Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τις τάσεις που θα καθορίσουν τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουν για αναψυχή οι άνθρωποι το 2024, αποκαλύπτει η έρευνα Unpack ’24 του Expedia Group.
Ανέλυσε δεδομένα από Expedia, Hotels.com, Vrbo και Wotif, καθώς και παγκόσμια ευρήματα από 20.000 ταξιδιώτες σε 14 διαφορετικές χώρες.
Η μελέτη επισημαίνει και τους τρόπους για να προσελκύσουν ταξιδιώτες τόσο οι προορισμοί όσο και τα ξενοδοχεία.

Το 2023, οι τουρίστες εγκατέλειψαν τα συμβατικά ταξίδια και να αναζήτησαν νέες εμπειρίες. Από πολυσύχναστες πολιτιστικές πρωτεύουσες και αποδράσεις με επίκεντρο την ευεξία έως ενοικιάσεις διακοπών με επίκεντρο τη ζωή στη φύση και άγνωστους προορισμούς.

Set-jetting

Μια τάση που είδαμε να εμφανίζεται πέρυσι ήταν η επιρροή του κινηματογράφου και της τηλεόρασης στα ταξιδιωτικά σχέδια των ανθρώπων, την οποία ο Expedia Group ονόμασε set-jetting.

Αυτή η τάση δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης το 2024. Οι ταξιδιώτες συνεχίζουν να επηρεάζονται και ταξιδεύουν σε προορισμούς που βλέπουν σε δημοφιλείς τηλεοπτικές εκπομπές και ταινίες.

  • Περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες (53%) δήλωσαν ότι έχουν κάνει έρευνα ή έχουν κάνει κράτηση για ένα ταξίδι σε έναν προορισμό αφού τον είδαν στην τηλεόραση ή σε μια ταινία.
  • Και η επιρροή του κινηματογράφου και της τηλεόρασης συνεχίζει να αυξάνεται. Ένας στους τέσσερις (26%) ταξιδιώτες δήλωσε ότι οι τηλεοπτικές εκπομπές και οι ταινίες ασκούν μεγαλύτερη επιρροή στα ταξιδιωτικά τους σχέδια από ό,τι στο παρελθόν. Tο 34% είπε ότι οι τηλεοπτικές εκπομπές έχουν μεγαλύτερη επιρροή από Instagram, TikTok και podcast.

Τα ξενοδοχεία μπορούν να επωφεληθούν από την τάση set-jetting αξιοποιώντας τις καταχωρήσεις τους. Μπορούν να ενσωματώσουν μηνύματα και εικόνες που αποτυπώνουν αυτό που βλέπουν οι ταξιδιώτες σε τηλεοπτικές σειρές και ταινίες.

Αντίγραφα προορισμού

Το TikTok έχει κάνει τους πάντες να ψάχνουν για το επόμενο καλύτερο «dupe» και τώρα αυτή η τάση έχει εισέλθει στον κόσμο των ταξιδιών.

Τα αντίγραφα προορισμού (destination dupes) είναι λιγότερο πολυσύχναστες και λιγότερο προφανείς εναλλακτικές λύσεις σε δημοφιλή σημεία διακοπών.
Αυτά τα dupes είναι μερικές φορές πιο προσιτά, αλλά εξίσου απολαυστικά με τους δοκιμασμένους προορισμούς.

Ξενοδοχεία και προορισμοί μπορούν να προσεγγίσουν ταξιδιώτες με διαφημίσεις και στόχευση. Σκοπός είναι να τους ενθαρρύνουν να εξετάσουν τον προορισμό ή το ξενοδοχείο, ακόμη και αν αρχικά ενδιαφέρονται για άλλη τοποθεσία.

Τουρισμός περιήγησης

Φέτος, είδαμε τον θετικό αντίκτυπο του τουρισμού γύρω από μουσικές εκδηλώσεις, ή αλλιώς του τουρισμού περιοδειών ή περιήγησης.
Το 2023 οι περιοδείες ρεκόρ από δημοφιλείς καλλιτέχνες, ανέβασαν τον τουρισμό εκδηλώσεων σε νέα ύψη.
Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι ο τουρισμός περιοδειών θα συνεχιστεί και το 2024.

  • Το 40% είναι πιο πιθανό να κάνει ένα ταξίδι για να παρακολουθήσει μια συναυλία από ό,τι πέρυσι. Επίσης, είναι πρόθυμοι να διανύσουν μεγάλη απόσταση για να δουν τους αγαπημένους τους καλλιτέχνες.
  • Σχεδόν το 70% είναι πιο πιθανό να ταξιδέψει για μια συναυλία εκτός της πόλης του.
  • Το 40% θα ταξίδευε για μια συναυλία ως δικαιολογία για να επισκεφθεί έναν νέο προορισμό.

Σε αναζήτηση vibe ξενοδοχείου

Σύμφωνα με το Hotels.com, το 2024 οι ταξιδιώτες θα αναζητήσουν τις κριτικές για ξενοδοχεία.
Θα ψάξουν για συγκεκριμένες βαθμολογίες σε αστέρι και ανέσεις, εξετάζοντας τη συνολική ατμόσφαιρα ενός ξενοδοχείου.

Οι κριτικές των επισκεπτών που αναφέρουν τη λέξη “vibe” έχουν αυξηθεί κατά μέσο όρο κατά 1.090% σε ετήσια βάση στο Hotels.com.

  • Πάνω από το 90% λέει ότι το vibe ενός ξενοδοχείου είναι σημαντικό κατά την κράτηση.
  • Τρεις στους τέσσερις (67%) ταξιδιώτες θα πλήρωναν περισσότερα για να μείνουν σε ένα ξενοδοχείο ευθυγραμμισμένο με το vibe που προτιμούν.

Αυτό υποδεικνύει τη σημασία μιας ισχυρής ατμόσφαιρας που ξεχωρίζει. Τι κάνει λοιπόν μια καλή ατμόσφαιρα;
Σύμφωνα με τους ταξιδιώτες το κορυφαίο στοιχείο είναι η εξυπηρέτηση των πελατών, η οποία ξεπερνά τη μουσική, το εσωτερικό και το φωτισμό ενός ξενοδοχείου.

Οι ξενοδόχοι μπορούν να αναδείξουν το vibe του καταλύματος τους, αξιοποιώντας τη διαφήμιση στα social media.
Με αυτό τον τρόπο θα συνδεθούν καλύτερα με ταξιδιώτες που αναζητούν την επόμενη απόδραση τους στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Μπορούν να ξεκινήσουν με εντυπωσιακό οπτικό υλικό, συμπεριλαμβανομένων φωτογραφιών και βίντεο, για να ζωντανέψουν τη μοναδική ατμόσφαιρα του ξενοδοχείου τους.