Του Χάρη Ντιγριντάκη
Έτος ρεκόρ πρόκειται να αποτελέσει το 2023 για τη Fraport Greece, καθώς η επιβατική κίνηση αναμένεται να προσεγγίσει τα 33,8 εκατ. επιβάτες σε ετήσια βάση, έναντι 31,19 εκατ. το 2022.
To παραπάνω επισήμανε μεταξύ άλλων, ο κ. Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, προσθέτοντας ότι κατά τη διάρκεια των πρώτων 10μηνών, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της εταιρείας εξυπηρέτησαν, στο σύνολό τους, 32,3 εκατομμύρια επιβάτες (+8,4% σε σχέση με το 2022), με τη διεθνή κίνηση να αντιστοιχεί στο 80%.
Σύμφωνα με τον κ. Βήλο, ο ρόλος της Fraport Greece στην προσέλκυση τουριστικών ροών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους είναι καθοριστικός σημειώνοντας ότι:
«Επενδύσαμε συνολικά πάνω από 1,8 δις. για τη δημιουργία σύγχρονων και ασφαλών πυλών εισόδου στη χώρα, ενώ κάθε χρόνο επενδύουμε περίπου 50 εκατ. ευρώ για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων και ήδη σχεδιάζουμε περαιτέρω επεκτάσεις σε ορισμένα από αυτά όπως π.χ. στη Σαντορίνη». Όπως συμπλήρωσε ο Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece
«Παρέχουμε σημαντικά οικονομικά κίνητρα για την προσέλκυση επιπλέον πτήσεων κατά τους χειμερινούς και περιφερειακούς μήνες, συμπράττουμε με τους εθνικούς και τοπικούς φορείς χαράσσοντας και υλοποιώντας από κοινού προωθητικά προγράμματα σε αγορές στόχους, προωθούμε τους 14 προορισμούς στα μεγαλύτερα διεθνή συνέδρια, καθώς και μέσω των δικών μας καναλιών επικοινωνίας, όπως είναι τα social media και το περιοδικό μας ‘’Incredible Greece’’, είμαστε σε συνεχή συνεργασία με όλες τις αεροπορικές εταιρείες, προκειμένου να διατηρούνται τα υφιστάμενα δρομολόγια, αλλά κυρίως να προσελκύονται νέα σε όλους τους προορισμούς που εξυπηρετούμε».
Σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή Ανάπτυξης της Fraport Greece, οι προκλήσεις για το αύριο του τουρισμού στη χώρα είναι οι ακόλουθοι:
- Έλλειψη προσωπικού σε όλη την τουριστική αλυσίδα με αρνητικό αντίκτυπο στο επίπεδο εξυπηρέτησης
- Άνοδος του επιπέδου τιμών με επίπτωση στη ζήτηση για τα επόμενα χρόνια
- Επιδείνωση της σχέσης ποιότητας τιμής που εντείνει τον ανταγωνισμό με τις γειτονικές χώρες
- Ανάγκη για επενδύσεις σε υποδομές προκειμένου να εξυπηρετούνται οι αυξημένες τουριστικές ροές
- Aλλαγή στρατηγικής από το «ήλιος και θάλασσα» σε πιο ολοκληρωμένες/εναλλακτικές τουριστικές εμπειρίες
- Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, με αλλαγή κουλτούρας και επιχειρησιακού μοντέλου από όλους του εμπλεκόμενους φορείς
- Γεωπολιτική αστάθεια, στην ευρύτερη περιοχή με δυνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό
Καταλήγοντας ο Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, τόνισε ότι «η ανοδική πορεία της επιβατικής κίνησης των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων κατά το πρώτο 10μηνο του έτους αντανακλά την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, που εμπεριέχει και την αναβάθμιση των σχετικών με τον τουρισμό υποδομών όπως αυτών των αεροδρομίων.
Παρ’ όλα αυτά, είναι πολύ σημαντικό να παραμείνουμε σε εγρήγορση δεδομένων των ποικίλων προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο ευρύτερος τουριστικός κλάδος, γεγονός που επιτάσσει την συνεχή ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος βάσει των παγκόσμιων τάσεων, αλλά και των συνεργειών μεταξύ όλων εμάς που βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή της τουριστικής αλυσίδας της χώρας μας».