Τους άλλαξε τα…φώτα η Fraport Greece, των 14 αεροδρομίων που ανέλαβε την διαχείριση αφού τις 12.200 έφταναν οι καμένες λάμπες λόγω οικονομίας που ήθελε να κάνει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Τα στοιχεία έδωσε στην δημοσιότητα ο Διευθύνων Σύμβουλος της κοινοπραξίας Αλεξάντερ Ζίνελ, μιλώντας σε
ημερίδα του ΕΒΕΑ για την εθνική στρατηγική μεταφορών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Ζίνελ, στα 14 αεροδρόμια (Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλλονιά, Ζάκυνθος, Άκτιο, Καβάλα, Ρόδος, Κως, Σάμος, Μυτιλήνη, Μύκονος, Σαντορίνη, Σκιάθος) εντοπίστηκαν συνολικά… 12.200 καμένες λάμπες, δηλαδή σχεδόν 1.000 καμένες λάμπες σε κάθε αεροδρόμιο.

Κατά τους εκπροσώπους της εταιρείας από τον Απρίλιο έως τις 21 Σεπτεμβρίου, η Fraport πραγματοποίησε στα αεροδρόμια συνολικά 7.765 εργασίες από τις οποίες περίπου 2.900 αφορούσαν διορθωτικές επεμβάσεις, 4.650 εργασίες είχαν προληπτικό χαρακτήρα, ενώ περίπου 200 αφορούσαν έργα αποκατάστασης μικρής κλίμακας

Από τις πρώτες δουλειές της κοινοπραξίας ήταν να αντικαταστήσει πάνω από 1.200 πυροσβεστήρες με νέους, καθώς και να τοποθετήσει συνολικά 81 κλιματιστικά στα 14 αεροδρόμια.

Συνολικά, μέσα στους πρώτους πέντε μήνες που έχει αναλάβει τη διαχείρισή τους, η Fraport Greece έχει πραγματοποιήσει κοντά στις 8.000 εργασίες μικρής κλίμακας, ενώ μέχρι τον Νοέμβριο θα έχουν ξεκινήσει τα “μεγάλα” έργα που προβλέπονται για την αναβάθμιση των αεροδρομίων, τα οποία δεν είχαν μπει ακόμα μπρος λόγω της υψηλής τουριστικής περιόδου.

Στη σύμβαση παραχώρησης των αεροδρομίων υπάρχει ρήτρα αποζημίωσης του αναδόχου, σε περίπτωση που παραλάβει τα αεροδρόμια σε χειρότερη κατάσταση από αυτήν στην οποία βρίσκονταν κατά την υποβολή των προσφορών.

Η Fraport Greece θεωρείται βέβαιο ότι θα ενεργοποιήσει αυτήν τη ρήτρα, ζητώντας να αποζημιωθεί για τις παραλείψεις που οδήγησαν σε αυτήν την κατάσταση τις υποδομές των αεροδρομίων πριν να τα παραλάβει.