Τοποθεσίες που χρησιμοποιούνται για γυρίσματα στην τηλεόραση και για ταινίες και πιο οικονομικοί προορισμοί dupe που αντικαθιστούν τους δημοφιλέστερους, πρόκειται να κυριαρχήσουν μεταξύ των ταξιδιωτών το 2024 σύμφωνα με την Expedia.

Οι ειδικοί του Expedia Group (Expedia, Hotels.com και Vrbo) δημοσίευσαν τις ταξιδιωτικές τάσεις του 2024 την Τετάρτη (8 Νοεμβρίου) αποκαλύπτοντας τι πρόκειται να οδηγήσει τους παραθεριστές τη νέα χρονιά.

Οι τάσεις βασίζονται στα απαράμιλλα ταξιδιωτικά δεδομένα πρώτου μέρους της εταιρείας, καθώς και σε μια παγκόσμια έρευνα καταναλωτών με 20.000 ταξιδιώτες.

Οι οκτώ τάσεις αποκαλύπτουν τα πάντα, από κορυφαίους ταξιδιωτικούς προορισμούς για να προσέχετε μέχρι τεχνολογία που θα χρησιμοποιήσετε για να βελτιώσετε τις διακοπές σας και τα πάντα στο μεταξύ.

Η Πρόεδρος της Expedia for Business, Ariane Gorin, δήλωσε: «Με το Unpack ’24 εμβαθύνουμε στις γνώσεις μας για να αποκαλύψουμε απροσδόκητους προορισμούς και ενδιαφέροντα κίνητρα πίσω από τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων.

«Από το «ξηρό ταξίδι» μέχρι το ταξίδι για να δείτε την Taylor Swift ή την Beyoncé και την αυξανόμενη γοητεία σε μέρη όπως το Περθ, το Παλέρμο και η Πάρος, αυτές οι τάσεις καθορίζουν το τοπίο των ταξιδιών το 2024».

Ακολουθούν οι ταξιδιωτικές τάσεις των Expedia Groups για το 2024:

Τοποθεσίες τηλεόρασης και ταινιών

Οι τοποθεσίες που χρησιμοποιούνται για γυρίσματα στην τηλεόραση και σε ταινίες πρόκειται να είναι δημοφιλείς μεταξύ των ταξιδιωτών το 2024, σύμφωνα με την Expedia.

Από μέρη όπως η Ταϊλάνδη – που χρησιμοποιείται για τα γυρίσματα της δημοφιλούς σειράς του HBO The White Lotus και η Ελλάδα – που εμφανίζεται στη νέα κατασκοπευτική ταινία Argylle (με πρωταγωνιστές τους Dua Lipa, Henry Cavill και Bryce Dallas Howard) μέχρι μέρη λίγο πιο κοντά στο σπίτι όπως το Λονδίνο, το Bath και το Windsor (Bridgerton και The Crown του Netflix) υπάρχουν μια σειρά από τοποθεσίες που αναμένεται να είναι δημοφιλείς μεταξύ των ταξιδιωτών το 2024 λόγω αυτής της τάσης.

Δεδομένης της δημοτικότητας αυτής της ταξιδιωτικής τάσης, η Expedia, η Hotels.com και η Vrbo συνέταξαν την πρώτη της πρόβλεψη “set-jetting” προβλέποντας ποιους προορισμούς εμπνευσμένους από την ψυχαγωγία θα κατευθυνθούν οι ταξιδιώτες το 2024 (βάσει των επερχόμενων εκδόσεων εκπομπών και ταινιών και των ταξιδιωτικών δεδομένων) :

  • Ταϊλάνδη εμπνευσμένη από την 3η σεζόν του «The White Lotus».
  • Το Παρίσι εμπνευσμένο από την 4η σεζόν του «Emily in Paris».
  • Τα Highlands της Σκωτίας εμπνευσμένα από τις υπόλοιπες σεζόν του “Outlander”.
  • Λονδίνο, Μπαθ και Γουίνδσορ, Ηνωμένο Βασίλειο εμπνευσμένα από τη νέα σεζόν του «Brigerton» και «The Crown» σεζόν 6.
  • Η Μάλτα είναι εμπνευσμένη από τη νέα ταινία «Gladiator 2».
  • Κορέα εμπνευσμένη από το «Squid Game» σεζόν 2.
  • Η Ρουμανία εμπνευσμένη από τη 2η σεζόν «Τετάρτη».
  • Οι Μπαχάμες εμπνευσμένες από τη νέα εκπομπή της Apple TV «Bad Monkey».
  • Η Αυστραλία είναι εμπνευσμένη τόσο από το «Faraway Downs» του Baz Luhrmann και από το prequel του Mad Max «Furiosa».
  • Η Ελλάδα εμπνευσμένη από το νέο κατασκοπευτικό θρίλερ δράσης «Argylle».

