Η γενναιόδωρη κρατική επιδότηση για τον εκσυγχρονισμό υποδομών και για την αντικατάσταση λεωφορείων αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ σε όλη τη χώρα η οποία ανακοινώθηκε τις τελευταίες ημέρες, χωρίς να έχει προβλεφθεί, για άλλη μια φορά, αντίστοιχη επιδότηση για τον εκσυγχρονισμό και την αντικατάσταση των τουριστικών λεωφορείων, συνιστά μια σκανδαλωδώς διακριτική και άδικη μεταχείριση που οδηγεί σε δυσμενείς συνέπειες για τον Ελληνικό τουρισμό, τον κυρίαρχο τομέα για την οικονομία της χώρας μας.
Ο κλάδος των τουριστικών γραφείων-ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων έχει περάσει δια πυρός και σιδήρου τα τελευταία πολλά χρόνια, όταν κλήθηκε να αντιμετωπίσει τα σοβαρά πλήγματα στον τουρισμό που επέφεραν η οικονομική κρίση, η πανδημία του Covid-19, ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας και η κρίση στη Μ. Ανατολή, τα οποία περιόρισαν σημαντικά την δυνατότητά του να αντικαταστήσει τα τουριστικά του λεωφορεία, δεδομένου ότι οι επιχειρήσεις – οι οποίες δεν εντάχθηκαν σε ΕΣΠΑ – έχουν αναγκαστικά εστιάσει στην επιβίωσή τους και στη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας τους καθώς ο τουρισμός επανέρχεται στα προπανδημικά επίπεδα.
Ήδη εδώ και καιρό η Ομοσπονδία FedHATTA έχει ζητήσει να υπάρξει εξειδίκευση για τα τουριστικά λεωφορεία και για το ποσοστό επιδότησής τους στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027, από το οποίο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί μέρος των 145.000.000 € που δεν απορροφήθηκαν από τα τουριστικά γραφεία από το Πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2014-2020, για να επιδοτηθεί η ανανέωση του στόλου των τουριστικών λεωφορείων που ανήκουν σε τουριστικά γραφεία.
Το αίτημά αυτό αγνοήθηκε όταν υποβλήθηκε για πρώτη φορά, αγνοήθηκε κάθε επόμενη φορά και συνεχίζει να αγνοείται μέχρι και σήμερα.
Ο τουρισμός είναι ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες της Ελληνικής οικονομίας και για αυτό η Πολιτεία θα έπρεπε να δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη και την αναβάθμιση των υποδομών του.