Σύνταξη: tourismtoday.gr

Το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών για διακοπές με βιώσιμες επιλογές αυξάνεται, όπως αποκαλύπτει το Expedia Group.
Οι τουρίστες σε όλο τον κόσμο λαμβάνουν πιο προσεκτικές αποφάσεις όταν ταξιδεύουν, όπως μεταξύ άλλων:

  • Επιλέγουν τοπικά εστιατόρια και αγορές (49%).
  • Επισκέπτονται τοπικούς πολιτιστικούς ή ιστορικούς χώρους (46%).
  • Χρησιμοποιούν πιο φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές μεταφοράς (43%).
  • Ταξιδεύουν σε μικρότερους, λιγότερο γνωστούς προορισμούς (41%), ενώ περισσότεροι θέλουν να το κάνουν στο μέλλον.

Σε σύγκριση με την προηγούμενη συμπεριφορά ταξιδιού, η πρόθεση να γίνουν πράξη αυτές οι επιλογές σε μελλοντικά ταξίδια αυξήθηκε σχεδόν κατά 10% μέσο όρο, καταδεικνύοντας την άνοδο στα βιώσιμα ταξίδια.

Πηγή: Expedia Group
  • Εννέα στους 10 καταναλωτές δήλωσαν ότι αναζητούν βιώσιμες επιλογές όταν ταξιδεύουν.
  • Το 70% ανέφερε ότι αισθάνθηκε ικανοποιημένο ξεκινώντας τη διαδικασία του να είναι πιο βιώσιμος ταξιδιώτης.

Πολλοί στρέφονται σε αξιόπιστους ταξιδιωτικούς πόρους και παρόχους για έμπνευση και καθοδήγηση για να ενημερώσουν τις αποφάσεις τους, συμπεριλαμβανομένων των προορισμών, των παρόχων καταλυμάτων και μεταφοράς, των ταξιδιωτικών γραφείων και των τοποθεσιών κρατήσεων.

Πηγή: Expedia Group

Για τις ταξιδιωτικές επωνυμίες, αυτό επισημαίνει τη σημασία της σαφήνειας στις πληροφορίες βιωσιμότητας.

Όταν επισημαίνουν φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές ή διαφοροποιήσεις, οι ταξιδιωτικές επωνυμίες θα πρέπει να διευκολύνουν τους καταναλωτές να το καταλάβουν.

Αυτό περιλαμβάνει ξεκάθαρα και συνοπτικά μηνύματα, αξιοποίηση οπτικά ελκυστικών μορφών και εμφάνιση των θετικών επιπτώσεων της λήψης υπεύθυνων ταξιδιωτικών επιλογών.

Το τίμημα του βιώσιμου ταξιδιού

Ενώ οι περισσότεροι είπαν ότι κοστίζει πάρα πολύ για να είσαι πιο βιώσιμος όταν ταξιδεύεις, υπάρχουν ευκαιρίες να αλλάξει αυτή η νοοτροπία.

  • Περισσότεροι από τους μισούς είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για μεταφορά, δραστηριότητες ή διαμονή, εάν η επιλογή ήταν πιο βιώσιμη.
  • Και είναι επίσης πρόθυμοι να κάνουν συμβιβασμούς για να μειώσουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις.
  • Σχεδόν το 70% είναι πρόθυμο να θυσιάσει την άνεση για να είναι πιο βιώσιμοι ταξιδιώτης.
Πηγή: Expedia Group

Οι προσεκτικές ταξιδιωτικές επιλογές ξεπερνούν επίσης τον οικοτουρισμό, με σχεδόν τρεις στους τέσσερις καταναλωτές να δηλώνουν ότι θα επέλεγαν έναν προορισμό, ένα κατάλυμα ή μια επιλογή μεταφοράς που δεσμεύεται να υποστηρίζει την τοπική κοινότητα και τον πολιτισμό, ακόμα κι αν ήταν πιο ακριβό.

Δεδομένου ότι οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για ορισμένες βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές – και να κάνουν αντισταθμίσεις – η απεικόνιση της αξίας και του θετικού αντίκτυπου της λήψης πιο συνειδητών επιλογών μπορεί να βοηθήσει στη λήψη της απόφασης ευκολότερη.