Αντικατάσταση γνωστών προορισμών

Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με την τάση του «χαζού», είναι μια προσιτή εναλλακτική λύση σε ένα δημοφιλές προϊόν και έχει γίνει εξαιρετικά δημοφιλής στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, ειδικά στο TikTok.

Η Expedia έχει δημιουργήσει τη δική της λίστα με τους απατεώνες προορισμούς για το 2024 με ταξιδιώτες που θέλουν να εξοικονομήσουν χρήματα στις διακοπές τους, αλλά εξακολουθούν να έχουν την ίδια φανταστική εμπειρία.

Η λίστα με τα Destination Dupes της Expedia 2024

  • Πάρος (αντί για τη Σαντορίνη)
  • Περθ (αντί για το Σίδνεϊ)
  • Λίβερπουλ (αντί για Λονδίνο)
  • Παλέρμο (αντί για τη Λισαβόνα)
  • Κουρασάο (αντί για τον Άγιο Μαρτίνο)
  • Κεμπέκ Σίτι (αντί για τη Γενεύη)
  • Μέμφις (αντί για Νάσβιλ)
  • Πατάγια (αντί για την Μπανγκόκ)
  • Ταϊπέι (αντί για τη Σεούλ)
  • Σαπόρο (αντί για Zερμάτ)

Τουρισμός περιήγησης

Οι τιμές των εισιτηρίων για μεγάλες συναυλίες συνέχισαν να αυξάνονται το 2023, με περιοδείες όπως οι Eras της Taylor Swift και οι Renaissance της Beyonce να έχουν αντίκτυπο.

Οι θεατές της συναυλίας αρχίζουν να κοιτάζουν πέρα ​​από τον τοπικό τους χώρο για μια φθηνότερη συναυλιακή εμπειρία και η Expedia προβλέπει ότι η τάση “Τουρισμός περιοδειών” θα συνεχιστεί το 2024.

Υπάρχουν πολλά μεγάλα ονόματα στο δρόμο το 2024, συμπεριλαμβανομένων των Swift, Madonna, Metallica, Olivia Rodrigo, Jonas Brothers και Foo Fighters.

Οι ειδικοί στα ταξίδια είπαν: «Σχεδόν το 70% των ερωτηθέντων στην έρευνα λένε ότι είναι πιο πιθανό να ταξιδέψουν σε μια συναυλία εκτός της πόλης τους, με πάνω από το 40% να λέει ότι θα ταξίδευε για μια συναυλία ως δικαιολογία για να επισκεφτεί ένα νέο μέρος.

Ταξίδια αποτοξίνωσης

Τα ταξίδια και το αλκοόλ φαίνεται πως σχετίζονται άμεσα καθώς πολλοί ταξιδιώτες επιλέγουν προορισμούς και ξενοδοχεία που προσφέρουν επιλογές ποτών χωρίς αλκοόλ

Η Hotels.com είπε: «Περισσότερο από το 40% των ταξιδιωτών λένε ότι είναι πιθανό να κάνουν κράτηση για ένα ταξίδι αποτοξίνωσης τον επόμενο χρόνο και οι μισοί ταξιδιώτες λένε ότι θα τους ενδιέφερε να μείνουν σε ξενοδοχεία που προσφέρουν εύκολα προσβάσιμες επιλογές ποτών χωρίς αλκοόλ.

Ένας στους 4 λέει ότι ο κύριος λόγος για να πίνει λιγότερο στις διακοπές είναι να διατηρεί τον έλεγχο και να νιώθει καλύτερα συναισθηματικά και σωματικά, και παραδόξως, η παρακολούθηση αθλητικών εκδηλώσεων ήταν ο κύριος λόγος που οι ταξιδιώτες είπαν ότι είναι πιθανό να μειώσουν την κατανάλωση αλκοόλ ενώ ταξιδεύουν

Vibe Check-in

Μαζί με την αναζήτηση συγκεκριμένων ανέσεων ή αξιολογήσεων με αστέρια, το συνολικό vibe ενός ξενοδοχείου γίνεται ένας ισχυρός δείκτης των επιλογών ξενοδοχείων των ταξιδιωτών, σύμφωνα με τη Hotels.com και την Expedia.

Οι κριτικές επισκεπτών που αναφέρουν τη λέξη “vibe” έχουν αυξηθεί κατά μέσο όρο 1.090% από έτος σε έτος και 9 στους 10 ταξιδιώτες λένε ότι η ατμόσφαιρα ενός ξενοδοχείου είναι σημαντική κατά την κράτηση.

