Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τις επτά πιο σημαντικές παγκόσμιες ταξιδιωτικές τάσεις το 2024, αποκαλύπτει μελέτη της ForwardKeys. Η ανάλυση δεδομένων έκδοσης εισιτηρίων για το 2023 δίνει αρκετές πληροφορίες σχετικά με τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις και συμπεριφορές από τουρίστες σε όλο τον κόσμο.

Οι νέες επτά τάσεις υπογραμμίζουν τη σημασία της πρόσβασης σε ακριβή, αναλυτικά δεδομένα για τον εντοπισμό αναδυόμενων ευκαιριών σε εξειδικευμένα ταξιδιωτικά τμήματα.

1. Οι ταξιδιώτες επιλέγουν λιγότερα και μεγαλύτερα ταξίδια

Το κόστος για τουρισμό αυξάνεται και οι άνθρωποι συνειδητοποιούν περισσότερο τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των αεροπορικών ταξιδιών.
Επιπλέον, η πανδημία οδήγησε σε μια μετατόπιση των προτιμήσεων των ταξιδιωτών από συχνά σύντομα ταξίδια σε μεγαλύτερες, πιο ουσιαστικές εμπειρίες στις αποδράσεις.

Ως αποτέλεσμα, η δημοτικότητα σύντομων ταξιδιών (1-3 διανυκτερεύσεις) έχει μειωθεί 4 ποσοστιαίες μονάδες παγκοσμίως σε σύγκριση με τα μεσαία ταξίδια (4-13 διανυκτερεύσεις) και τα μεγάλα ταξίδια (14+ διανυκτερεύσεις).

Αυτά είναι καλά νέα για προορισμούς που στοχεύουν να προσελκύσουν ταξιδιώτες που ενδιαφέρονται για βιωσιμότητα και προωθούν τον τουρισμό με μικρότερη ένταση άνθρακα.

2. Η ευέλικτη εργασία οδηγεί σε ταξίδια εκτός εποχής

Συνήθως, τα ταξιδιωτικά μοτίβα επηρεάζονται από το κλίμα και τα προγράμματα εργασίας/σχολείου, με αποτέλεσμα προβλέψιμες εποχές αιχμής και εκτός αιχμής.

Ωστόσο, λόγω της αυξανόμενης δημοτικότητας της απομακρυσμένης ή υβριδικής εργασίας, ορισμένα άτομα έχουν την ελευθερία να ταξιδεύουν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Αυτό τους επιτρέπει να επωφελούνται από χαμηλότερες τιμές σε περιόδους εκτός εποχής και λιγότερους προορισμούς με κόσμο.

Για παράδειγμα, το 2023, τα ζευγάρια στις ΗΠΑ αναμένεται να έχουν καλύτερες επιδόσεις τον Ιανουάριο έως τον Μάιο και τον Σεπτέμβριο έως τον Δεκέμβριο σε σύγκριση με την καλοκαιρινή περίοδο.

3. Πολυτέλεια premium

Η ανάκαμψη της ζήτησης για πολυτελείς εμπειρίες έχει ξεπέρασε τις συνήθεις ταξιδιωτικές επιλογές σε Ασία-Ειρηνικό (APAC) στην οποία μπορεί εν μέρει να αποδοθεί στο φαινόμενο του “ταξιδιού εκδίκησης”.

Αλλά στην Αμερική και τη Μεσανατολική Ευρώπη, όπου αυτή η φάση έχει περάσει, η ανάκαμψη της ζήτησης για premium κατηγορίες καμπίνας συνεχίζει να έχει καλύτερες επιδόσεις από ό,τι για τις οικονομικές θέσεις.
Πρόκειται για μια ένδειξη ότι ακόμη και κατά τη διάρκεια εκτεταμένης ανησυχίας για το κόστος ζωής, οι ταξιδιώτες με υψηλά εισοδήματα παραμένουν ανθεκτικοί στην πίεση των τιμών.