Ενώ οι καταναλωτές μπορεί να κατακλύζονται από την προοπτική να κάνουν ολόκληρο το ταξίδι τους πιο βιώσιμο, είναι σημαντικό να επικοινωνήσουμε πώς μια μικρή αλλαγή μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Ευκαιρίες για βιώσιμα ταξίδια

Καθώς το ενδιαφέρον των καταναλωτών για βιώσιμα ταξίδια συνεχίζει να αυξάνεται και πολλοί ταξιδιώτες σκοπεύουν να κάνουν πιο συνειδητές επιλογές, είναι σημαντικό να κατανοούν τους τύπους πληροφοριών στους οποίους θέλουν πρόσβαση κατά τη διαδικασία προγραμματισμού του ταξιδιού και τις προτιμώμενες μορφές.

Οι βιώσιμες ταξιδιωτικές πληροφορίες που θέλουν να βλέπουν περισσότερο οι καταναλωτές κατά τον προγραμματισμό ενός ταξιδιού είναι:

  • Προτάσεις για τοπικές επιχειρήσεις και εστιατόρια σε ή κοντά σε έναν προορισμό και επιλογές μεταφοράς που έχουν μικρότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο (45%).
  • Οι πολιτιστικοί πόροι είναι επίσης χρήσιμοι κατά τη διαδικασία σχεδιασμού ταξιδιού. Το 43% των θέλει πληροφορίες σχετικά με τον καλύτερο τρόπο αλληλεπίδρασης με τους τοπικούς πολιτισμούς και τις κοινότητες στον ή κοντά σε έναν προορισμό.
Πηγή: Expedia Group

Τα καλά νέα για τον πλανήτη, καθώς και για τους ταξιδιωτικούς επαγγελματίες του μάρκετινγκ, είναι ότι το ενδιαφέρον για βιώσιμα ταξίδια είναι υψηλό και οι ταξιδιώτες αναζητούν ένα ευρύ φάσμα πληροφοριών σχετικά με βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές.

Είτε είστε προορισμός, κατάλυμα, υπηρεσία μεταφοράς ή δραστηριότητας, εστιατόριο ή τοπική επιχείρηση, οι καταναλωτές ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για τις φιλικές προς το περιβάλλον προσφορές και προτάσεις.

Όσον αφορά την προβολή βιώσιμων ταξιδιωτικών πληροφοριών κατά τη διαδικασία σχεδιασμού ταξιδιού, η προτιμώμενη μορφή είναι οι καταχωρίσεις ή οι σελίδες πληροφοριών σε ταξιδιωτικούς ιστότοπους (54%).
Τα βίντεο, οι κριτικές άλλων ταξιδιωτών και οι διαφημίσεις εκτιμώνται επίσης από τους καταναλωτές.

Η αυθεντικότητα στις δεσμεύσεις αειφορίας είναι κρίσιμης σημασίας

Η προσοχή στον αειφόρο τουρισμό έχει επίσης οδηγήσει σε υψηλότερες προσδοκίες για προορισμούς και ταξιδιωτικές μάρκες.

Επτά στους 10 έχουν αποφύγει έναν προορισμό ή μια επιλογή μεταφοράς επειδή θεώρησαν ότι δεν ήταν πραγματικά αφοσιωμένοι σε βιώσιμες πρακτικές.

Αυτό δείχνει ότι η αυθεντικότητα και η διαφάνεια γύρω από τις δεσμεύσεις και τα αποτελέσματα για τη βιωσιμότητα είναι σημαντικές.

Οι καταναλωτές θέλουν να γνωρίζουν ότι οι ταξιδιωτικές επωνυμίες είναι πραγματικά αφοσιωμένες στη βιωσιμότητα, όχι απλώς επιλέγοντας ένα πλαίσιο.

Η δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας των πρακτικών βιωσιμότητας και των ισχυρισμών με αποδεικτικά σημεία και δεδομένα μπορεί να συμβάλει στην αύξηση της προσοχής των ταξιδιωτών και στην ελαχιστοποίηση του σκεπτικισμού.