Μερικά από τα πιο δημοφιλή vibes κατά την αναζήτηση ξενοδοχείων περιλαμβάνουν:

  • «Σύγχρονη ατμόσφαιρα»
  • «Βιομηχανικό vibe»
  • “Ρετρό vibe”
  • «Πάρτυ Vibe».

Ταξίδια ειδικών περιστάσεων

Οι ταξιδιώτες που γιορτάζουν ειδικές περιστάσεις πρόκειται να είναι μια άλλη τάση που μπορούμε να περιμένουμε να δούμε περισσότερα το 2024, λέει η Vrbo και η Expedia.

Από τα Puppymoons και τα πρώτα ραντεβού μέχρι το Plate Dates (μαγειρεύοντας και τρώγοντας ένα γεύμα μαζί) και τα γενέθλια και όλα τα ενδιάμεσα, κάθε είδους go-casions είναι στις κάρτες για τους ταξιδιώτες το 2024.

Ένας στους τέσσερις ανθρώπους λέει ότι ψάχνει «κάθε δικαιολογία» για να ξεφύγει με τα αγαπημένα του πρόσωπα, ενώ το ένα τρίτο των ταξιδιωτών σχεδιάζει να κάνει περισσότερα ταξίδια με την οικογένεια και τους φίλους του τον επόμενο χρόνο από ό,τι το 2023.

 

Υπαίθριες ανέσεις

Οι υπαίθριες ανέσεις γίνονται ένας σημαντικός παράγοντας που υπαγορεύει όταν κάνετε κράτηση για ταξίδια μακριά, ειδικά όταν πρόκειται για ιδιωτικές εξοχικές κατοικίες που κάνουν κράτηση για ομαδικές αποδράσεις οικογένειες και φίλοι, λέει η Vrbo.

Τα στοιχεία της έρευνας έδειξαν ότι το 42% των ταξιδιωτών κάνουν κράτηση για εξοχικές κατοικίες με ανέσεις που είτε δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να έχουν στο σπίτι είτε ότι θέλουν να δοκιμάσουν πριν αγοράσουν οι ίδιοι.

Ενώ σχεδόν το 30% λέει ότι θα επέλεγε μια εξοχική κατοικία με υπαίθριες ανέσεις, επομένως δεν θα έπρεπε ποτέ να εγκαταλείψει το ακίνητο.

Οι μοντέρνοι τύποι υπαίθριων ανέσεων που θέλουν οι ταξιδιώτες, σύμφωνα με την Expedia είναι:

Φρέσκα προϊόντα: οι ταξιδιώτες θέλουν εξοχικές κατοικίες με πρόσβαση σε οπωροφόρα δέντρα ή ένα μπάλωμα λαχανικών

Χαλάρωση και αναζωογόνηση: ιδιότητες με υδρομασάζ, κρύα βουτιά ή σάουνα σε βαρέλι

Έντονες φωτιές: εξοχικές κατοικίες με τζάκι, μπάρμπεκιου ή υπαίθρια κουζίνα

Αθλητισμός και αναψυχή: ιδιοκτησίες που διαθέτουν ανέσεις όπως τραπέζια πινγκ πονγκ, γήπεδα μπάλας padel, γήπεδα pickleball και παιχνίδια με γκαζόν.

Gen AI

Ενώ τα εργαλεία παραγωγής τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT έγιναν ένα σημαντικό σημείο συζήτησης το 2023, μόνο το 6% των ταξιδιωτών το χρησιμοποίησαν για να προγραμματίσουν τα ταξίδια τους.

Ωστόσο, αυτό πρόκειται να αλλάξει το 2024, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Expedia Group.

Οι ταξιδιώτες πρόκειται να αγκαλιάσουν τη νέα τεχνολογία AI το 2024 για να βοηθήσουν στον προγραμματισμό των διακοπών τους.

Η Expedia ανέφερε: «Τα δεδομένα της έρευνας αποκαλύπτουν ότι οι μισοί ταξιδιώτες ενδιαφέρονται να χρησιμοποιήσουν γενετική τεχνητή νοημοσύνη για να σχεδιάσουν το επόμενο ταξίδι τους και 1 στους 3 λένε ότι είναι πολύ χρήσιμο όταν κάνουν ταξιδιωτικά σχέδια.

Σχεδόν το 40% των ταξιδιωτών λένε ότι θα χρησιμοποιούσαν αυτήν την τεχνολογία για να βρουν την τέλεια διαμονή, το 35% θα σχεδίαζε δραστηριότητες και πράγματα που πρέπει να κάνουν, το 33% θα συνέκρινε επιλογές πτήσης και το 20% των ταξιδιωτών θα άλλαζε ή θα ακύρωνε τα ταξιδιωτικά τους σχέδια.