Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τους top προορισμούς για ταξίδια το τέταρτο τρίμηνο καθώς και τις τάσεις, αποκαλύπτει μελέτη από το Expedia Group.

Τα δεδομένα βασίζονται σε αναζητήσεις και κρατήσεις το τελευταίο τρίμηνο του 2023 σε Ασία-Ειρηνικό (APAC), Ευρώπη-Μέση Ανατολή-Αφρική (EMEA), Λατινική Αμερική (LATAM), Βόρεια Αμερική-Λατινική Αμερική (NORAM).

Η θετική δυναμική από το πρώτο εξάμηνο του έτους παραμένει ισχυρή, καθώς οι τουρίστες συνεχίζουν να σχεδιάζουν βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα ταξίδια και κοιτάζουν μπροστά στις διακοπές και το 2024.

Ο παγκόσμιος όγκος αναζητήσεων παραμένει σταθερός | Η EMEA δείχνει συνεχή ανάπτυξη

Οι καταναλωτές συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στα ταξίδια. Οι παγκόσμιοι όγκοι αναζητήσεων, διατηρήθηκαν σταθεροί ανά τρίμηνο και ανά έτος.

Παρέμειναν σχετικά σταθεροί καθ’ όλη τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου εβδομάδα σε εβδομάδα, υπογραμμίζοντας μια σταθερή αισιοδοξία των ταξιδιωτών.

H EMEA παρουσίασε και πάλι την ισχυρότερη άνοδο όγκου αναζητήσεων, με αύξηση 10% τρίτο τρίμηνο και αύξηση 5% σε ετήσια βάση.

Αυτό το συνεχές ενδιαφέρον για την EMEA υποστηρίχθηκε περαιτέρω από την αύξηση του όγκου αναζητήσεων για πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, μια άλλη τάση από το προηγούμενο τρίμηνο. Ανάμεσα τους είναι μικρότερες ιταλικές πόλεις όπως το Μπρίντιζι, η Κατάνια και η Γένοβα, μαζί με το Νταλαμάν στην Τουρκία, όπου σημειώθηκε τριψήφια άνοδος.

Με τις διακοπές και τα ταξίδια στο τέλος του έτους στον ορίζοντα, πολλοί ταξιδιώτες σχεδιάζουν νωρίς στο τέταρτο τρίμηνο.

Οι τουρίστες σε APAC και LATAM σχεδιάζουν πιο μπροστά για την περίοδο των διακοπών και τα ταξίδια στο τέλος του έτους σε σύγκριση με πέρυσι. Οι αναζητήσεις για ταξίδια τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο αυξάνονται 10%.

Expedia Group: Ποιοι είναι οι top προορισμοί για ταξίδια

Πηγή: Expedia Group

Τα εγχώρια ταξίδια συνέχισαν να οδηγούν την κατηγορία βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις. Το τέταρτο τρίμηνο οι περιοχές προέλευσης των τουριστών αντιπροσωπεύουν τη λίστα με τους 10 κορυφαίους προορισμούς στις κρατήσεις της Vrbo.

Πηγή: Expedia Group

Τι δείχνουν οι όγκοι αναζήτησης ταξιδιών

Οι τουρίστες συνεχίζουν να σχεδιάζουν ταξίδια βραχυπρόθεσμα, αλλά οι αναζητήσεις ταξιδιών για περισσότερους από πέντε μήνες εκτός είναι επίσης σε άνοδο.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι αναζητήσεις στο παράθυρο 0 έως 21 ημερών αυξήθηκε περισσότερο από 5%, ενώ το παράθυρο αναζήτησης 22 έως 30 ημερών αυξήθηκε πάνω από 10%.

Η άνοδος του μεριδίου για το παράθυρο αναζήτησης 0 έως 21 ημερών προήλθε από την EMEA και τη NORAM. Και οι δύο αυξήθηκαν 10% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Για τουρίστες που σχεδιάζουν μελλοντικά ταξίδια, οι αναζητήσεις στο παράθυρο 180+ ημερών αυξήθηκαν 20%, λόγω ανόδου 75% στην EMEA και 20% αύξησης στη NORAM.

Αυτό είναι ένα μοτίβο που παρατηρήθηκε στην απόδοση ετησίως και πριν από την πανδημία το 2019, όπου παγκοσμίως, το παράθυρο αναζήτησης 180+ ημερών αυξήθηκε κατά 20%.

Η επιστροφή σε μεγαλύτερα παράθυρα αναζήτησης τονίζει ότι η πρόθεση των ταξιδιωτών παραμένει ισχυρή, με πολλούς να κοιτάζουν πιο μπροστά και να σχεδιάζουν ταξίδια μήνες νωρίτερα.

Ταξιδιωτικές τάσεις: Οι εκδηλώσεις συνεχίζουν να οδηγούν τον τουρισμό

Μία από τις βασικές παγκόσμιες ταξιδιωτικές τάσεις στο περασμένο τρίμηνο ήταν η άνοδος του τουρισμού γύρω από αθλητικές εκδηλώσεις, που μεταφέρθηκε και στο τέταρτο τρίμηνο.
Σημαντικοί αθλητικοί αγώνες και μουσικές περιοδείες προκαλούν έντονο ενδιαφέρον ταξιδιωτών.

Η άνοδος στις αναζητήσεις στις περιοχές με σημαντικά γεγονότα υπογραμμίζει περαιτέρω τις ευκαιρίες για ταξιδιωτικές επωνυμίες, φορείς δραστηριότητας στις αγορές υποδοχής και ταξιδιωτικούς διαφημιστές, να προσεγγίσουν και να συνδεθούν με ταξιδιώτες που αναζητούν και κάνουν κράτηση ενεργά.