Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η γεωγραφική προσβασιμότητα, οι οικονομικές πτυχές και η προσιτή τιμή είναι οι παράγοντες έλξης του Συνεδριακού Τουρισμού.

Οι χώρες συνειδητοποιούν σιγά σιγά τη σημασία του Συνεδριακού Τουρισμού και τον αντίκτυπο που έχει στις οικονομικές και πολιτικές σχέσεις μιας χώρας.

Σύμφωνα με τα τελευταία ευρήματα του Future Market Insights (FMI), τα έσοδα από την παγκόσμια αγορά Τουρισμού Συνεδρίων αναμένεται να ανέλθουν σε 1.055,3 δις δολάρια μέχρι το τέλος του 2023. Μακροπρόθεσμα, εκτιμάται ότι θα φτάσει περίπου τα 2.311,5 δις δολάρια 2033.

FMI: Από τι εξαρτάται η επιτυχία του Συνεδριακού Τουρισμού

Οι παράγοντες που οδηγούν τον τομέα του Συνεδριακού Τουρισμού περιλαμβάνουν:

  • Διαθεσιμότητα αίθουσες συνεδριάσεων και εκθεσιακών χώρων.
  • Μεταφραστικό εξοπλισμό.
  • Εξοπλισμό για κάλυψη βίντεο και ήχου.
  • Ανάπτυξη ξενοδοχειακών χώρων υψηλής ποιότητας με άμεση εξυπηρέτηση.

Αναγνωρίζοντας την ευαισθητοποίηση του κλάδου, δημιουργούνται διάφοροι οργανισμοί για την προώθηση προορισμών MICE, διευκολύνοντας έτσι την ανάπτυξη του.

Τα διαδικτυακά κανάλια κρατήσεων οδηγούν την κατάτμηση

Ο προγραμματισμός ενός επαγγελματικού ταξιδιού απαιτεί συνήθως πολύ χρόνο και προσπάθεια όσον αφορά την έρευνα και τη λήψη των καλύτερων δυνατών επιλογών.

Ωστόσο, η ύπαρξη διαδικτυακών ταξιδιωτικών γραφείων έχει αναμφισβήτητα επιταχύνει τη διαδικασία και έχει προσφέρει στους πελάτες πρόσβαση σε περισσότερες επιλογές.

Τα άτομα που κάνουν κράτηση μέσω Διαδικτύου προτιμούν να συγκρίνουν ταξίδια σε πύλες κρατήσεων και ιστότοπους ξενοδοχείων.

Κακό μάρκετινγκ και κακή υποδομή, οι προκλήσεις

Παράγοντες όπως το κακό μάρκετινγκ των τόπων προορισμού, ο ελαττωματικός εξοπλισμός και η κακή υποδομή αποτελούν σημαντική απειλή για αυτήν την αγορά.

Συναντήσεις με διαφορετικά θέματα χρειάζονται διαφορετικού τύπου υποδομές και εγκαταστάσεις.

Η ετοιμότητα για τη διαθεσιμότητά τους και άλλες σχετικές υπηρεσίες καθορίζουν την επιτυχία της περιοδείας, επηρεάζοντας έτσι τον τομέα του συνεδριακού τουρισμού.

Λαμβάνοντας υπόψη το παγκόσμιο σενάριο, ο τομέας μπορεί να περιληφθεί στους ταχέως αναπτυσσόμενους τουριστικούς τομείς.

Ο αριθμός των συναντήσεων που πραγματοποιούνται στις αντίστοιχες περιφέρειες απαιτεί μεγαλύτερο αριθμό προορισμών και αυτός ο αριθμός θα δείχνει ποια περιοχή προοδεύει στον τομέα του Συνεδριακού Τουρισμού.

Προορισμοί με μεγάλο αριθμό MICE

Οι ΗΠΑ παρουσιάζουν μεγάλο αριθμό σε MICE που πραγματοποιήθηκαν, ακολουθούμενες από τη Γερμανία, την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Βραζιλία, την Κίνα, τις Κάτω Χώρες και την Αυστρία.

Η Ευρώπη εκτιμάται ότι θα σημειώσει ταχεία ανάπτυξη σε αυτόν τον τομέα. Η Ισπανία μαζί με άλλες ευρωπαϊκές χώρες αντικατοπτρίζουν μια τουριστική εικόνα, έναν προορισμό που είναι ήδη διάσημος.

Θα υπάρξει αύξηση σε ταξιδιωτικά πακέτα

Οι επαγγελματικές συναντήσεις και συνέδρια γίνονται συνήθως σε μεγάλη κλίμακα και κατανέμονται σε 2-7 ημέρες.

Επομένως, οι οργανισμοί αναζητούν παίκτες φιλοξενίας που προσφέρουν τις καλύτερες εκπτώσεις για μια μεγάλη ομάδα ατόμων με τον μέγιστο αριθμό εγκαταστάσεων.

Ανταγωνιστικό τοπίο

Ο Συνεδριακός Τουρισμός έχει σημαντικό αντίκτυπο στον κλάδο της φιλοξενίας όσον αφορά τις στενές συνεργασίες, τη δημιουργία επιχειρηματικών κέντρων, αίθουσες συνεδριάσεων, εκθεσιακών χώρων κ.λπ.

Έτσι, οι επαγγελματίες ταξιδιώτες αντιπροσωπεύουν περίπου το 60% των ποσοστών πληρότητας ξενοδοχείων παγκοσμίως.

Οι δραστηριότητες MICE έχουν διεγερτική επίδραση σε ζωτικούς τομείς της οικονομίας οποιασδήποτε χώρας, όπως οι μεταφορές, οι επικοινωνίες, τα καταναλωτικά αγαθά και η γεωργία.

Βασικοί παίκτες με σημαντικό μερίδιο αγοράς

  • ICMS Australasia (Αυστραλία)
  • American Meetings Inc. (ΗΠΑ)
  • Congress Company (Ολλανδία)
  • DIS Congress Service A/S (Δανία)
  • Event Dynamics (Νότια Αφρική)
  • Ana Juan Congresos (Αργεντινή)
  • GP Destination Management (Ισπανία)
  • Meeting Planners International Pte Ltd (Σιγκαπούρη)
  • MP International (Σιγκαπούρη)
  • Agentura Carolina (Τσεχία)
  • Meeting Makers (Ηνωμένο Βασίλειο)