούς και τεχνολογικούς νεότερους καταναλωτές. Καθώς οι καταναλωτές συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο το κλίμα και έχουν επίγνωση των δαπανών τους, το επανεμπόριο θα συνεχίσει να επεκτείνεται σε νέες κατηγορίες και να προσθέτει περισσότερες υπηρεσίες με γνώμονα την αξία. Περισσότερες εταιρείες θα συνειδητοποιήσουν το δυναμικό του επανεμπορίου για βιωσιμότητα και νέα έσοδα, οδηγώντας σε αυξημένη καινοτομία και επενδύσεις στον τομέα.​

Ανανεωμένες αποδόσεις: Οι καταναλωτές ήθελαν εδώ και καιρό αποδόσεις χωρίς προβλήματα, αλλά η επίτευξη αυτής της προσδοκίας δεν ήταν χωρίς προκλήσεις. Οι έμποροι λιανικής που αναζητούν μακροπρόθεσμη επιτυχία θα πρέπει να έχουν μια ολιστική άποψη της εμπειρίας των πελατών από την ανακάλυψη έως την αγορά έως την επιστροφή. Οι συγκλίνουσες τάσεις, όπως η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου, το κλείσιμο καταστημάτων και οι πιο βιώσιμες στρατηγικές, επανέρχονται στην ημερήσια διάταξη. Οι νέες τεχνολογίες και οι συνεργασίες ανοίγουν το δρόμο για μια πιο ευχάριστη εμπειρία επιστροφής για τους αγοραστές. Το πιο σημαντικό, δεν θα τιμωρήσουν τους πελάτες που μπορεί να χρειαστεί ακόμα να επιστρέψουν προϊόντα.

Η Michelle Evans, Global Lead of Retail and Digital Insights στο Euromonitor International, δήλωσε :

«Η προσεκτική και συνειδητή κατανάλωση αυξάνεται. Το κόστος μιας αγοράς, είτε αυτό το κόστος είναι χρηματικό είτε περιβαλλοντικό, ήταν στο επίκεντρο των ψηφιακών καταναλωτών το 2023 και θα συνεχίσει να είναι το 2024. Η εξοικονόμηση χρημάτων παίζει ρόλο στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές επιδιώκουν να ξεπεράσουν τις επωνυμίες στο διαδίκτυο ή να ενταχθούν στο κίνημα μεταπώλησης. ,

«Οι καταναλωτές αναζητούν επίσης περισσότερη δύναμη στις σχέσεις τους με τα εμπορικά σήματα. Αυτό επικρατεί τόσο στις τάσεις TikTok Economy όσο και στις τάσεις Outsmart Online, οι οποίες στις ρίζες τους αφορούν τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να τους δώσουν μεγαλύτερη φωνή στη σχέση καταναλωτή-μάρκας. Το όφελος από την ακρόαση από τους καταναλωτές σχετικά με τις επωνυμίες είναι ότι οδηγεί σε πιο αυθεντικές αλληλεπιδράσεις, κάτι που εκτιμάται από νεότερους καταναλωτές όπως η Gen Z. ​

«Με διπλάσιους ψηφιακούς καταναλωτές στον κόσμο σε σύγκριση με πριν από μια δεκαετία και τις δαπάνες για αγαθά και υπηρεσίες στο Διαδίκτυο υπερδιπλασιασμένες σε αυτό το χρονικό πλαίσιο, είναι σημαντικό να προετοιμαστούν στρατηγικές έχοντας κατά νου αυτούς τους ψηφιακά καταλαβαίους αγοραστές», δήλωσε η Evans .