Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η ζήτηση για ταξίδια θα είναι μεγάλη το 2023, εκτιμά ο Expedia Group,  με βάση τα θετικά στοιχεία από τον Δείκτη Αξίας Ταξιδιωτών.

  • Το 79% σχεδιάζει να κάνει ένα ταξίδι αναψυχής το επόμενο έτος, από 76% λίγους μήνες πριν.
  • Το 43% αυξάνει τον ταξιδιωτικό προϋπολογισμό του για το 2023.

Τα ταξίδια είναι τώρα πιο σημαντικά (46%) από ό,τι ήταν πριν από την πανδημία.
Αυτή η τάση είναι ακόμη πιο έντονη για τις νεότερες γενιές. Tο 52% των Millennials και το 50% των Gen Z δήλωσαν ότι τα ταξίδια ήταν πιο σημαντικά τώρα.

Ωστόσο η αυξημένη σημασία τους διαφέρει ανά περιοχή. Το 60% των ταξιδιωτών από τη Βραζιλία και από την Νότια Κορέα, είπε ότι τα ταξίδια είναι πιο σημαντικά για αυτούς τώρα.
Αυτό σημαίνει ότι οι τουρίστες από αυτές τις περιοχές θα θελήσουν να αναπληρώσουν τον χαμένο ταξιδιωτικό τους χρόνο το 2023.
Επιπλέον, εμφανίστηκαν θετικές τάσεις για ορισμένες περιοχές, ιδίως την Ασία-Ειρηνικό (APAC).

Γιατί οι άνθρωποι ταξιδεύουν τώρα

Καθώς βγήκαμε από την πανδημία, οι λόγοι για ταξίδια έχουν εξελιχθεί. Καθώς τα ταξίδια ξανάρχισαν, η πρώτη προτεραιότητα πολλών ανθρώπων ήταν η επανασύνδεση.

Κατά τη διάρκεια του 2022, προέκυψαν πρόσθετοι λόγοι για ταξίδια. Τώρα, πολλοί ταξιδιώτες θέλουν να δώσουν προτεραιότητα στη χαλάρωση, την ευεξία, την αλλαγή τοπίου και τις νέες εμπειρίες.

Τα οφέλη για τη σωματική και ψυχική υγεία έχουν γίνει πιο σημαντικά στις ταξιδιωτικές αποφάσεις (49%) μετά την πανδημία.
Για πολλούς, τα ταξίδια προς όφελος της αυτοφροντίδας έχουν γίνει αδιαπραγμάτευτα.

Τα οφέλη για την ψυχική και σωματική υγεία του ταξιδιού είναι ιδιαίτερα σημαντικά για τους ταξιδιώτες από τη Βραζιλία (66%) και τη Νότια Αφρική (63%).

Η αναπλήρωση του χαμένου χρόνου με τους φίλους και την οικογένεια εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει μεγάλο μέρος των καταναλωτών, καθώς και εκείνους που πιστεύουν ότι η απόκτηση νέων εμπειριών είναι πιο σημαντική τώρα.

Expedia Group: Πώς θα επηρεάσει τα ταξίδια το 2023 η οικονομική ύφεση

Η οικονομική ύφεση και ο τρόπος με τον οποίο αυτό θα επηρεάσει τα ταξίδια απασχολούν τον κλάδο.
Ενώ η ύφεση πιθανότατα θα επιβραδύνει την ανάπτυξη των ταξιδιών, το Expedia Group εκτιμά ότι τα ταξίδια θα επικρατήσουν μέσω της οικονομικής ύφεσης, το 2023.

Αν και επικρατούν οι μακροοικονομικές ανησυχίες, οι καταναλωτές έχουν μεγαλύτερες αποταμιεύσεις από τις προηγούμενες υφέσεις.
Παράλληλα έχουν αυξημένη αίσθηση της σημασίας των ταξιδιών πάνω από προϊόντα ως αποτέλεσμα της πανδημίας.

Επιπλέον, αναδύονται νέα επίπεδα ζήτησης, όπως αυξημένα επαγγελματικά ταξίδια και ευελιξία, οι ταξιδιώτες συνδυάζουν την απομακρυσμένη εργασία τους με ταξίδια αναψυχής.
Αν και ο αντίκτυπος της ύφεσης δεν έχει ακόμη φανεί αυτά τα μηνύματα, σύμφωνα με το Expedia Group “βοηθούν να παραμείνουμε αισιόδοξοι για τη δυναμική στα ταξίδια το 2023.”