4. Η ευέλικτη εργασία οδηγεί σε ταξίδια εκτός εποχής

Παραδοσιακά, εκτός από το κλίμα, η εποχικότητα στα ταξίδια συνδέεται στενότερα με τις εργασιακές ή σχολικές αργίες, οδηγώντας σε προβλέψιμες κορυφές και υφέσεις.

Ωστόσο, λόγω της απομακρυσμένης εργασίας, ορισμένες δημογραφικές ομάδες έχουν την ελευθερία να να ταξιδεύουν όλο το χρόνο.
Αυτές επωφελούνται από τις χαμηλότερες τιμές εκτός εποχής και τον λιγότερο συνωστισμό στους προορισμούς.

Το 2023 τα ζευγάρια από τις ΗΠΑ για παράδειγμα, έχουν καλύτερες επιδόσεις σε ταξίδια από τον Ιανουάριο έως Μάιο και από Σεπτέμβριο έως Δεκέμβριο από ό,τι την καλοκαιρινή περίοδο.

5. Επιστροφή στα προ της πανδημίας επίπεδα

Η συμπεριφορά των κρατήσεων δεν είναι πλέον εξαρτημένη από τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς. Η εμπιστοσύνη των τουριστών αποκαταστάθηκε και τα πρότυπα κρατήσεων αντικατοπτρίζουν την προ της πανδημίας συμπεριφορά.
Στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, οι χρόνοι παράδοσης για το 2023 είναι στα ίδια επίπεδα με το 2019.

Στην APAC και την Αμερική, η ανάκαμψη αυτή έχει υποχωρήσει ελαφρώς, κυρίως από την πίεση των τιμών. Οι μέσοι χρόνοι παράδοσης σε κάθε περιοχή παραμένουν περίπου 5 ημέρες μεγαλύτεροι από πριν την πανδημία προς το παρόν, αν και ο συνολική τάση είναι προς την ισοτιμία.

6. Το μέλλον στα ταξιδιωτικά γραφεία είναι ψηφιακό

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, υπήρξε μια σημαντική στροφή προς τις απευθείας κρατήσεις με τις αεροπορικές εταιρείες.

Το 2023, ενώ οι απευθείας κρατήσεις παραμένουν δημοφιλείς, το ενδιαφέρον για τα ταξιδιωτικά γραφεία αρχίζει να επιστρέφει. Φέτος σημειώθηκε αύξηση του μεριδίου σε κρατήσεις που πραγματοποιούνται μέσω ταξιδιωτικών γραφείων σε σχέση με 2022.
Ενώ αυτό είναι ενθαρρυντικό, δεν είναι ακόμη σαφές σε ποιο βαθμό τα ταξιδιωτικά γραφεία θα συνεχίσουν την ανάκτηση μεριδίου αγοράς.

Αυτό που είναι σαφές είναι ότι τα διαδικτυακά πρακτορεία (OTA) ανακάμπτουν καλύτερα από τα αντίστοιχα του κεντρικού εμπορίου, αντανακλώντας τις ευρύτερες εμπορικές τάσεις.

7. Η κλιματική αλλαγή, έχει μακροπρόθεσμη σημασία

Ενώ το καλοκαίρι του 2023 σημειώθηκαν ακραίες θερμοκρασίες, πυρκαγιές και πλημμύρες, η επίδραση των φαινομένων που οφείλονται στην κλιματική αλλαγή στα ταξίδια έχει μέχρι στιγμής περιορισμένη.

Μετά από γεγονότα όπως στη Ρόδο με τις δασικές πυρκαγιές, τα πρότυπα έκδοσης εισιτηρίων επέστρεψαν στο φυσιολογικό επίπεδα μέσα σε ένα μήνα.

Ωστόσο, μακροπρόθεσμα το κλίμα η αλλαγή του αναμένεται να αναδιαμορφώσει τις ταξιδιωτικές προτιμήσεις καθώς η προβλεπόμενη άνοδος της θερμοκρασίας μειώνει τη θερινή ζήτηση σε θερμότερους προορισμούς και να αυξήσει την ελκυστικότητα των παραδοσιακά ψυχρότερων περιοχών.